خبرگزاری کار ایران

صالحی امیری: در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ یک پله صعود خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۴۹۸

رئیس کمیته ملی المپیک ایران گفت: ارزیابی قطعی ما این است که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو یک پله صعود خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درباره روند رو به رشد ورزش کشور پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدوارم دهه فجر طلیعه‌ای باشد برای خروج از چالش‌ها و مشکلاتی که کشورمان با آن درگیر است به خصوص بیماری منحوس کرونا و اُمیکرون که ملت را اسیر کرده است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: به طور طبیعی ورزش ایران پس از انقلاب، بدون اغراق یک روند رو به جلو را در پیش گرفته است. جامعه ایران جوان و رو به رشد است. نگاه به آینده بهتر را در نسل جوان دیدیم. تعداد ورزشکارانمان به لحاظ کمی و کیفی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. نسل جدیدی که وارد ورزش قهرمانی شده انگیزه‌، اراده‌، مربیان و توانمندی‌های جدید را در خود ایجاد کرده‌اند.

صالحی امیری گفت: روندی که در 10 دوره گذشته بازی‌های آسیایی داشتیم روندی رو به جلو است البته فراز و نشیب‌هایی هست که طبیعت ورزش است و به طور طبیعی افت و خیزهایی داریم. در المپیک هم می‌بینید که یک سال جهش می‌کنیم و یک سال افت داریم، اما در مجموع وقتی نمودار را می‌بینیم روند حرکت ورزش قهرمانی ایران رو به جلو است به خصوص اینکه ما توانستیم از کشتی و وزنه برداری که انحصار مدال‌های ما بود عبور کنیم و به سمت تکواندو، تیراندازی، کاراته و رشته‌های دیگر بیاییم که این یک رویکرد مثبتی است که ما داریم دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در بازی‌های جاکارتا که خود من هم در آنجا حضور داشتم روند نسبت به گذشته شرایط بهتری دارد و نباید فراموش کنیم که در جاکارتا با اینکه جایگاه ششم را گرفتیم، اما می‌توانست جایگاه پنجم هم باشد که با فاصله بسیار کمی با قزاقستان ششم شدیم. تعدادی از افراد که طلا گرفته بودند در آسیای میانه دوپینگی شدند. مسیری که بتوانند مدالشان را برگردانند کماکان دنبال می‌شود. الان برای رویداد هانگژو هدف گذاری عملیاتی ما یک پله بالاتر از بازی‌های جاکارتا یعنی پنجم است و آرمانی که تعریف کردیم این است که جایگاه اصلی که باید در این مقطع، ورزش قهرمانی ما در آسیا به آن دست پیدا کند مقام چهارم است، اما چرا بالاتر نه چون معتقدم ما یک دهه به برنامه ریزی منسجم، قوی و همه جانبه نیاز داریم که بتوانیم هدف گذاری برای جایگاه سوم را داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی نزدیک به پنج دهه است که جایگاه‌های اول تا سوم آسیا را اشغال کرده‌اند. بنده و آقای سجادی وزیر ورزش و جوانان در پکن با روسای کمیته المپیک چین، کره جنوبی و سایر مقامات ملاقات کردیم. واقعیت این است که آنها سرمایه گذاری‌های سنگین و برنامه ریزی کردند.

او تصریح کرد: وقتی ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری و سرمایه گذاری چین را می‌بینید به طور طبیعی به این کشور حق می‌دهید که این جایگاه را داشته باشد. هیچ موفقیتی بدون تلاش به دست نمی‌آید. در امر ورزش مقوله‌ای به نام شانس مقوله‌ای غلط و ادعایی ناصواب و بی معنی است. قهرمانی در ورزش محصول برنامه ریزی، سرمایه گزاری، پشتیبانی و حمایت است که باید انجام شود. در شرایطی که کشور مشکلات و چالش‌هایی دارد و منابع و امکانات محدود و ارز گران است لذا پشتیبانی ما را محدود می‌کند. ما با درک واقعیت‌ها داریم کار می‌کنیم و نمی‌خواهیم ادعای معجزه کنیم.

صالحی امیری گفت: برای بازی‌های آسیایی جاکارتا به بانک مرکزی رفتم و 2 میلیون دلار ارز گرفتم که رئیس وقت بانک مرکزی آقای سیف بود. 8 میلیارد و 400 میلیون تومان ما واریز کردیم و 2 میلیون دلار ارز گرفتیم و به دو رویداد جاکارتا و المپیک جوانان آرژانتین رفتیم.

وی گفت: هم اکنون نیازمند 4 میلیون دلار ارز هستیم چون سه رویداد آسیایی در پیش رو داریم که یکی مسابقات کشورهای اسلامی در مرداد، بازی‌های آسیایی هانگژو در شهریور و مسابقات جوانان در چین است. این رقم امروز بالای 100 میلیارد تومان است یعنی 12 تا 13 برابر بیشتر شده است. ما مجبوریم با شرایط کشور خود را انطباق دهیم.

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: یک بحث تجهیزات داریم چون برای موفقیت به تجهیزات نیاز داریم و باید تجهیزات روز دنیا را تهیه کنیم که باید استاندارد و همراه ورزشکار باشد. تاکید می‌کنم مجموعه شرایط کشور این فضا را می‌دهد که برنامه ریزی واقع بینانه، منطقی و قابل دسترسی داشته باشیم. ارزیابی ما این است روندی که از بازی‌های آسیایی 1982 دهلی آغاز شده و تا به امروز رسیده، روندی با یک شیب منطقی رو به جلو خواهد بود و ارزیابی قطعی ما این است که در رویداد هانگژو یک پله صعود خواهیم داشت و این نویدی است که ما در دهه فجر می‌توانیم به ملت بدهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز