خبرگزاری کار ایران

طهماسبی: از باشگاه استقلال و داوری شکایت کرده‌ایم و تا آخر پیگیر آن هستیم/ دو پنالتی برای ما نگرفتند و با 12 بازیکن بازی کردند!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۶۰۰

مدیر تیم هوادار در مورد تاثیر داور و اشتباهاتش در دیدار با استقلال صحبت کرد.

علی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، درباره حواشی بازی تیمش با استقلال اظهار کرد: در این ۲ هفته اتفاقات خوبی رخ نداد. چند مرتبه تاریخ بازی را عوض کردم و من قبلا هم گفتم که این تغییرات در زمان بازی برنامه آماده سازی تیم هوادار در نیم فصل را تحت تاثیر قرار داد و حتی اردوی نیم فصل ما به همین دلیل لغو شد. در نتیجه هزینه هایی که کرده بودیم همه اش پایمال شد. آخرین تیمی بودیم که تمریناتمان را تمام کردیم و اولین تیمی بودیم که به خاطر همین بازی عقب افتاده مجبور شدیم برخلاف برنامه از پیش تعیین شده تمرینات را آغاز کنیم. تیم ما استراحت، ریکاوری و آماده سازی نداشت و این شرایط قطعا در طول فصل هم به تیم ما صدمه می‌زند.

طهماسبی افزود: فکرمی‌کنم تبعات و ضررهای این بازی را به دلیل عدم ریکاوری مناسب و همچنین برگذار شدن با تاخیر و لغو های پیاپی در ادامه فصل هم خواهیم داشت.  گمان نمی‌کنم حقمان این باشد در استادیومی که خودمان میزبان بودیم احساس کنیم میهمانیم. طبق نکات و آنالیزهای که کادر فنی و مربی محترم تیمانجام دادن قبل از بازی با استقلال بازیکنانمان به بهترین نحو بازی کردند اما اتفاقات این بازی عجیب و غریب بود! مشاهده کردید در دقیقه 9 بازی پنالتی اعلام میشه و در دقیقه 84 این اتفاق تکرار می‌شود و داور از این صحنه ها می‌گذرد. با کوچکترین اعتراض آن هم خیلی مودبانه و محترمانه داور به کاپیتان ما کارت می‌دهد و من به داور چهارم گفتم چرا؟ اگر کاپیتان اعتراض نکند چه کسی باید اعتراض کند؟ مربی اعتراض می‌کند کارت می‌دهند، سرمربی اعتراض می‌کند کارت می‌دهند! واقعا این اتفاقات عجیب و غریب است.

وی ادامه داد: بازی درجریان است و یک توپ دیگر در محوطه جریمه می‌اندازند و این اتفاقات در بوندسلیگا افتاده و دیدیم چه شد و در صحنه های مشکوک چطور تصمیم گرفته شد. همان اتفاق که بر ای پنالتی استقلال افتاد برای هوادار هم رخ اما چرا داور اینهمه کم لطفی داشته، نمی‌دانم؟ بعد از آـن تعویض بازیکن انجام شده و طبق تایمی که ما گرفتیم حدود 15/16 ثانیه در زمین بازی حضور داشته در واقع 12 بازیکن داشتند. فوتبال 11 نفره است و وقتی 12 نفر بازیکن در زمین است اشد مجازات را باید در نظر بگیرند. ما امیدواریم و شکایتمان را ثبت کرده‌ایم و تا آخر پیگیر آن هستیم.

سرپرست هوادار گفت: در روز بازی هم اتفاقات جالبی افتاد. ما فکر می‌کردیم در این بازی میزبان هستیم، اما در کمال تعجب وقتی وارد زمین شدیم دیدیم که چیزی حدود ۳۰۰ تماشاگر پشت نیمکت ما حضور دارند و با هر حرکتی واکنش نشان داده و تمرکز کادر فنی تیم ما را بهم می ریختند. در حالی که مدیران ما تذکر داده بودند به دلیل شیوع کرونا حتی افراد نزدیکمان را به ورزشگاه نیاوریم، استقلالی‌ها هوادار در استادیوم داشتند. برای حضور این نفرات هم هیچ هماهنگی با تیم ما نشده بود و ما کاملا غافلگیر شدیم. در اصل هدف این بود تا شرایط کرونایی را رعایت کنیم چون اگر یکی از بازیکنانمان هم مبتلا می شدند کل برنامه های تیم بهم می خورد. 

مدیر تیم هوادار با اعتراض به قضاوت داور این بازی بیان کرد: خدا را شکر روند بازی طوری بود که فوتبال روان و خوبی به نمایش گذاشتیم و دستورات تاکتیکی به خوبی اجرا شد، اما اتفاقات عجیبی رخ داد. نمی‌دانم داور وسط چطور با این قضاوت شب راحت خوابید؟ حق ما در این دیدار کاملاً ضایع شد. صحنه‌های داوری عجیب بود و دو پنالتی برای ما نگرفتند.

او ادامه داد: در یک صحنه توپ کاملا واضح به دست بازیکن حریف خورد و در دیگر صحنه سیاوش یزدانی توپ دیگری را به داخل محوطه جریمه فرستاد و داور مجبور شد بازی را متوقف کند. مشابه همین صحنه دو سه ماه پیش در بوندسلیگای دو اتفاق افتاد و داور همانجا بازی را نگه می‌دارد و به بازیکن خاطی اخطار داده و یک پنالتی هم به نفع حریف می‌گیرد و همان پنالتی تبدیل به گل می‌شود.

طهماسبی در واکنش به گل دوم استقلال تاکید کرد: در صحنه گل دوم چندین مشکل وجود داشت. کرنری که منجر به این گل شد آفساید بود؛ ضمن این که آرمان رمضانی دفاع ما را شارژ می‌کند. از طرفی دقیقه ۸۲ دو بازیکن این تیم تعویض می‌شوند، ژستد از همان وسط زمین از زمین خارج می‌شود و حسین‌زاده از سمت دیگر برای خروج اقدام می‌کند. در صحنه‌ای که توپ هنوز در جریان است و گل به ثمر نرسیده است به استناد فیلم‌های واضح داخل زمین است و استقلال ۱۲ نفره است. فیلمی داریم که در آن کاملاً مشخص است قبل از این که گل به ثمر برسد بازیکن استقلال داخل زمین بوده است. این حرکات خیلی واضح است و وقتی ۱۲ نفر در زمین حضور داشته باشند مجازات دارد.

او درباره شکایت از باشگاه استقلال بیان کرد: قرار نیست چون تیم ما نوپاست به این شکل حقش ضایع شود. به همین دلیل از این بابت شکایت کردیم و امیدواریم با پیگیری این پرونده احقاق حق شود. اگر حق به حقدار نرسد نه تنها تیم ما بلکه به دیگر تیم‌های لیگ هم ظلم می‌شود. امیدوارم عزیزی خادم، رئیس فدراسیون که همواره در پی حق بوده و همچنین مسئولان سازمان لیگ و شخص حیدر بهاروند کمک کنند به حق واقعی خود برسیم. ما در حالی باختیم که تیم برتر میدان بودیم. 

مدیر تیم هوادار در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمات داور در این بازی را عمدی می‌داند گفت: نمی‌خواهیم به کسی اتهام بزنیم، اما وقتی یکسری اتفاقات پی در پی و به ضرر تیم ما رخ می‌دهد، معترض می‌شویم. داور با کوچکترین واکنش به بازیکنان ما کارت می‌داد تا جایی که از ترس اینکه داور بازیکنانمان را اخراج نکند مجبور شدیم چند تعویض اجباری انجام دهیم و این تعویض‌ها روی عملکرد فنی تیم ما تأثیر گذاشت. متاسفانه صحنه هایی در این بازی دیدم که برایم جالب بود. تصمیمات عجیب داور واضح بود. صحنه گل دومشان مصداق پنالتی است که در دقیقه ۹ به همان روش برای استقلال گرفت. چطور آن طرف زمین خطا گرفت، اما برای ما نه؟

طهماسبی در پایان صحبت‌هایش گفت: با اینهمه فشاری که به تیم ما وارد شد در حق ما اجحاف شده است. با این شرایط بخش خصوصی چه امیدی به عدالت داشته باشد؟ اگر به این شکل ادامه دهند بخش خصوصی هم کنار می کشد. در این شرایط اقتصادی باید از مالک و مدیرعامل باشگاه هوادار تشکر کرد و نباید توقع داشت بخش خصوصی باز هم به فوتبال ورورد کند. این سرمایه ها با این قبیل اتفاقات خیلی راحت می‌سوزند و از بین می‌روند. با توجه به این که فدراسیون و سازمان لیگ عدالت محور هستند امیدوارم به حقمان برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز