خبرگزاری کار ایران

دلخانی: کارنامه بنا مشخص است و نیازی به دفاع من ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۴۱۳

قهرمان کشتی فرنگی گفت: وارد حاشیه شدن به کشتی فرنگی لطمه و ضربه می‌زند و نمی‌خواهم حرفی بزنم بنظرم حرف اگر هست در جامعه کشتی زده شود.

میثم دلخانی قهرمان کشتی فرنگی مسابقات جهانی نروژ در گفت‌وگو با ایلنا درباره عملکرد کشتی فرنگی و موج انتقادات از سوی قهرمانان اسبق این رشته به محمدبنا اظهار کرد: من در جایگاهی قرار ندارم که بخواهم نسبت به این مسائل اظهار نظر کنم، اما کارنامه آقای بنا کاملا مشخص است و گواه همه چیز است که ایشان چه نتایجی گرفته‌اند. ما از سال 2018 که تیم ایران یازدهم دنیا شد و الان تیم ایران دوم دنیا شده! مشخص است عملکردشان چطور بوده است.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: سال گذشته انتخابی در همه‌ی اوزان وجود داشت و و در هیچ وزنی بدون انتخابی کشتی‌گیری انتخاب نشد! 55 کیلوگرم و 60 کیلوگرم که انتخابی رو در رو گرفتند و باقی اوزان در تورنمنت‌های اصلی که با حریفان خارجی انتخاب شدند. پس این چرخه‌ شد چرخه‌ای که آقای بنا سالیان سال است از آن استفاده می‌کند و خدا را شکر همیشه نتایج خوب و درخشانی گرفته‌اند. این که کسی از الان انتخاب شده باشد وجو ندارد واقعا و هیچ زمانی هم اینگونه نبوده است.

قهرمان کشتی فرنگی افزود: کشتی‌گیری که جام تختی اول می‌شود می‌رود مسابقات آسیایی و ماهایی که معافیم از این چرخه نمی‌توانیم به مسابقات آسیایی برویم و کسانی که مدعی باشند از جام تختی مشخص می‌شوند. بعد از اینکه از مسابقات آسیایی بازگشتند کسانی که مدال گرفتند و کادر فنی هم راضی باشند و ماهایی که از چرخه معاف شدیم در اردو و تمرینات در مسابقات بین المللی سنجیده می‌شویم و بهترین نفرات در هر وزن انتخاب می‌شوند، حال ممکن است در تورنمنت ها انتخاب نشوند و در انتخابی رو در رو شوند.

دلخانی: کارنامه بنا مشخص است و نیازی به دفاع من ندارد

دلخانی در ادامه بیان کرد: ما امسال دو تا مسابقه داریم یکی مسابقات آسیایی و دیگری مسابقات جهانی در یک فاصله زمانی که دو تیم نیاز داریم و قطعا امسال نیازمند همدلی هستیم در کشتی تا به نتیجه دست پیدا کنیم. و این هم دلی اگر نباشد قطعغا شرایط و نتیجه گیری سخت می‌شود.

ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان در واکنش به تابعیت علی ارسلان و همچنین موج انتقادات به دیده نشدن این کشتی گیر از سوی سرمربی کشتی فرنگی اینگونه واکنش نشان داد: ایشان قبل از مسابقات جهانی به آقای مختاری 8 بر صفر باخته است. و آقای مختاری هم انتخاب شد با آقای امین کاویانی در مسابقات آسایی حضور داشته‌اند و هر دوی آنها کشتی گرفتند و آقای مختاری آقای کاویانی را بردند و انتخاب شدند برای مسابقات جهانی و اینکه می‌گویند علی ارسلان انتخابی همه را برده و نبردند ایشان را درست نیست اشتباه می‌کنند.

اما سال 2018  انتخابی ملی اول شد و  به جهانی اعزام نشد که باید بگویم آن زمان سرمربی آقای محمد بنا نبوده است و کسانی دیگر بودند. شاید آن زمان در حق ایشان اجحاف شده است. اما از سال 2019 با آمدن اقای بنا ما در همه‌ی وزن ها انتخابی داشتیم، چه رو در رو و چه در تورنمنت‌های بین المللی که انتخابی صورت گرفته شده است و می‌گویند ارسلان در انتخابی مختاری را برده واقعا اینگونه نبوده است. لیگ بوده و قبلا هم اعلام کردند لیگ محسوب نمی‌شود، بلکه مسابقات جهانی ، تورنمت ها و جام تختی برای انتخابی محسوب می‌شود و حقی از ایشان ضایع نکرده‌اند کهبعضی ها می‌گویند حقشان را خورده‌اند و در واقعیت اینگونه نبوده است.

او در واکنش به انتخابی بین محمدرضا گرایی و علی ارسلان گفت: محمدرضا گرایی در لیگ به علی ارسلان باخت که همانطور که گفته بودند لیگ حساب نمی‌شود. هیچوقت جزو چرخه به حساب نمی‌آید. در بند های چرخه دقیق همه چیز آمده که نفرات اول تا سوم قهرمانی کشوری به علاوه اول تا سوم انتخابی جام تختی و کسانی که  قهرمان جهان بوده‌اند این تیم چکیده‌اش در جام تختی می‌آید و در این رقابت ها نفرات برای مسابقا آسیایی انتخاب می‌شوند. از تیم آسیایی هفت نفری که انتخاب شده اند و در ادامه چرخه اصلی از آنجا ادامه پیدا می‌کند. 

میثم دلخانی در واکنش به انتقادات نسبت سیستم گلخانه‌ای گفت: اصلا اینگونه نیست، من خودم را مثال میزنم. من سال 2019 در جهانی بزرگسالان حضور داشتم باختم و پنجم شدم. یک ماه بعد به امیدهای جهان رفتم و اول شدم باز با اینکه اول شدم در جام تختی کشتی گرفتم بازهم نفر اول شدم. با اختلاف هم بردم و در مسابقات آسیایی سوم شدم و کرونا بود و شرایط کووید 19 و تعطیلی‌ها بعد از آن در اردو ها و مسابقات جهانی صربستان که لغو شد به علت شیوع ویروس کرونا باز هم من انتخابی شرکت کردم. کسی معاف نبود و ما در هر ده وزن انتخابی داشتیم. از 55 کیلوگرم تا سنگین وزن ها بعد از ان به مسابقات آسیایی رفتم دوم شدم و بلافاصله با کسانی که جام تختی اول شدند کشتی گرفتیم.

دلخانی: کارنامه بنا مشخص است و نیازی به دفاع من ندارد

او در ادمه افزود: وارد حاشیه شدن به کشتی فرنگی لطمه و ضربه می‌زند و نمی‌خواهم حرفی بزنم بنظرم حرف اگر هست در جامعه کشتی زده شود. در یک جلسه در خانه کشتی بهتر بود رسانه‌ای نمی‌شد چراکه ضربه می‌زند.

قهرمان کشتی فرنگی کشورمان گفت: من شخصاً کشتی‌گیری بودم که طی این سال‌ها در همه‌ی انتخابی ها شرکت کردم و کشتی گرفتم و همه ی چرخه را طی کردم. به همه‌ی نفرات و مدعیان فرصت داده شده که خودشان را نشان بدهند و حق کسی  را ضایع نکرده‌اند. این موضوع اصلا درست نیست که کشتی‌گیری از قبل انتخاب شده باشد. 

وی افزود: چیزی که من میبینم و در این شرایط قرار داشتم را می‌گویم آقای بنا همیشه این چرخه را برگذار کرده‌اند و هیچ وقت در حق کسی اجحاف نکرده‌اند عاشق کشتی هستند و با جان و دل برای کسب نتیجه و انتخابی عدالت محور تلاش می‌کنند چه خودشان و چه کادر فنی‌شان ایشان را به خوبی می‌شناسم چراکه درون کشتی هستم و کاملا می‌دانم و آگاه هستم. کسانی که بر این موج سوارند چیزهایی می‌نویسند مخصوصا افرادی که اطلاعات کافی شاید نداشته باشند و در این میدان نبوده‌اند و انتقاد می‌کنند.

دارنده مدال طلا جهانی نروژ اینگونه به صحبت‌هایش پایان داد: باید یک انتقاد کنم آقای رسول جزینی یکی از سرمایه‌های کشتی فرنگی است ایشان مربی کشتی گیران سنگین وزن هستند. وقت می‌گذارند و از تفریح و خانواده و خیلی از مسائل شخصی‌شان می‌گذرند و با عشق به کشتی خدمت می‌کنند.

وی افزود: کشتی‌گیران سنگین وزنمان که برنز المپیک و طلای جهان را گرفتند بخاطر زحمات ایشان است. من از نزدیک شاهد زحماتشان هستم انتقادم به کسانی است که می‌گویند اقای جزینی سازنده‌گی نکرده است ایشان خیلی زحمت کشیده اند و کم لطفی است اگر زحماتشان را نادیده بگیریم چرا که پرچم کشورمان با زحمات شبانه روز ایشان بالا رفته است. به عنوان یک کشتی‌گیر دلخور هستم از این اتفاقات و مسائل که زحمات مریبان دیده نشود. روزی که تیم ما نائب قهرمان دنیا شد آن هم با اختلاف خیلی کم و تنها تیمی بودیم که 4 مدال طلا گرفتیم. همان روز کوبیدن و انتقادات آغاز شد و امیدوارم که به زودی این مشکلات تمام شود و آرامش به کشتی بازگزدد و پرچم عزیز کشورمان در میادین مختلف بالا برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز