خبرگزاری کار ایران

محرمانه ممنوع؛ چرا باشگاه استقلال اسامی مبتلایان به کرونا را با مستندات اعلام نمی‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۵۷۲

دیدار تیم استقلال تهران در مصاف برابر پیکان تهران در حالی لغو شده است که اسامی مشخصی از مبتلایان به کرونا در این باشگاه معرفی نشده است.

به گزارش ایلنا، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی در حالی مدعی است اسامی بازیکنان مبتلا به کرونا در اردوی استقلال پیش از دیدار برابر پیکان تهران محرمانه است که چنین قانونی در هیچ کشوری حتی در فوتبال اروپا دیده نمی‌شود!  باشگاه استقلال تهران روز گذشته یکباره پس از اعلام اخباری پیرامون شیوع ویروس کرونا بین شاگردان فرهاد مجیدی اعلام کرد: "نتیجه تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان و اعضای کادر تیم فوتبال استقلال مثبت است."

دو ساعت پس از انتشار این خبر در فاصله یک روز مانده به دیدار مقابل پیکان تهران در چارچوب مسابقات دور یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد که تمرینات این تیم تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

ساعتی بعد، ابتلای فرهاد مجیدی به کرونا تکذیب شد و باشگاه استقلال که قرار بود توضیحات تکمیلی را در این باره اعلام کند در خبری مجددا تایید کرد که " تست کرونای تعداد زیادی از اعضای تیم شامل بازیکنان و کادرفنی و اجرایی مثبت اعلام شده است" اما از اعلام تعداد دقیق مبتلایان سر باز زد و همچنین مشخص کرد که درخواست رسمی برای لغو بازی با پیکان به سازمان لیگ ارسال شده است.

سپس در حوالی ساعت 21 دیشب که خبر رسمی لغو مسابقه برابر پیکان اعلام شد، در بیانیه سازمان لیگ مشخص شد که 17 نفر از اعضای تیم و یک عضو کادرفنی به کرونا مبتلا شده‌اند و این خبر درحالی از سوی باشگاه استقلال منعکس گردید که مجددا توضیحاتی در مورد اسامی دقیق افراد مبتلا اعلام نشد.

به دنبال اظهارنظرات زیاد پیرامون این اتفاق، سعید دقیقی، مدیر تیم پیکان یکی از افرادی بود که خواستار شفاف سازی از سوی باشگاه استقلال شد. دقیقی که شب گذشته با برنامه فوتبال برتر گفتگو می‌کرد،‌ در این باره بیان داشت: "سال گذشته همین اتفاق برای باشگاه ذوب آهن افتاد اما آن بازی لغو نشد و در زمان مقرر برگزار گردید اما برای استقلال شرایط را عوض کردند و این گلایه را داریم که قانون باید برای همه یکسان باشد. اگر آمار استقلال درست باشد در شرایط خیلی خطرناک هستیم اما درخواست داریم در این خصوص شفاف سازی شود تا همه در جریان امور قرار بگیرند."

امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی در این باره در حالی مدعی است اسامی افراد مبتلا به کرونا در استقلال منتشر نمی‌شود که در این باره موضوعی درخصوص محرمانه بودن مطرح نیست. روشنک در این مورد گفت: "در کشورهای خارجی دیدیم که تیم‌ها تا آستانه ورود به زمین رفته‌اند ولی بازی آنها تعطیل شد ولی الان شرایط بسیار تغییر کرده است. به باشگاه پیکان حق می‌دهم که در مورد این موضوع ناراحت باشد ولی بحث سلامت است و نمی‌شود به راحتی از آن گذشت. ما تنها تعداد را محاسبه کردیم و متوجه شدیم که به حد نصاب رسیده و بازی را به تعویق انداختیم. اعلام اسامی بازیکنان مبتلا به کرونا محرمانه است و نمی‌توانیم اعلام کنیم."

به طور مثال در ماه اخیر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، دو ستاره سرشناس دنیای فوتبال به ویروس کرونا مبتلا شدند و به صورت رسمی مشخص شد که این دو در قرنطینه حضور دارند. شاید مانند باشگاه تاتنهام که در ماه گذشته با سویه امیکرون دست و پنجه نرم می‌کرد اعلام اسامی به صورت دقیق صورت نگرفته باشد اما گفتگوی سرمربی این تیم و اخباری که منتشر شد مشخص کرد کدام بازیکنان در قرنطینه حضور داشتند.

در صورتیکه ابتلای یک یا چند بازیکن در یک تیم مخفی بماند شاید به سیاست‌های یک باشگاه مربوط باشد که آن هم حتی در فوتبال اروپا در همین چند ماه اخیر کم سابقه بوده اما زمانیکه موضوع ابتلای بیش از 15 بازیکن به کرونا مطرح شده و قرار است سرنوشت برگزاری یک مسابقه را تحت تاثیر قرار بدهد، عدم اعلام اسامی بازیکنان کرونایی از سوی باشگاه استقلال چرا محرمانه تلقی می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز