خبرگزاری کار ایران

با نظرات وزیر ورزش و جوانان در خصوص مسائل مهم ورزش کشور:

ماجرای مددی، سمیعی، ویلموتس و واگذاری سرخابی‌ها از زبان حمید سجادی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۶۱۰

وزیر جدید ورزش و جوانان در خصوص وضعیت مدیریت سرخابی‌ها و شکل اداره این دو باشگاه در دولت جدید و سایر موارد روز ورزش کشور صحبت‌های مهمی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان که به تازگی بر این سمت منصوب شده است در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و نکات مهمی در خصوص برخی از مسائل روز ورزش ایران مطرح کرد که می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد. سجادی در خصوص مسائل فوتبال ایران و سایر رشته‌های ورزشی پاسخگوی سوالاتی بود که شاید ذهن علاقه‌مندان به ورزش را مشغول خودش کرده است. مواضع وزیر جدید ورزش و جوانان نسبت به برخی مسائل مهم ورزشی را می‌خوانید:

 

ماجرای استقلال و پرسپولیس

واگذاری استقلال و پرسپولیس یکی از مباحث مهم چند دهه اخیر فوتبال ایران است که بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته ولی هیچوقت به مرحله عمل نرسیده. مدیریت دو باشگاه مطرح فوتبال ایران تحت نظر یک مجمع یک تخلف محسوب می‌شود. واکنش سجادی در این خصوص:

مقدمات کار در دوره مدیریت قبلی وزارت ورزش و جوانان طی شده است و در حال حاضر دو باشگاه آماده واگذاری هستند.اصولا در تمامی کشورها، باشگاه ها معمولا مردمی هستند و دولت‌ها کمتر در اینگونه موارد دخالت می‌کنند و سیاست نیز بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است و به شما قول می‌دهم فقط یک هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی است که باید انجام شود و بیشتر زحمت‌ها کشیده شده است و با هماهنگی می‌تواند در زمان بسیار کوتاه این اتفاق رخ دهد. طی یک تا دو ماه آینده این اتفاق رخ می‌دهد و به تدریج پیش می‌رود و بخشی از سهام را می‌توان به مردم واگذار کرد. پاس گل را به ما داده‌اند و ما فقط باید گل بزنیم.

 

وضعیت مددی و سمیعی

وضعیت مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم مورد سوال است. هواداران دو تیم در انتظار تعیین تکلیف تیمشان هستند.

در خصوص سمیعی:  

صحبت استعفای ایشان را در حد همین مباحث شنیده ام تا ببینیم چقدر جدی است.

در خصوص مددی و مدیریت استقلال:

هنوز نشستی با هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال نداشته‌ام و در اولین فرصت به عنوان یک یار کمکی مورد مشورت قرار خواهم گرفت و نقطه نظرات خود را منتقل می‌کنم. باید تاکید کنم و به هواداران دو باشگاه اطمینان دهم که وظیفه ما حمایت از این دو باشگاه مردمی است.

در عین حال باید بدانیم که تمام تلاش وزارت ورزش مربوط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نخواهد بود و عدالت محوری یکی از برنامه‌ها است و باید به تمام تیم‌ها توجه داشته باشیم.

 

قراردادها زیر ذره‌بین

قراردادهای نجومی در ورزش و فوتبال یکی از موارد مورد بحث سال‌های اخیر بوده و تورم بی‌رویه در دستمزد فوتبالی‌ها اعتراض‌های زیادی به همراه داشته است.

نظر حمید سجادی در این خصوص:

متاسفانه بسیاری از نکات ریز در قراردادها نگاشته نمی‌شود، استقلال فدراسیون‌ها و استقلال عمل آن‌ها دلیل بر هرج و مرج نیست و به طور حتم وجود چارچوب و حد و مرز داشتن قراردادها باید در دستورکار قرار گیرد و در حال تهیه سامانه‌ای هستیم که قراردادها اگر از یک رقم مشخصی بالاتر رفت به وزارت ورزش و جوانان بیاید و رصد شود. در رابطه با عدد آن هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم و در حال کار کارشناسی هستیم.

یکی از این پرونده‌ها مربوط به قرارداد کلان ویلموتس است که سجادی می‌گوید:

در مورد برخی قراردادها از جمله قرارداد ویلموتس، کشور تاوان داد و جمهوری اسلامی ایران درگیر این مسئله شد و دیگر بحث افراد و فدراسیون مطرح نبود و تعهدی بود که برای کشور ایجاد شد.

 

وضعیت تیم‌های نفتی

مصوبه چند سال گذشته مجلس در خصوص ممنوعیت هزینه دولت در ورزش مشکلات زیادی برای تیم‌های زیرمجموعه وزارت نفت ایجاد کرده. نفت تهران به نابودی کشیده شد و سایر تیم‌ها از جمله نفت آبادان و مسجدسلیمان هم اوضاع خوبی ندارند. آیا وزیر ورزش جدید برنامه‌ای در این خصوص دارد؟

نظر حمید سجادی:

وعده می‌دهم حتما به امور باشگاهی استان‌ها رسیدگی می‌کنم و تا همین الان دستورات ویژه‌ای صادر شده است و پس از ارائه گزارش، هر اقدامی که نیاز باشد انجام خواهم داد.

 

بازی‌های آسیایی در پیش است

به تازگی المپیک به پایان رسیده و حالا وقت برنامه ریزی در خصوص المپیک آینده است. وزیر ورزش و جوانان وعده برنامه ریزی برای مسابقات آسیایی و المپیک بعدی را می‌دهد تا بهترین نتایج ممکن را کسب کنیم.

او در این خصوص گفت:

کاملا باید تجهیز و آماده شویم و از حدود یکسال آینده ثبت رکوردها برای برخی رشته‌های ورزشی به منظور کسب سهمیه ورودی المپیک آغاز می‌شود و رسیدگی به امور ورزش قهرمانی و نقایص این حوزه با یک الگو و روش جدید در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد. ورزش باید از روش ترکیبی استفاده کند و تمامی ظرفیت‌های ورزشی در بخش آموزش و پرورش، دانشگاهی، نیروهای مسلح، ورزش کارگری و... باید به بهترین شکل ترکیب شده و در راستای تحقق اهداف ورزش قهرمانی مورد استفاده قرار گیرد.

 

افتخار آفرینی پارالمپین‌ها

کسب 24 مدال رنگارنگ یک پایان خوب برای کاروان پارالمپیک ایران بود. سجادی وعده حمایت‌های بیشتر از این افتخارآفرینان را می‌دهد.

نظر حمید سجادی:

کسب 24 مدال بسیار موفقیت آمیز بود و 12 مدال طلا بدست آمد و 11 مدال نقره و یک برنز به دست آوردیم و در ریو تعداد مدال طلای کمتری به دست آوردیم که تعداد آن هشت مورد بود، در عین حال باید بدانیم که کمترین تعداد ورزشکار اعزام شد. تجهیزات استاندارد روز باید برای ورزشکاران پارالمپیک تهیه شود و به روزرسانی تجهیزات یکی از ضرورت‌هاست که باید مدنظر قرار گیرد.

 

سازماندهی ورزشکاران

طرح سازماندهی ورزشکاران ایران هم از جمله موارد مورد اشاره وزیر جدید است.

او در این خصوص می‌گوید:

قبل از شیوع ویروس کرونا، سه میلیون و 400 هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در کشور وجود داشت اما به یک میلیون نفر کاهش یافت که لطمه بزرگی به ورزش کشور می‌زند. در عین حال  28 هزار مکان ورزشی در کشور وجود دارد که 6000 مورد آن تعطیل است و 4000 مکان ورزشی در حال ساخت نیز داریم.

 

ورزش همگانی چه می‌شود؟

ضرورت توجه به ورزش همگانی در سال‌های اخیر همیشه مورد بحث بوده است و حمید سجادی در نطق خود در مجلس پیش از کسب رای اعتماد از نمایندگان مردم هم اشاره ویژه‌ای به آن داشت و اعلام کرد برنامه‌های خوبی دارد تا ورزش همگانی در سطح شهر دیده شود و به چشم بخورد.

سجادی در این خصوص تاکید می‌کند:

ورزش همگانی امروزه به یک نهضت بهزیستی تبدیل شده است و متاسفانه ورزش سالانه در کشور ما گران شده است. برنامه ما این است که در ورزشگاه آزادی و سایر ورزشگاه های مشابه به روی مردم باز شود و به صورت پارک ورزش شاهد مشارکت مردم در ورزش همگانی باشیم.

 

خودکفایی ورزش بانوان

یکی دیگر از وعده‌های وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه به ورزش بانوان بود. وزیر ورزش بازهم وعده خودکفایی بانوان در ورزش را می‌دهد.

او گفت:

ایده اصلی این است که ورزش بانوان در کشور خودکفا شود و بی نیاز از ورزش مردان باشد و تمامی فعالیت‌های مربوطه در این حوزه از سوی بانوان انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز