خبرگزاری کار ایران

فن مارویک: با سه امتیاز بازی با ایران شانس خود را برای صعود افزایش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۴۰۳

سرمربی تیم امارات به تیمش در دیدار با ایران اعتقاد دارد.

به گزارش ایلنا، رسانه عربی الخلیج در گزارشی به بررسی عملکرد تیم ملی امارات در گروه ایران پرداخت و نوشت:

این نتیجه ای است که تیم ملی امارات در پایان هفتمین دوره مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به آن دست یافت که شاهد صعود تیم ایران به عنوان اولین تیم آسیایی بود. فینال که در پایان سال جاری برگزار می شود.

ایرانی ها با غلبه بر تیم عراق با گل مهدی طارمی، بلیت اول گروه اول را اشغال کردند و کره جنوبی هم در آستانه صعود به دوحه قرار گرفته است، پس از اینکه کره، سون ستاره بین المللی را از دست داد، به یک چالش دشوار رسید اما پیروزی ارزشمند مقابل لبنان کار تیم امارات را پیچیده کرد و صعود مستقیم غیرممکن شد.

تیم ملی امارات سه شنبه هفته آینده در دور یک هشتم به مصاف ایران می رود که در صورت برد و شکست لبنان شاید برای کسب مقام سوم برتر شانس داشته باشد.

به طور کلی، ناراحتی برای چیزهای از دست رفته برای اعطای امتیازی که ما آرزوی آن را داشتیم و یا هواداران بازی در کشور امارات آرزوی آن را داشتیم، کافی نیست، اما دیدار سوریه تغییر شرایط را رقم می‌زند. پیروزی در ورزشگاه النصر که نوید خوبی برای تیم ما بود تا اولین پیروزی خود را به دست آورد و در خانه نقش تعیین کننده را داشت.

تیم امارات سه امتیازی شد که برای حفظ رده سوم و برداشتن گام بلندی برای صعود به پلی آف آسیا مقابل تیم سوم گروه سوم (ژاپن یا استرالیا) به شدت لازم بود. به بهترین شکل و بر اساس شگفت انگیزترین سناریویی که با سقوط رقبای نمایش داده شده به دست آمد که امیدوارند به نوبه خود به مقام سوم دست یابند.

تیم عراق در تهران سقوط کرد و تیم لبنان نتوانست سرعت کره را تحمل کند، بنابراین بادهای راند به هوای بادبان تیم ما آمد که قبل از همه با پیروزی بر تیم سوریه به خود خدمت کرد. این دومین پیروزی متوالی پس از پیروزی چشمگیر مقابل لبنان در دور ششم بود.

شروع امیدوار کننده

اولین بازی در سال 2022 برای تیم امارات بود که از طریق آن می خواست ثابت کند که به دلیل مصدومیت و محرومیت توانسته است تارها و پرتوهای امید را حفظ کند.

برت فن مارویک سرمربی هلندی روی جوانی تیم سرمایه گذاری کرد و آن را برد. در مسابقه ای که شاید کمترین استرس را برای مربی داشته باشد. در صورت وقوع هر گونه اشتباه یا شکستی، توجیه می شود.

سرمربی هلندی مثل همیشه آرام به نظر می‌رسید و به ستاره کایو کاندو به عنوان مهاجم هدف اعتماد کرد و امیدوار بود که او مرد تعیین کننده باشد، انتخاب مربی درست بود، علیرغم همه تردیدها در مورد آمادگی این بازیکن که به نظر می رسید نا آماده است.

کایو در این دیدار نقش آفرینی کرد و خود را به عنوان یک ستاره در این دیدار تثبیت کرد و در زمان حساس نیمه اول گل برتری را به ثمر رساند و با پاس دادن توپ به یحیی الغسانی، همبازی آینده دار خود فرصت داد تا اولین نقش آفرینی بین المللی خودش را جشن بگیرد.

در زمانی که کایو توجه را به خود می‌دزدید، محمد العطاس در حال تشکیل رابطه دو نفره با ولید عباس در خط دفاعی بود، بنابراین اولین بازیکن به عنوان یک مدافع غول‌پیکر ظاهر شد و موفق شد خطر عمر آل را خاتمه دهد و از بین ببرد. -سوما خطر خود را کاهش داد تا اینکه موفق شد فضا را از مهاجمی که در ورزشگاه های عربستان خلق و می درخشد قطع کند.

دستاوردهای تیم ما از پیروزی مقابل سوریه زیاد بود، زیرا نیمی از کارت مکمل در دستان ما است و بازیکنان باید تأیید کنند که آنچه در 7 دی به دست آمد، فقط یک هیجان نبود.

شاید چیزی که باعث افزایش بردهای مسابقه شد، درخشش عناصری بود که مربی روی آنها ریسک می کرد و تعهد هر یک از آنها به وظایف محوله، نظم دفاعی یک ویژگی مثبت بود، بنابراین علی صالح و خلیل ابراهیم با از دست رفتن توپ ها عقب نشینی کردند. و سه نفر وسط نقش خود را به بهترین نحو ایفا کردند، تا اینکه موضوع بدون فراموشی قدرت به ترجیح و کنترل تبدیل شد.

 

غلبه بر غیبت ها

بازی با سوریه طبق همه سناریوها چالش بزرگی برای تیم ملی امارات بود که نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز داشت و طعم اولین پیروزی را در زمین خود و در میان هوادارانش چشید. در مرحله رفت و برگشت خیلی به دنبال آن بودند که روی سطح آن تأثیر منفی گذاشت تا مرحله دوم مرحله را آغاز کند. فینال با دو برد که اگر در بازی اول به آنها دست می یافتند کل صحنه را تغییر می داد.

تیم ما توانست بر غیبت‌ها غلبه کند، به‌ویژه در شرایطی که تیم برجسته‌ترین سلاح‌های هجومی خود را با ترک علی مبخوط، فابیو لیما و خلفان مبارک به دلیل مصدومیت از دست داد و این غیبت‌ها نشان دهنده اضطراب و ترس در بین همه ناظران بود، اما روحیه و عزم و اراده با وجود آنها انضباط و عوامل میل تایید می کرد که بعد از این که هیچ بازیکنی روی یک امتیاز کوتاهی نکرد و بعد از اینکه بازیکنان تعویضی نقش مثبتی داشتند، سهم سه گانه یحیی الغسانی، مجید، پیروزی نصیب تیم ما خواهد شد. حسن و حرب عبدالله سهیل، فرصتی برای پمپاژ خون و روح در رگهای تیم در دومین دوره بازی بود و در دیداری که سرمربی هلندی فلسفه خود را مبنی بر اینکه ریسک کرده بود در کجا تغییر کند تغییر داد.

نسل آینده دار

فن مارویک، سرمربی هلندی تیم ملی امارات نیز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت پیروزی مقابل تیم سوریه، از عملکرد خوب بازیکنان تمجید کرد و تاکید کرد که همه می‌دانند که بازی سخت و پیروز بود. آسان نبود اما پیروزی با تلاش بازیکنان به دست آمد.

وی گفت: بازیکنان جوان عملکرد برجسته ای داشتند و آنها نقطه تمایز این مسابقه بودند، ما در طول مسابقه عملکرد کاملی نداشتیم، زیرا وقفه هایی داشتیم، اما عملکرد بازیکنان قهرمانانه بود.

مارویک توضیح داد که کادر فنی دائماً روی پیشرفت تیم کار می کنند و خاطرنشان کرد که ستارگان تیم عملکرد فوق العاده ای داشتند و از بازیکنان هجومی که به خوبی موقعیت های خود را رد و بدل می کردند تمجید کردند و افزود که پمپاژ تهاجمی به جلو بردن تیم برای گلزنی کمک کرد.

مارویک با اشاره به اینکه اختلاف امتیاز با رقبا باعث می شود العبیاد بقیه بازی ها را بهتر انجام دهد، از هواداران خواست تا به این تیم اعتماد کنند و گفت: اگر سه امتیاز دیگر بگیریم کار رقبا برای رسیدن به ماسخت می شود.

این مربی در خصوص آمادگی برای بازی ایران با اشاره به عدم اشاره به ترکیب برای بازی بعدی، خاطرنشان کرد: ترکیب فعلی تیمی است که برای بازی بعدی با امکان اضافه کردن یک بازیکن روی آن کار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز