خبرگزاری کار ایران

افشاردوست: معیار الکنو فقط المپیک بود/ باید به مربیان داخلی بها دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۸۳۱

کارشناس والیبال گفت: من از ۲۰ سال گذشته اصرار به استفاده از مربی ایرانی را داشتم چرا که به صورت مقطعی نمی توان از مربی خارجی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رادیو ورزش؛ محمود افشاردوست کارشناس والیبال در گفت و گو با برنامه صبح و ورزش (از گروه مسابقات) درباره بازگشت مجدد مربی ایرانی به تیم ملی گفت: آخرین کادر ایرانی تیم ملی حدود ۳ سال گذشته با این تیم کار کرد و توانست مدال های متعددی را کسب کند که بعد از یک مربی خارجی به این مربی داخلی روی آورد. بعد از آن اتفاقات آقای بلاسکو به ایران آمد و شرایط تیم ملی بسیار خوب شد و توانست با دانشی که داشت تیم ملی را ارتقاء دهد. در این چند سال اخیر شاید به نوعی حضور ایران در مجامع بین المللی پررنگ تر شد. انقدر با مربیان مختلف آب دیده شد که توانست به مسابقات جهانی صعود کند و مراحل بالاتری را طی کند و اتفاقاتی همچون قهرمانی آسیا و مسابقات دیگر برای آنان رقم خورد. من از ۲۰ سال گذشته شاید یکی از کسانی هستم که اصرار به استفاده از مربی ایرانی را داشتم و در جلسات هیات رئیسه هم این موضوع را مطرح می کردم و دلیلم این بود که در مقطع کوتاه قبل از المپیک خیلی نمی توانیم از مربی خارجی استفاده کنیم چرا که باید طولانی مدت باشد هر چند منطقی است که از شانسمان استفاده کنیم که متاسفانه آن نتیجه دلخواه رخ نداد. قطعا الکنو در آن مقطعی که قرار بود مربی ما شود تنها المپیک برای او ملاک و معیار بود. سخت بود که بخواهد تصمیم بلندمدت بگیرد. به همین دلیل فکر می کنم فدراسیون در گوشه ذهنش این موضوع را داشت که اگر الکنو نخواست یا نتوانست به آن نتیجه دلخواه برسد، از مربی ایرانی استفاده نماید.

وی با اشاره به نگاه متفاوت فدراسیون به مربیان داخلی افزود: جز در رشته فوتبال قانون نانوشته ای در همه این سال ها وجود دارد. مربی داخلی اگر قرار است سکان داری تیم ملی را بر عهده بگیرد قطعا افتخاریست که برای کشورش کار می کند اما نگاه جدی و حرفه ای را برای آن مربی ندارد. ما در ورزش های مختلف همین موضوع را داریم که اگر قراردادی با مربی ایرانی بسته نمی شود یا اگر هم قراردادی بسته می شود به نسبت مالی بسیار بسیار پایین تر است. این موضوع را اگر بخواهند به قانونی تبدیل کنند باید خود فدراسیون ها هم اقدام و پیگیری کنند و این قانون نانوشته را حذف کنند و مربیان ایرانی مانند مربیان خارجی شوند. نه اینکه ماهی ۱۰ هزار یورو به آن هاحقوق داده شود اما می توان شرایطی را به لحاظ مادی فراهم کرد که مربی بی نیاز شده و تمام تمرکز و حواس خود را روی تیم بگذارد.

کارشناس والیبال در پایان اظهار کرد: خیلی سال قبل گفته شده بود که مربی ایرانی فقط با مربی داخلی کار کند و در آن مقطع زمانی خاص به این صورت نبود که هم با تیم ملی و هم با باشگاه کار کند. در حال حاضر در دنیا به لحاظ مسائل مالی مربیان هم با تیم ملی و هم باشگاه کار می کنند. به نظر من مربیان در کشور باید بتوانند با هر دو کار کنند چرا که مربیان ۶ ماه سال را بیکار نیستند و باید کار کرده و آموزش دهند و تمرین کنند.

مخاطبان در سر تا سر دنیا می توانید از طریق وب سایت WWW.RADIOVARZESH.IR ضمن استفاده از پخش زنده، در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ورزشی باشید. ما را در اینستاگرام با شناسه @radiovarzesh ۹۲ پیدا و همراهی کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز