خبرگزاری کار ایران

کاهش دستمزد و خروج بازیکنان مازاد

مدیر ورزشی زیرک چطور بارسلونا را نجات داد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۳۳۸

بلوگرانا همچنان درگیر مشکلات مالی است، اما متئو آلمانی با کاهش دستمزد تیم ژاوی را تقویت می‌کند.

به گزارش ایلنا، فراتر از تمسخر کسانی که آشفتگی مالی بارسلونا را مسخره می‌کنند، متئو آلمانی برای رسیدن به این نقطه تلاش زیادی کرده است. در هفته گذشته، این مدیر ورزشی موفق شد هزینه های خارج از کنترل بارسلونا را کاهش دهد تا قرارداد خرید جدید از منچسترسیتی ثبت شود. بارسلونا تورس را با 55 میلیون یورو (46 میلیون پوند / 62 میلیون دلار) به خدمت گرفت، زیرا می‌دانست که هنوز باید حرکت‌هایی انجام دهد تا او را واجد شرایط بازی کند و آلمانی را تحت فشار قرار دهد.

بهبودی تورس از مصدومیت و مثبت شدن تست کووید-19 پس از مراسم معارفه او در نیوکمپ، یک بازی را به آلمانی بخشید، تساوی 1-1 با گرانادا در روز شنبه. اولین حرکت، انتقال فیلیپه کوتینیو به صورت قرضی به استون ویلا برای ادامه فصل بود و این بازیکن برزیلی نیز دستمزد خود را کاهش داد تا این انتقال اتفاق بیفتد. ژاوی هرناندز به برزیلی فرصت داده بود تا ارزش خود را ثابت کند اما به سرعت متوجه شد که نمی تواند به کوتینیو تکیه کند، چه در خط میانی و چه در حمله. خوشبختانه، آلمانی در استون ویلا یک خانه تقریبا ایده آل برای ثبت رکورد باشگاه پیدا کرد تا راهی برای پایان اسراف ناموفق دوران جوزپ ماریا بارتومئو ایجاد کند.

کوتینیو در حالی که حفره جک گریلیش هنوز پر نشده و هم تیمی سابقش در لیورپول، استیون جرارد، مسئولیت تیم را برعهده دارد، به ویلا پارک رفت تا تلاش کند حرفه خود را احیا کند. این قرارداد، با پرداخت حدود 65 درصد از دستمزد کوتینیو توسط باشگاه لیگ برتری و پرداخت مابقی دستمزد از سوی بارسلونا، بیشتر راه را برای ثبت نام تورس هموار کرد. هنوز قرار بود معامله دیگری انجام شود تا آن را به طور کامل از خط خارج کند.

گمانه زنی‌ها حاکی از خروج یوسف دمیر بود که نمی‌تواند دوباره برای بارسلونا بازی کند؛ بدون اینکه بند خرید اجباری 10 میلیون یورویی (8.3 میلیون پوند / 11.3 میلیون دلار) برای بازیکن بازیساز در نظر گرفته شود. به احتمال زیاد این اتریشی همچنان در آستانه خروج خواهد بود اما آلمانی با ساموئل اومتیتی ​​برای تمدید قراردادش تا سال 2026 کار کرد که به بارسلونا آزادی عمل کافی برای ثبت قرارداد تورس را داد.

قرارداد جدید برای بازیکنی که در باشگاه به یک طرد شده تبدیل شده، در برخی زمینه ها با شک و تردید زیادی نگریسته شد، اما این یک عملیات هوشمندانه بود که توسط آلمانی طراحی شده است. به جای آن، مبلغی را که بارسلونا به اومتیتی ​​بدهکار است، در قرارداد قبلی او که قرار بود در سال 2023 به پایان برسد، طی چهار سال آینده تقسیم می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، آن مانور به آن‌ها حاشیه لازم را داد تا نه تنها قرارداد تورس را ثبت کنند، بلکه قرارداد نیکو گونزالس و گاوی را با تیم اصلی نهایی کنند. این حرکات می تواند به دلیل قوانین لالیگا در مورد حضور هفت بازیکن تیم اصلی در لیست یک مسابقه، همیشه مهم باشد.

با توجه به اینکه این دو بازیکن که به ترتیب در بارسلونا B و A ثبت قرارداد کرده اند، به ژاوی اجازه می دهد تا با آزادی بیشتری از سایر بازیکنان جوان استفاده کند. همچنین ممکن است اومتیتی ​​را تشویق کند تا یک جدایی قرضی از بارسلونا را تجربه کند، اکنون زمان کافی برای او وجود دارد تا قبل از بازگشت دوباره تلاش کند و آمادگی جسمانی و دقایقی را در جای دیگری پیدا کند تا بتواند جایگاه خود را به دست آورد.

 دیگر باشگاه‌ها هم اکنون می‌توانند او را قرضی جذب کنند، زیرا حقوق قبلی او بسیار زیاد بود و هیچ تیمی نمی‌توانست روی آن قمار کند. یک اثر مثبت دیگر این است که ثبت قرارداد تورس مقداری از قدرت را از موسی سیسوکو، نماینده عثمان دمبله می گیرد. یک قرارداد جدید برای این وینگر، در نتیجه استهلاک هزینه نقل و انتقالات دمبله، روش ترجیحی بارسلونا برای حل وضعیت تورس بود و این فرصت را به سیسوکو داد تا دستمزد بالاتری را مطالبه کند.

اکنون، بارسلونا می تواند به راحتی نفس بکشد و فقط با سیسوکو برای دمبله با شرایطش معامله کند و شرایط پرفشار را به شرایطی آرام تبدیل کند. زمانی که لاپورتا او را در مارس 2021 در باشگاه منصوب کرد، یک منبع نزدیک به مارکا گفت: "آلمانی یک قاتل است. بیشتر مردم درخت را تکان می‌دهند و امیدوارند که میوه بیفتد، اما او نه. او به سمت آن می‌رود و سیبی را که می‌خواهد، برمی‌دارد."

رئیس باشگاه و مدیر ورزشی او از زمانی که آلمانی در سال 2004 ساموئل اتوئو را جذب کرد، رابطه خوبی با هم داشتند. رئیس سابق مایورکا و مدیر ورزشی والنسیا با خونسردی آرامی کار می‌کند که در تضاد با نمایش عملکرد لاپورتاست.  این بدان معناست که پیام هر دو اغلب کاملاً متفاوت است، حتی اگر آنها یک حرکت را با هم به اشتراک بگذارند. لاپورتا درباره ورود ارلینگ هالند به نیوکمپ در تابستان آینده گفت: "همه چیز ممکن است." با این حال، کار او تا به امروز درخشان بوده است.

با توجه به کار خوب آلمانی با خریدهای کم هزینه مانند رونالد آرائوخو و پدری، پر کردن کفش های رامون پلنز آسان نبود، اما آلمانی شاید بهترین خرید دوران لاپورتا تا به امروز بوده است. پس از جدایی دردناک و در عین حال از نظر اقتصادی حیاتی لیونل مسی، او به خوبی توانست دستمزد آنتوان گریزمان را با انتقال در اواخر پنجره تابستانی به اتلتیکو مادرید کاهش بدهد و در عین حال میرالم پیانیچ را نیز به بشیکتاش منتقل کرد. فروش امرسون رویال به تاتنهام نیز تصمیم خوبی به نظر می‌رسد و جونیور فیرپو و فرانسیسکو ترینکائو نیز در همین روند از باشگاه خارج شدند.

اکنون، آلمانی تورس را به تیم تحویل داده است، بازیکنی که صراحتاً توسط ژاوی درخواست شد و می‌تواند قدرت آتش مورد نیاز بارسلونا را برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر بیافزاید. علاوه بر این، در زمان‌های سخت، او به لاپورتا برای خوش‌بینی در مورد احتمال ورود نام‌های بزرگ‌تر در ادامه مسیر می‌پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز