خبرگزاری کار ایران

دربی مادرید: رقابت دیرینه آنچلوتی و سیمئونه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۸۲۶

این دو سرمربی 13 بار بین سال های 2013 و 2015 یکدیگر را ملاقات کرده‌‌اند.

به گزارش ایلنا، رقابت بین این دو سرمربی از امروز یکشنبه برای کارلو آنچلوتی و دیگو سیمئونه از سر گرفته می شود، زیرا رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان اتلتیکو مادرید است. این دو سرمربی پس از دو فصل در اولین حضور آنچلوتی در پایتخت اسپانیا، کاملاً با یکدیگر آشنا هستند.

تنها در دو دوره، آنها 13 بار با یکدیگر روبرو شدند که هشت مورد از آنها در فصل 2014/15 و به یاد ماندنی‌ترین آنها در فینال لیگ قهرمانان در لیسبون در سال 2014 رخ داد.

در این دوره، دو باشگاه در لالیگا سانتاندر، لیگ قهرمانان اروپا، کوپا دل ری و سوپرکاپ اسپانیا به مصاف هم رفتند. سیمئونه با 5 برد، 4 تساوی و 4 شکست از 13 دیداری که انجام داد، رکورد بهتری به جا گذاشت.

آن‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2016/17 دوباره با آنچلوتی سرمربی بایرن مونیخ دیدار کردند. هر کدام با یک برد ظاهر شدند و تعداد کل بازی های خود را در برابر یکدیگر به 15 رساندند.

لا دسیما

دربی‌‌های آن دوره کاملاً متعادل بود و هر دو طرف نتایج خوبی در این بازی کسب کردند. با این حال، بازی مورد توجه فینال لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون است که شاگردان آنچلوتی اتلتیکو را شکست دادند و دهمین جام لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ رئال مادرید را به دست آوردند.

رقابت برتر جایی بود که آنچلوتی واقعاً برتری خودش را به دست آورد، فینال را برد و همچنین لوس روخی‌‌بلانکو را در مرحله یک چهارم نهایی فصل بعد هم حذف کرد. سیمئونه موفقیت بیشتری در لالیگا سانتاندر داشت، اما در چهار بازی خود برابر آنچلوتی سه برد و یک تساوی کسب کرد و در فصل 2013/14 هم عنوان قهرمانی را به دست آورد.

دوره ای پر از جام

اتلتیکو در فینال سوپرکاپ اسپانیا در سال 2014 رئال مادرید را شکست داد و همچنین در مسابقات گذشته هر دو تیم در کوپا دل ری همدیگر را حذف کردند - لوس بلانکوس در فصل 2013/14 و لوس روخی بلانکو در فصل 2014/15.

هر دو باشگاه در این دو فصل موفقیت های زیادی کسب کردند، آنچلوتی قهرمان لیگ قهرمانان، کوپا دل ری، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان شد و سیمئونه قهرمان لالیگا سانتاندر و سوپرکاپ اسپانیا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز