خبرگزاری کار ایران

پیش بازی فینال جام ملت‌های آفریقا: مردان کی روش یا سنگال، کدام جام را فتح می‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۷۶۳

مسابقه فینال جام ملت‌های آفریقا از ساعت 22:30 امشب به وقت تهران انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، با انجام 51 بازی در بین 24 کشور تاکنون، سی و سومین دوره جام ملت های آفریقا با زیبایی تمام به پایان می رسد زیرا سنگال و مصر روز یکشنبه در ورزشگاه پل بیا اولمبه برای کسب جام قهرمانی به مصاف هم می روند.

شیرهای ترانگا که در دو فینال قبلی شکست خورده‌اند، به دنبال کسب اولین عنوان قهرمانی خود برابر مصری هستند که به دنبال فتح قاره برای هشتمین بار است و این بازی نوید یک مسابقه اعصاب خردکن را می‌دهد. در حالی که می‌بینیم دو مهاجم برجسته لیورپول یعنی سادیو مانه و محمد صلاح برای کسب جایزه باشکوه قهرمانی قاره آفریقا رو به روی هم قرار دارند.

پس از شکست یک بر صفر مقابل الجزایر در فینال جام ملت‌های آفریقا 2019، سنگال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های این قاره که علیرغم حضورهای متعدد در فینال هنوز موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده دوباره وارد این دوره از مسابقات شد.

شیرهای ترانگا از سفری آرام در مرحله مقدماتی لذت بردند، جایی که در گروه I شکست نخوردند و با کسب چهار پیروزی و دو تساوی از شش بازی، با برتری پنج امتیازی نسبت به گینه بیسائو، تیم دوم، در صدر جدول قرار گرفتند. با این حال، سنگال مجبور شد در اولین بازی خود در 10 ژانویه، زمانی که مانه با یک پنالتی تیمش را نجات داد، یک پیروزی سخت 1-0 مقابل زیمبابوه به دست آورد. مردان آلیو سیسه با وجود ناکامی در گلزنی در دو بازی آخر گروهی، جایی که با تساوی بدون گل متوالی توسط گینه و مالاوی به پایان رسیدند، در صدر گروه قرار گرفتند و جایگاه خود را در مرحله حذفی تضمین کردند.

سنگال پس از دوره گروهی تا حدودی متقاعدکننده خود در مرحله یک هشتم نهایی، با گل‌های نیمه دوم مانه و احمدو بامبا دینگ، کیپ ورد را در 25 ژانویه پشت سر گذاشت. شاگردان سیسه به روند پر شور خود در مرحله یک چهارم نهایی ادامه دادند، جایی که به پیروزی 3-1 مقابل گینه استوایی دست یافتند تا در 2 ژانویه در نیمه نهایی با بورکینافاسو رو به رو شوند.

با اعتماد به نفس و اعتقاد بالا در اردوی سنگال، عبدو دیالو و دینگ و سادیو مانه مقابل گلزنی ابراهیم بلاتی توره موفق شدند تیمشان را با نتیجه سه بر یک به فینال سوق بدهند. سنگال در حال حاضر در فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارد و در 12 بازی متوالی شکست نخورده است - با 9 پیروزی و سه تساوی در آن زمان - آخرین شکست آنها به شکست جام کوزافا برابر آفریقای جنوبی در ژوئیه گذشته بازمی‌گردد. این نتایج خوب به دلیل ترکیبی از درخشش هجومی و استحکام دفاعی بوده است، زیرا آنها از آن شکست تا به امروز 24 گل به ثمر رسانده اند و در این مدت تنها 6 گل دریافت کرده اند.

سنگال اکنون به دنبال پایان دادن به روند شکست های خود در فینال است و اولین شکست آنها در سال 2002 بود که در ضربات پنالتی به کامرون باختند و آخرین شکست هم در مصر سه سال پیش از الجزایر رقم خورده بود. از سوی دیگر، مصر پرافتخارترین تیم تاریخ جام ملت‌های آفریقا است و در هفت دوره مختلف قهرمانی این قاره را فتح کرد و آخرین قهرمانی آنها به سال 2010 بازمی‌گردد، زمانی که غنا را یک بر شکست دادند.

شاگردان کارلوس کی‌روش در بازی ابتدایی خود در 11 ژانویه، به لطف ضربه دقیقه 30 کلچی ایهاناچو یک بر صفر از نیجریه شکست خوردند. مصر چهار روز بعد، زمانی که به سختی به پیروزی 1-0 بر تیم سرسخت گینه بیسائو دست یافت، پیش از پایان مرحله گروهی با پیروزی 1-0 دیگر مقابل سودان در 19 ژانویه، کار خود را آغاز کرد.

تیم مصر که به عنوان تیم دوم گروه D با 6 امتیاز از 9 امتیاز به پایان رسید، به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد و پس از 120 دقیقه بدون گل، ساحل عاج را در ضربات پنالتی شکست داد. مصر سپس در نیمه نهایی بهترین عملکرد را داشت، جایی که آنها در 30 ژانویه با مراکش به مصاف هم رفتند. فراعنه در آخرین بازی خود میزبان مسابقات کامرون را شگفت‌زده کردند، زمانی که آنها در ضربات پنالتی با نتیجه 3-1 پیروز شدند تا پس از 120 دقیقه بدون گل در ورزشگاه پل بیا، به فینال صعود کنند.

در حالی که مصر برای ورود به خط حمله با مشکل مواجه شده آنها سفر خود به فینال را مدیون کار خوب انجام شده در انتهای زمین هستند، جایی که چهار کلین شیت را ثبت کرده اند و تاکنون در مسابقات فقط دو بار گل خورده اند؛ در حالی که قهرمانان شش دوره آفریقا به دنبال فتح مجدد قاره خواهند بود.

ترکیب احتمالی سنگال:

مندی، سار، کولیبالی، دیالو، سیس، کویاته، مندی، گوئیه، مانه، دینگ، دیا

ترکیب احتمالی مصر:

صبحی; کمال، ترزگه، حمدی، فتوح، اشرف، السلیا، الننی، محمد، مرموش، صلاح

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز