خبرگزاری کار ایران

با وجود مصدومیت‌های متعدد؛

آیا یوونتوس باید قرارداد دیبالا را تمدید کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۹۱۷

مهاجم آرژانتینی به طور غیرقابل انکاری با استعداد است، اما این بازیکن 28 ساله در دو سال گذشته به دلیل مشکلات عضلانی آسیب دیده و از میادین دور بوده است.

به گزارش ایلنا، هواداران یوونتوس به دیدن پوشاندن صورت پائولو دیبالا بعد از گلزنی عادت دارند. شماره 10 یوونتوس گل‌های خود را با "نمایش دادن" ماسک در ادای احترام به فیلم مورد علاقه خود، "گلادیاتور" جشن می‌گیرد. کمی بیش از 20 دقیقه از بازی در استادیوم آلیانز می‌گذشت که آرژانتینی درد کاملاً آشنا را احساس کرد. آماده سازی او برای پیش فصل به دلیل یک مشکل ران که او را نزدیک به سه هفته از میادین دور کرد، متوقف شد.  بنابراین، زمانی که دیبالا در همان منطقه مقابل سمپدوریا احساس درد کرد، به طور قابل درک ناراحت شد. متأسفانه در این مدت اوضاع برای او بهتر پیش نرفته است. این مهاجم در ماه نوامبر از ناحیه ساق پا آسیب دید و پس از آن، همین آخر هفته گذشته، 12 دقیقه پس از آغاز بازی یووه با ونتزیا مجبور به ترک زمین شد.

 زمان بندی برای او نمی توانست بدتر از باشد. مشکل اصلی این است که یووه در حال حاضر در تلاش است تا با چهار تیم برتر سری آ همراه شود و بیانکونری‌ها پس از تساوی ناراحت کننده خود در ونیز به رده هفتم جدول رده بندی سقوط کرده‌اند، بنابراین آنها به همه کمک هایی که می توانند در حال حاضر دریافت کنند، به ویژه خط حمله نیاز دارند. با این حال، این واقعیت نیز وجود داشت که همانطور که GOAL فاش کرد، دیبالا در آستانه تمدید قرارداد پنج ساله به ارزش 10 میلیون یورو خالص در سال (8.5 میلیون یورو به اضافه 1.5 میلیون یورو پاداش) قرار دارد. جای تعجب نیست که آینده چنین معامله ای اکنون تحت بررسی شدید قرار دارد، با توجه به اینکه پیشنهاد کلی با احتساب مالیات به مبلغ 92.5 میلیون یورو (79 میلیون پوند/104 میلیون دلار) خواهد بود.

دیبالا، البته، مورد علاقه هواداران بیانکونری است، آنها حتی یک کمپین را زمانی که به نظر می رسید این مهاجم قرار است در سال 2019 به منچستریونایتد برود، برای متقاعد کردن باشگاه برای حفظ او راه اندازی کردند. علاقه آن‌ها نیز قابل درک است. دیبالا در زمان خودش یک استعداد هجومی ویرانگر است، یک دریبل‌زن فوق‌العاده که پای چپش واقعا کشنده است. زمانی که او در پیروزی هیجان‌انگیز 3-0 یووه مقابل بارسلونا با حضور لیونل مسی در سال 2017 دو گل به ثمر رساند، به نظر می‌رسید که یک ستاره در حد کلاس جهانی متولد شده است. با این حال، در حالی که او در طول سال بعد به سطح دیگری صعود کرد و در تمام رقابت‌ها در فصل 18-2017 26 گل به ثمر رساند، اما پیشرفت او از آن زمان به دودلیل متوقف شده است. اولا، دیبالا به یک معضل تاکتیکی تبدیل شد. سردرگمی در مورد اینکه کجا بهتر است او را مستقر کنیم، توسط سرمربیان وجود داشت.

همانطور که آنتونیو کاسانو بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا یک بار در برنامه بوبو گفت: «هیچ یک از مربیان یووه او هرگز او را ضروری ندانسته‌اند، بنابراین نمی دانم که آیا او واقعاً یک قهرمان است یا خیر. او تفاوتی ایجاد نمی کند. او اغلب برای یک 4-3-3 مدرن کاملاً نامناسب به نظر می رسید، و با این حال، حتی زمانی که به عنوان یک شماره 10 کلاسیک استفاده می شد، خودش اعتراف کرده است که "برای بردن توپ در بین خطوط در برابر تیم های دفاعی" تلاش می کند.»

همچنین این واقعیت وجود دارد که او ثابت کرده با دو اسطوره تمام دوران ناسازگاری دارد. دیبالا همیشه می گفت که "خوش شانس" است که می تواند در کنار کریستیانو رونالدو و مسی به ترتیب برای یووه و آرژانتین بازی کند، اما مسلماً بدشانسی بزرگ او را ثابت کرده است. او همیشه خیلی شبیه مسی به نظر می‌رسید، البته، با توجه به اینکه هر دو دوست دارند در سمت راست موقعیت‌های هجومی داشته باشند تا بتوانند به پای چپ به گل‌های مورد علاقه‌شان برسند. صرف نظر از این، نتیجه این بود که دیبالا در پایان اولین دوره مربیگری آلگری، در فصل 19-2018، دیگر یک بازیکن ثابت در یووه نبود. با این حال، نمی توان انکار کرد که بانوی پیر اکنون به او نیاز دارد. در واقع، لازم به یادآوری است که پس از جدایی شوکه کننده رونالدو درست قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، کاپیتان جورجیو کیه لینی به DAZN گفت: «ما به جلو می رویم. اکنون این تیم با پائولو دیبالا خواهد بود. تعداد گل‌های او به دلیل حضور رونالدو کمی کاهش یافت، اما او بازیکن کلیدی این تیم است و همه ما این را تشخیص می دهیم.»

دیبالا تمام تلاش خود را کرده تا ردای یک رهبر واقعی تیم را به خود بگیرد. با وجود اینکه زمان بازی او به دلیل مشکلات آمادگی جسمانی محدود شده، او همچنان بهترین گلزن یووه است و هیچ بازیکن دیگری در تیم بیشتر از او پاس گل نداده است. با تلاش یووه برای ایجاد و به پایان رساندن موقعیت‌ها، که بسیاری آن را به تاکتیک‌های محافظه‌کارانه آلگری نسبت می‌دهند، اهمیت دیبالا آشکار است و همچنین نشان می‌دهد که چرا او علی‌رغم اینکه در نیمه اول مقابل مالمو از زمین بازی خارج شده بود - فقط سه روز بعد، مقابل ونتزیا بازی را از ابتدا در ترکیب اصلی کرد. آلگری به DAZN اعتراف کرد: "ما ریسک کردیم و بد پیش رفت.» و این ما را به موضوع دوم درباره با دیبالا باز می‌گرداند: وضعیت جسمانی او.

دیبالا به شدت متأسف بود که در ژانویه سال جاری دچار آسیب رباط صلیبی شد، اما لازم به یادآوری است که او شروع فصل گذشته را به دلیل مشکلات عضلانی که بارها و بارها نمایان شده است از دست داد. تمایل یووه برای جذب بازیکنی که قراردادش تابستان آینده به پایان می رسد، البته قابل درک است. از دست دادن بازیکنی با کیفیت دیبالا بسیار سخت خواهد بود و همانطور که پیش می‌آید، او می‌تواند در کمتر از دو هفته دیگر با باشگاه‌های دیگر صحبت کند. بنابراین، زمان بسیار مهم است، به همین دلیل است که انتظار می رود مذاکرات طولانی در مورد تمدید قرارداد او قبل از کریسمس به پایان برسد. با این حال، بسیاری از هواداران، بازیکنان سابق و کارشناسان متعجب هستند که آیا یوونتوس با کمبود بودجه باید کمتر از 100 میلیون یورو (87 میلیون پوند / 118 میلیون دلار) دستمزد ناخالص برای حفظ یک بازیکن 28 ساله با سابقه آسیب دیدگی اختصاص دهد، حتی اگر  بندهای مربوط به ظاهر گزارش شده که در مطبوعات این هفته ذکر شد در توافقنامه جدید درج شده باشد.

بیانکونری‌ها البته می‌توانند صرفاً به دنبال این باشند که در صورت تصمیم به فروش دیبالا، مبلغ زیادی را برای انتقال او تضمین کنند. اما دوباره، این سوال باید پرسیده شود: در حال حاضر، چه کسی برای یک بازیکن آسیب دیده در اقتصاد فوتبالی که هنوز از اثرات کرونا ویران شده، این اندازه می‌پردازد؟ اگر مقدار قابل توجهی از دستمزد جدید دیبالا مستقیماً به ظاهر مرتبط نباشد، بیانکونری در خطر مرتکب اشتباه بسیار پرهزینه دیگری است. دیبالا از آنجایی که دیبالا است، مصمم خواهد بود که هر چه سریعتر بازگردد تا شایستگی خود را به باشگاه، یا حداقل هوادارانی که آشکارا دوستش دارند، ثابت کند. دلیل استفاده از ماسک گلادیاتور این است که او می‌گوید این فیلم او را از دوران سخت عبور داد و به او یاد داد که «همیشه باید بجنگی». با این حال، ترس واقعی این است که مهم نیست که او چگونه تلاش می کند، مبارزه برای مشکلات جسمانی مداوم او فقط با اشک‌های بیشتر به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز