خبرگزاری کار ایران

جام ملت‌های آفریقا 2021: بزرگترین ناامیدی‌ها!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۰۶۶

مسابقات جام ملت‌های آفریقا درحالی با قهرمانی سنگال به پایان رسید که اتفاقات عجیبی را به همراه داشت.

به گزارش ایلنا، اد داو، کارشناس GOAL بزرگترین ناامیدی خود را از جام ملت‌های آفریقا 2021 فاش می‌کند.

 غنا

 واقعاً هیچ چیز برای غنا در طول جام ملت‌ها درست نشد؟ ستاره های سیاه در بازی افتتاحیه خود برابر مراکش شکست خوردند، در میان شرایط بحث برانگیز توسط گابن حیرت زده شدند و سپس توسط کومورهای کوچک در آخرین بازی گروهی خود هم شکست را پذیرفتند.

آن‌ها تلاش کردند تا با سبک بازی خود تحت تاثیر قرار دهند. دده در قلب بهترین لحظات غنا بود - اولین بازی خوب او مقابل گابن - و بدترین آنها، با اخراج مهاجم باتجربه مقابل کومور در زمانی که به او نیاز داشتند، رقم خورد.

 الجزایر

این بدترین دفاع از عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا بود اما با توجه به اینکه الجزایر پس از یک رکورد شکست‌ناپذیر آفریقایی وارد مسابقات شد، مسلماً شوکه‌کننده‌ترین اتفاق این جام بود.

 آنها در اولین بازی خود - با وجود تسلط بر مسابقه - در اختیار سیرالئون قرار گرفتند و سپس در دومین مسابقه خود توسط گینه استوایی غافلگیر شدند و به روند شکست ناپذیر آن‌ها پایان یافت. آن‌ها هنوز هم می توانستند در آخرین بازی گروهی خود برابر ساحل عاج شرایط را تغییر دهند، اما پس از سه گل عقب افتادن، و سپس از دست دادن یک پنالتی توسط ریاض محرز، دفاع بدشان از عنوان قهرمانی، پایانی فاجعه‌بار داشت.

اوباش سیرالئون!

ستاره های لئون یکی از تیم‌های مورد علاقه مرحله گروهی بودند و در دو بازی اول خود علیرغم اینکه مقابل الجزایر و ساحل عاج قرار گرفتند، شکست نخوردند. آن‌ها هنوز در آخرین لحظات مسابقه با گینه استوایی در حال دویدن بودند، اما کی کامارا یک پنالتی را از دست داد و همینطور فرصتی برای مساوی کردن - که در نهایت ستاره‌های لئون را به خانه فرستاد. برخی از هولیگان‌های محلی علی‌رغم قهرمانی‌هایشان و عملکرد کاپیتان افسانه‌ای‌شان، پس از اجرای نمایش، خانه این مهاجم را در فری‌تاون هدف قرار دادند! پلیس محلی متعاقباً از بازیکن و دارایی او محافظت کرد، اما این پایان زشتی برای رقابت خوب کامارا و ستاره‌های لئون بود.

پیر امریک اوبامیانگ

اینکه تا چه حد جام ملت‌های وحشتناک اوبامیانگ تقصیر خودش بود یا نه را باید بررسی کرد اما شکی نیست که این تورنمنت بزرگ با قاطعیت از کنار مهاجم گذشت. اوبا علیرغم سفر به گابن که پس از مدتی سخت در آرسنال آماده تاثیرگذاری بود، پس از مثبت شدن تست کرونای، وارد زمین نشد.

او قرار بود در مسابقه دوم مقابل غنا بازگردد، اما او و ماریو لمینا پس از رد شدن در تست‌های سلامتی پس از کووید، از بازگشت به ترکیب تیم محروم شدند. این مهاجم بلافاصله در میان طوفان رسانه های اجتماعی که ماهیت واقعی محرومیت او را زیر سوال می برد، به خانه فرستاده شد. حداقل اینکه او توانست به بارسلونا برود ...

نیجریه مقابل تونس

رقابت مرحله گروهی عقاب‌ها آنقدر چشمگیر بود که به سختی می‌توانیم آنها را جزو ناامیدی‌های مسابقات بدانیم. در واقع، نیجریه تنها تیمی بود که در سه بازی ابتدایی از رکورد صددرصدی برخوردار بود و این موضوع برابر تونس در مرحله یک هشتم نهایی شکست خورده‌تر شد.

این بازی، مسابقه ای پر از ناامیدی بود، از قضاوت نادرست اولا آینا، خطای مادوکا اوکویه و کارت قرمز الکس ایووبی اما شاید اکنون ناامید کننده‌تر از همه، نمایش هجومی ضعیف نیجریه بود، جایی که شور و نشاط مرحله گروهی آنها اصلا مشاهده نشد.

حواس پرتی داوری

به سختی می توان دقیقاً کسی را در اینجا مقصر دانست، چرا که خود داوران، سیستم کمک داور ویدیویی و رسانه‌‌های بین المللی همگی مستحق بررسی دقیق هستند، زیرا تصمیمات مسئولان بر مسابقات بیش از حد در طول مسابقات سایه انداخته است.

در بازی کیپ ورد و سنگال که دو اخراج برای جزیره نشینان به همراه داشت و سادیو مانه با وجود مصدومیت از ناحیه سر اجازه بازی را پیدا کرد، داوری دوباره زیر سوال رفت. نسخه 2021 در صدر نسخه 2019 کارت قرمز قرار گرفت، و اگرچه این نتیجه - مطمئناً - مداخله Var است، اما لزوماً نمایش بهتری را ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز