خبرگزاری کار ایران

مرزبان: کی‌روش با مطرح کردن مساله کنعانی‌زادگان و شجاع دنبال بازی رسانه‌ای است/ درخواست اوکراین برای حذف ایران درخواست مسخره‌ای است/ پتانسیل صعود از این گروه را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۳۹۳

علیرضا مرزبان وضعیت تیم ملی در آستانه شروع جام جهانی را تشریح کرد

علیرضا مرزبان در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص روند آماده‌سازی تیم ملی در آستانه شروع جام جهانی اظهار داشت: در حال حاضر تنها نگرانی که در تیم ملی وجود دارد وضعیت سردار آزمون و احتمال نرسیدن او به مسابقات است. سردار نه به عنوان بازیکن تاثیرگذار و نقشی که به عنوان ستاره تیم ملی دارد، بلکه به خاطر شخصیت خاصی که خودش دارد و نقش مثبتی که در دیدارهای تیم ملی داشته و پای ثابت ترکیب تیم ملی بوده و تجربیات خوبی دارد که می‌تواند به تیم ملی کمک کند. شرایط برای بقیه بازیکنان تا جایی که می‌دانم خوب است و همه بازیکنان وضعیت خوبی دارند و اکثراً در حال بازی در لیگ‌های مختلف هستند و با توجه به جدولی که ما داریم در جام جهانی با وجود بودن انگلیس، آمریکا و ولز باید بگویم که شرایط خاصی هست که توانایی صعود از گروه خودمان را داریم.

وی در مورد تعطیلی مسابقات لیگ گفت: من یک نگرانی بزرگ از این بابت دارم که چرا ما بازی‌های لیگ را تعطیل کردیم. ما حداقل دو بار در فرصت 10 روز می‌توانستیم دو هفته دیگر لیگ را برگزار کنیم. در حال حاضر شرایط به شکلی است که دعوت کی‌روش از بازیکنان تیم ملی با توجه به اینکه به جرئت می‌توان گفت شاکله اصلی تیم ملی لژیونرها هستند و مشغول بازی در تیم‌های خودشان در اروپا و قطر هستند و نمی‌توانند در این مقطع به تیم اضافه شوند، فایده چندانی ندارد. ما باید لیگ را ادامه می‌دادیم تا بازیکنان در شرایط بازی بمانند و این هم از لحاظ بدنی برایشان بهتر است هم از لحاظ تجربه بازی بهتر است و این اشتباه است که ما دو هفته زودتر لیگ را تعطیل می‌کنیم و به اردو می‌رویم و با توجه به اینکه اکثر بازیکنان در اردو نیستند.

مرزبان در مورد نگرانی کی‌روش بابت وضعیت دو مدافع میانی تیم ملی هم گفت: کی‌روش سعی دارد مساله شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان را مطرح کند و عنوان کرده ممکن است این دو نفر در تیم ملی در جام جهانی نباشند. این یک رقص رسانه‌ای است و دنبال بهانه است که اگر در جام جهانی نتیجه نگرفت بتواند کسانی را مقصر بداند و توجیه کند که نتوانسته بازیکنان را کنار هم داشته باشد. این وضعیت برای تمام بازیکنان و تیم‌های دنیا وجود دارد. در لیگ آلمان و سایر کشورهای اروپایی هنوز 2 بازی دیگر انجام می‌دهند و برخی تیم‌ها حتی یک بازیکن ثابت در لیگ خودشان ندارند ولی در حال بازی هستند و اینکه کی‌روش سعی در جنگ رسانه‌ای دارد و در واقع خودش را تبرئه کند که اگر با شکست روبرو شدیم و بهانه‌‌ای مثل نبود کنعانی‌زادگان و خلیل زاده را مطرح کند و همین کار را در مورد دعوت بازیکنان به تیم ملی انجام می‌دهد. در حال حاضر در لیست کی‌روش بازیکنانی هستند که هیچ گاه پیراهن تیم ملی را نخواهند پوشید و بازی نخواهند کرد و برای همین او در حال ایجاد سمپاتی برای خودش در لیگ و بین مردم است که با دعوت از تعداد زیادی از بازیکنان دنبال بهانه‌های بزرگ برای آینده خودش است و با توجه به تجربیات تلخی که از تیم مصر داشت و اینکه بازیکنان بزرگ آن تیم مخالف کی‌روش بودند و این مساله به او آسیب زد و حالا تجربه آن را در ایران تکرار می‌کند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از تجربیات تلخ کی‌روش در چند سال گذشته با تیم ملی کلمبیا بود که آنجا هم با ستارگان بزرگ آن تیم به مشکل خورد و الان با توجه به اینکه هر دو تیم مشکل بزرگی داشتند خیلی مساله سختی است و کی‌روش باید این را بداند که بازیکنان تیم ملی ایران هم بازیکنان سابق نیستند و بازیکنان 8 و 6 سال پیش نیستند. آنها در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند. تجربه کسب کردند و حرفی برای گفتن دارند و دیگر این نیست که سرمربی حرف بزند و آنها بپذیرند. کار با ملی پوشان سخت تر شده و اعتماد به نفس ملی‌پوشان بالا رفته و اگر کی‌روش بخواهد روش سابق خودش را ادامه دهد فکر می‌کنم به مشکل خواهد خورد.

مرزبان در رابطه با دیدار مقابل نیکاراگوئه گفت: این موضوع چند فاز متفاوت دارد که یکی از آنها این است که خیلی از کشورها به دلایل خاص با ما بازی نمی‌کنند و نمی‌توانیم با آنها بازی دوستانه داشته باشیم و اینکه بازی دوستانه با نیکاراگوئه که با هیچ ساختاری به تیم‌های انگلیس،‌ ولز و آمریکا شباهت ندارد، انتخابش فقط برای انجام بازی دوستانه است و ما به راحتی آن تیم را می‌بریم و بیشتر این انتخاب برای این بوده که انگیزه‌ و اعتماد به نفس تیم بالا برود و از لحاظ ساختاری کمکی به ما در جام جهانی نمی‌کند و فقط از لحاظ روانی خوب است.

وی در مورد شانس صعود از گروه توضیح داد: شانس ما برای صعود فوق العاده زیاد است. من تجربه خودم را بگویم زمانی که در تیم ملی مونته نگرو با مرحوم کرانچار بودم ما یک تحلیل از تیم ملی ولز و انگلیس که هر دو در گروه ما بودند داشتیم و ولز را شکست دادیم و با انگلیس مساوی کردیم و بلغارستان و سوئیس را هم شکست دادیم و با یک تیم درجه دوم اروپا این نتایج کسب شد پس این نتایج دور از دسترس نیست و چیزی نیست که شاهکار بزرگی بخواهد ولی ما نیاز به استراتژی مشخص و آنالیز فوق العاده از نوع بازی این دو تیم داشته باشیم و بدانیم که حملات انگلیس چطور است و مشکلات دفاعی‌اش کجاست و این مسائل روشن است و برای خود کی‌روش و دستیارانش مشخص است که نقاط قوت و ضعف کجا هستند. مهم اینجاست که روی این نقاط ضعف و قوت وقت گذاشته شود و بازیکنان تیم ملی با این شرایط باید آماده شوند و گروهی با بازیکنان کار شود و خطوط دفاعی و میانی ما و خط حمله ما جدا گانه آنالیز خاص داشته باشند تا برای این بازی‌ها آماده باشند. من دور از دسترس نمی‌بینم که در هر سه بازی موفق باشیم. ما می‌توانیم ولز و امریکا را شکست دهیم و در بازی با انگلیس هم دور از دسترس نیست که بتوانیم مساوی کنیم چون فوتبال ما رشد کرده و بازیکنان خوبی داریم. این خیلی مساله مهمی است. با توجه به اتفاقات افتاده در تیم ملی ایران و دو دستگی و چند دستگی ایجاد شده و راجع به همه چیز دسته های موافق و مخالف و بی طرف وجود دارد و باید بازیکنان را پیرامون وطن متحد کنیم تا بازی‌های خوبی انجام دهند و از خود گذشتگی داشته باشند و به خاطر مردم بازی کنند.

مرزبان در ادامه گفت: انتظار من از تیم ملی این بود که بعد از اینکه در تمام جهان در مورد عدم پرداختن به حقوق بشر در مورد کارگرانی که در کشور دیگر به قطر آورده شدند و با پیمان کاران قرارداد بسته شد و با پول کمتر از 3 یورو کارگر استخدام شد و خیلی ها به دلیل نبود مسائل امنیتی کشته شدند و خانواده‌هایشان را از دست دادند، انتظارم از تیم ملی این بود و هست که نسبت به این موضوع در قطر انتقاد کنند. همه بازیکنان تیم ملی آلمان، فرانسه، هلند، استرالیا، آرژانتین و... نسبت به این موضوع واکنش و اعتراض داشتند و این برای ما به عنوان یک کشوری که از زمان کوروش پرچم‌دار حقوق انسانی بودیم انتظارم این بود بازیکنان نسبت به این موضوع واکنش داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به فشارهای سیاسی برای حذف ایران از جام جهانی هم گفت: با توجه به صحبت‌هایی که شده است، بحث حقوق بشر را مطرح کردند. اگر بخواهیم به مسائل حقوق بشری اشاره کنیم در خیلی از کشورهایی که الان در جام جهانی حضور دارند حقوق بشر رعایت نمی‌شود و مشکلات داخلی بزرگی دارند و المپیک در آن کشورها برگزار شده است. بازیکنان ایران با کمال سربلندی توانستد به بازی های جام جهانی برسند و حق طبیعی مردم ایران است که فرهنگ خاص و بزرگ ایران زمین را که از حقوق بشر سرچشمه گرفته است و از زمان کوروش کبیر تا امروز هست به نمایش بگذارند و درخواست اوکراین خواسته مسخره‌ای است و آنها نتوانستد به جام جهانی برسند و به دنبال این هستند که این مساله فرهنگ ورزش را از بین می‌برد. ما در جام جهانی شرکت خواهیم کرد و امیدواریم بتواند به جام جهانی هم صعود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز