خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد نقل و انتقالات سپاهان و تیم فصل جدید؛

کهکشانی‌های نصف جهان با یک علامت سوال بزرگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۵۰۶

سپاهان به عقیده خیلی از کارشناسان و فوتبالدوستان بهترین تیم نقل و انتقالات تابستانی تا اینجای کار بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال سپاهان که در لیگ بیستم هم نتوانست در رقابت با پرسپولیس و در کورسی شانه به شانه تا هفته پایانی با این تیم جام قهرمانی بالای سر ببرد، در پنجره تابستانی تلاش دارد تا با قدرتنمایی و جذب نفرات مطرح سطح کیفی بالاتری از خودش در فصل جدید نشان دهد و تا اینجای کار هم در محقق کردن این هدف موفق نشان داده است. به بررسی نقل و انتقالات سپاهان و تیمی که تا این لحظه در اختیار محرم نویدکیا قرار گرفته می‌پردازیم:

 

شوک هفته پایانی لیگ برتر

جشن قهرمانی پرسپولیس تنها اتفاق تلخ هفته پایانی لیگ بیستم برای سپاهان نبود، آنها پس از شنیدن سوت پایان آخرین دیدار خود در لیگ برتر با خداحافظی چهار بازیکن خود که سه نفر از آنها از مهره‌های کلیدی تیم بودند روبرو شدند. پیام نیازمند راهی پورتیموننزه پرتغال شد و محبی به سانتاکلارای پرتغال رفت و کاپیتان احسان حاج صفی که با سرو صدای زیادی چند ماه قبل از تراکتور به جمع طلایی پوشان برگشته بود راهی لیگ یونان و آ ا ک شد. کی‌‌روش استنلی که خاطرات خوشی از خودش در ذهن سپاهانی‌ها به جا گذاشته هم به کشورش بازگشت و اگرچه صحبت از پیوستنش به پرسپولیس مطرح است ولی بعد از 4 سال دیگر در فوتبال اصفهان جایی ندارد. این یک شروع بد در نقل و انتقالات سپاهان بود که در ابتدای راه 4 بازیکن از دست داده و باید به فکر جانشین برای آنها می‌بودند.

 

مذاکره در سکوت و خفا

هواداران سپاهان به فصل نقل و انتقالات به اندازه خود رقابت‌های فوتبال علاقه دارند و آن را پیگیری می‌کنند. نگرانی آنها بابت جدایی 4 بازیکن کلیدی و البته اتمام قرارداد چند مهره مطرح دیگر انتظار شروع پرقدرتی در نقل و انتقالات را برای آنها ایجاد کرده بود ولی تا چند روز پس از شروع نقل و انتقالات و در حالیکه برخی تیم‌ها از جمله پرسپولیس هر روز از یک خرید جدید رونمایی می‌کردند، از سپاهان هیچ خبری به بیرون درز نمی‌کرد و این نگرانی هواداران را به همراه داشت. در حالیکه سپاهانی ها بدور از هیاهوی رسانه ای در حال مذاکره بودند و وعده اخبار خوش را می‌دادند. اخبار خوشی که یک به یک از راه رسید.

 

بمب های ساکت در پنجره تابستانی، جای خالی سه نفر به خوبی پر شد

سپاهان سه چهره شاخص تا کنون جذب کرده است. فرشاد احمدزاده از فولاد آمد تا جای محبی را در پست وینگر پر کند و شهریار مغانلو هم به این تیم آمد تا به جای کی روش استنلی بازی کند و در نهایت مسعود ریگی، ستاره استقلال به جای حاج صفی جذب شد و خیلی ها عقیده دارند جانشین های جذب شده حتی کیفیتی بالاتر از جدا شده ها در مجموع دارند. علاوه بر این نفرات حسن شوشتری و نیما میرزازاد هم جذب شدند و مرتضی منصوری هم از این تیم جدا شد.

 

تمدیدی‌ها، واجب تر از نان شب

نگرانی سپاهانی‌ها بابت احتمال جدایی نفرات کلیدی حتی بیشتر از جذب بازیکن بود. سجاد شهباززاده، سروش رفیعی، عزت‌اله پورقاز، گئورگی گولسیانی و محمدرضا خلعتبری نفراتی بودند که قراردادشان تمدید شد. شهباززاده به عنوان آقای گل و سروش رفیعی به عنوان آقای پاس گل نفرات کلیدی و مهم سپاهان بودند که صحبت از جدایی آنها مطرح شد ولی نهایتاً سپاهانی ماندند تا محمدرضا ساکت تقریباً تمام جنگ های نقل و انتقالاتی داخلی را برده باشد.

 

یک علامت سوال بزرگ

سپاهان در تمام پست ها تقریباً کارش تمام شده است و تیم کاملی در اختیار دارد ولی هنوز یک علامت سوال بزرگ، مهم و کلیدی در ترکیب این تیم وجود دارد و آنهم جذب یک گلر مطمئن به جای نیازمند است. مذاکره با نفراتی مثل حسینی، مظاهری، اخباری، فروزان و حقیقی به نتیجه نرسید و حالا کادرفنی روی گزینه های خارجی تمرکز کرده تا یک گلر مطمئن جذب کند. اگر این جای خالی پر شود می توان گفت دیگر جای نگرانی در ترکیب سپاهان باقی نمی‌ماند.

 

لاین آپ کهکشانی

سپاهان واقعاً تیم پرمهره و خطرناکی است و این را نمی‌توان کتمان کرد. به جز جای خالی گلر که به آن اشاره شد در ترکیب اصلی این تیم در هر پست بهترین ستاره‌های لیگ برتر را می‌بینید.

کهکشانی‌های نصف جهان با یک علامت سوال بزرگ

مظاف بر این نفرات ستاره‌های مطرحی هم روی نیمکت هستند. مهدیزاده و نژادمهدی در پست دفاع میانی، شایان مصلح در پست دفاع چپ، رضا میرزایی در پست دفاع راست، محمد کریمی، یاسین سلمانی و جلال علی محمدی در خط هافبک، محمدرضا خلعتبری در پست وینگر نفراتی هستند که به این جمع اضافه می‌شوند. سپاهان لیگ بیست و یکم واقعا تیم خطرناکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز