خبرگزاری کار ایران

گل‌محمدی: چند ساعت صبر کنید، یک خبر خوب در راه است/ اگر به من باشد می‌گویم تمام بازیکنان تیم ملی را می‌خواهم/ تیم حکومتی هستیم پس چرا پول نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۳۳۰

سرمربی پرسپولیس در مورد شرایط این تیم در نقل و انتقالات صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، یحیی گل محمدی در خصوص شرایط پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات زیادی داشتیم و شرایط برای جذب بازیکن شاید آنطور که پیش بینی می‌کردیم پیش نرفت. اگر پول داشتیم شاید احمد نوراللهی می‌ماند. اگر به لیست مدنظر من باشد که دوست دارم تمام بازیکنان تیم ملی را جذب کنم! با این حال هواداران نگران نباشند و امشب منتظر یک خبر خوب باشند. دو سه ساعت دیگر صبر کنید.

 سرمربی پرسپولیس درخصوص شروع تمرینات پرسپولیس برای فصل جدید و دیدار لیگ قهرمانان آسیا گفت: این نخستین مصاحبه من بعد از قهرمانی لیگ برتر است. قهرمانی که خیلی سخت به دست آمد. با حمایت بچه ها، هواداران، مدیریت و همه کسانی که کنار تیم زحمت کشیدند. با تلاش زیاد و همت بالا توانستیم هدیه خوبی به هواداران بدهیم و پنجمین قهرمانی پیاپی را جشن بگیریم. واقعا کار خیلی بزرگی بود.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: به قول یکی از بچه ها، شاید الان گرمیم و حالیمان نیست ولی بعدا می فهمیم چه کار بزرگ و ارزشمندی انجام دادیم. از صمیم قلبمان به همه هواداران تبریک می گوییم. برای این قهرمانی خیلی زحمت کشیده شد، خون ریخته شد، آسیب دیدگی داشتیم ولی با عشق و علاقه ای که بازیکنان به پرسپولیس و رنگ قرمز داشتند، یک حماسه خیلی خوبی را خلق کردند. از تمام بچه ها تشکر می کنم.

او گفت: نشان دادند که هم از لحاظ ذهنی، هم شخصیتی و هم فنی بازیکنان بزرگی هستند. یا تمام کمبودها و مشکلاتی که داشتیم، مقابل تیم هایی که هزینه زیادی کرده بودند و تا بن دندان برای قهرمانی مسلح بودند، با لطف خدا و همت همه کسانی که زحمت کشیدند خصوصا بازیکنان توانستیم قهرمان شویم.

گل محمدی در ادامه صحبت هایش گفت: از بیست و پنجم مرداد تمرینات فصل جدید را به شکل ناقص شروع کرده ایم. 5، 6 بازیکن قراردادشان به پایان رسیده بود که تنها وحید امیری و مهدی شیری تمدید کردند. احمد نوراللهی که برایش آرزوی موفقیت می کنیم، از ما جدا شد. امید عالیشاه و کمال کامیابی نیا باقی مانده اند که فکر کنم تکلیفشان تا فردا مشخص شود.

وی افزود: کار خیلی سختی را در پیش داریم با توجه به این‌که تیم استقلال تاجیکستان در کوران مسابقات لیگ خودشان است و بازی‌هایشان را پشت سر هم انجام می‌دهند. ما متاسفانه هنوز نتوانستیم تیم‌مان را کامل کنیم و می‌دانم سوالات زیادی دارید و می‌دانم می‌خواهید راجع به احمد و ورودی‌های جدید بپرسید ولی این را کلی بگویم که ما مشکلات مالی داریم که متاسفانه گریبان‌گیر تیم ماست و باتوجه به شکایت‌هایی که داشتیم و مشکلاتی که وجود داشت نتوانستیم آن طور که باید بازیکن بگیریم؛ با توجه به مبالغ بالایشان خرید بازیکنان بسیار سخت شده و این تیمی که الان داریم تیم خوبی است و باید بتوانیم بچه‌های سال گذشته را حفظ کنیم و برای آن‌هایی که رفتند جایگزین پیدا کنیم. بیشتر مشکلاتی که ما داریم منشا آن مالی خراب و بحرانی است که در باشگاه وجود دارد. خود آقای سمیعی در مصاحبه‌شان گفتند که امسال مشکلاتی که وجود دارد در بیست سال اخیر بی سابقه بوده و واقعا هم همین طور است؛ با سختی زیاد کار می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در نهایت برای هواداران‌مان شادی بیاوریم.

او در خصوص تسویه نشدن قرارداد فصل قبل گفت: همه این مشکلات وجود دارد و صحبت‌هایی هم که شده از سوی مدیریت این بوده که تا یک ماه آینده با بچه‌ها تسویه کنند و در هر صورت این بازیکنان هرچه در توان داشتند برای باشگاه و تیم انجام دادند و شایسته رفتار مالی بهتر بودند ولی امیدوارم یک روزی این مشکلات برطرف شود ولی زمان‌بر است.

یحیی در مورد اسامی پیرامون این باشگاه برای جذب گفت: راجع به اسامی زیاد نمی‌خواهم صحبت کنم و یک لیست هشت نه نفره به باشگاه دادم و دو نفر جذب شدند و برای بقیه هم داریم صحبت می‌کنیم و گرفتن بازیکن هم سخت شده و تلاش می‌کنیم جایگزین‌های خوبی بگیریم و تیم خوبی ببندیم. تا فردا فکر می‌کنم اتفاقات خوبی هم می‌افتد و این قول را به هواداران می‌توانیم بدهیم. همه ما نگرانیم ولی بحث مالی دست ما را برای قرارداد خوب با بازیکنان خوب بسته ولی مطمئن باشید یک تیم خوب را جمع می‌کنیم.

او ادامه داد: همه تیم‌هایی که در آسیا هستند تقویت می‌کنند و من نمی‌خواهم زیاد از کلمه بحران مالی صحبت کنم ولی این گریبان گیر تیم ما است. همه بازیکنانی که رفتند را می‌توانستیم با پیشنهاد خوب نگه‌شان داریم؛ ولی نتوانستیم و دو تا از مهره های ثابت تیم ملی را از دست دادیم؛ آقای کنعانی زادگان، آقای نوراللهی و از آن طرف شهریار هم مهره کلیدی ما بود ولی نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و مجبوریم سراغ بازیکنانی برویم که کم نام و نشان تر هستند ولی همین ستاره‌هایی که جدا شدند هم یک روزی این شهرت را نداشتند و باید به آن‌ها اطمینان کنیم و بیشتر کار کنیم و زحمت بکشیم. اگر می‌خواهیم روی مهره‌های کلیدی دست بگذاریم پول می‌خواهد و ماهم نداریم. ما اگر پول داشتیم احمد می‌ماند و حداقل کاری که می‌شد انجام داد تسویه کردن با بازیکن بود. اگر این طور می‌شود احمد می‌ماند و او تیم را دوست داشت و من هم دوست داشتم بماند ولی این وضعیتی که در باشگاه وجود دارد فشار می‌آورد.

سرمربی پرسپولیس درباره جدایی احمد نوراللهی نیز پاسخ داد: این حق بازیکن است که برای آینده و تیم بعدی اش تصمیم بگیرد. احمد نوراللهی نیز با توجه به عملکرد خوبی که در این چند سال داشت، حقش بود که به آینده اش فکر کند که لژیونر شود و از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشد. هیچ وقت نمی توانیم از احمد خرده بگیریم و بگوییم او چرا این کار را کرد. نوراللهی یک بازیکن آزاد بود و تصمیمش را گرفت. برایش آرزوی موفقیت می کنیم و دعای ما هم پشت سرش است. زحمت زیادی برای این تیم کشیده است. باید دنبال جایگزین باشیم و نفراتی که جذب می شوند، همان راه را ادامه داده و همان کار را انجام دهند.

گل محمدی درخصوص اینکه اگر این تیم مشکل مالی نداشته باشد، به دنبال جذب بازیکن خارجی هست یا نه پاسخ داد: کلا اسم بازیکن و مربی خارجی که می آید، تن و بدنمان می لرزد و به یاد بدهی ها می افتیم. همین وضعیتی که ما درگیرش هستیم بخاطر همان اتفاقاتی است که افتاده است. البته منظور من برانکو یا کالدرون نیست. به صورت کلی این را می گویم. همه ما می دانیم که (برانکو) چقدر اینجا زحمت کشید و چه روزها و جام های خوبی برای این باشگاه کسب کرد. کلا بحث خارجی ها که می شود، بخاطر همین بدهی های انباشته شده بابت خارجی ها برای خود من ترسناک است. هنوز که چیزی اعلام نکرده اند و فکر می کنم اگر هم چنین شود، با شرایط خاصی است مانند اینکه نباید پرونده بازی (در فیفا) باشد که متأسفانه تیم ما پروند باز دارد ضمن اینکه شرایط مالی ما نیز اجازه نمی دهد که بخواهیم به بازیکن خارجی فکر کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه به آنها تیم حکومتی گفته می شود ولی تیم های صنعتی می توانند بازیکنان سرخپوشان را هوایی کنند پاسخ داد: خودتان خیلی خوب توضیح دادید. تیمی که حکومتی است باید پول داشته باشد. وقتی که ما پول نداریم، قطعا حکومتی هم نیستیم. ولی از این بابت خوشحالم که تیم ها راجع به ما اینگونه فکر می کنند. چون بهانه و دستاویزی برای کم کاری خودشان می شود. تا زمانی که رقبایمان بخواهند اینگونه فکر کنند، من خودم از این نوع دیدگاهشان استقبال می کنم. چون این باعث می شود ما دوباره قهرمان شویم.

او در مورد اینکه بازیکنان مد نظر او بر اساس لیست اول جذب شده اند یا خیر، پاسخ داد: در لیست مد نظر ما هم بازیکنان لژیونر بودند و هم بازیکنان داخلی. از این لیست، در حال حاضر توانسته ایم 2 بازیکن را جذب کنیم. چنانچه نتوانیم براساس لیست اول بازیکنان مدنظر را جذب کنیم، لیست دومی نیز ارائه خواهد شد و درباره آن صحبت می کنیم. ممکن است این لیست دوم کتبی نباشد ولی شفاها درباره آن صحبت خواهیم کرد.

وی درباره اینکه با توجه به گفته های بعضی از مدیران باشگاه (شکوری) در برنامه های ورزشی که آنها به دنبال قهرمانی ششم هستند، آیا با توجه به مشکلات مالی باشگاه این امر ممکن است یا نه، گفت: آقای شکوری نفسشان از جای گرم بلند می شود (با خنده). ما همیشه برای بهترین ها می جنگیم. زمانی که در پرسپولیس کار می کنید، همیشه کمبودها را باید فراموش کنید و برای کسب افتخار بجنگید. این کاری است که بازیکنان بلدند انجام دهند. اینجا باید همیشه آرمانگرا و ایده آل گرا باشیم. راه دیگری نداریم. همیشه باید به قهرمان شدن فکر کنیم. این کار را باید انجام دهیم و این در خون پرسپولیس و بچه هاست. هر چقدر هم بحران مالی وجود داشته باشد، ما این را یاد گرفته ایم که باید برای قهرمانی و اول شدن بجنگیم.

او درخصوص اینکه گفته می شود برخی از بازیکنان استقلال در لیست خرید پرسپولیس هستند پاسخ داد: فصل نقل و انتقالات، یک دوران خیلی سخت برای مربیان است. همیشه هم در این دوران حرف و حدیث، نقل قول و گمانه زنی زیاد است. نمی توانیم به همه این تفکرات و سوالاتی که در ذهن هر کسی وجود دارد، پاسخ دهیم. خیلی از بازیکنانی که اینجا می آیند، به عشق پیراهن پرسپولیس است و قصد دارند در این تیم بازی کنند. شک نکنید بازیکنانی که جذب می شوند، در ابتدا عاشق پیراهن و تیم پرسپولیس هستند. آنها در بحث های مالی کوتاه آمدند و از آنها تشکر می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز