خبرگزاری کار ایران

توضیح فدراسیون فوتبال درباره شرایط میزبانی مقدماتی جام جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۲۷۸

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره آخرین وضعیت کسب میزبانی مقدماتی جام جهانی، حاشیه‌های مربوط به جلسات کمیته فوتسال و انتخاب سرمربی تیم ملی بانوان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، حسین شریفی درباره آخرین وضعیت کسب میزبانی مقدماتی جام جهانی 2022  قطر با وجود فراهم نشدن شرایط ارسال سیستم VAR به کشورمان اظهار داشت: میزبانی بحثی است که همچنان رایزنی‌ها را درباره آن انجام می‌دهیم و جلسات مختلفی را پشت سر گذاشته‌ایم. همچنان هم جلسات متفاوتی داریم اما امیدوار هستیم پس از دو سال تیم ملی کشورمان به ایران، تهران و ورزشگاه آزادی بازگردد و دیدارهای خانگی‌اش را اینجا برگزار کند. طبق اعلام قبلی فیفا و ای‌اف‌سی، اگر کشورهای شرکت کننده در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی این سیستم را نداشته باشند، این دو نهاد برای کشورهایی که امکانات را ندارند، این سیستم را تامین می‌کرد.

وی افزود: حدود دو سه هفته پیش قرار بود نماینده شرکت STP به تهران سفر کند و  از مسائلی که خود را ملزم به فراهم کردن آن کرده بودیم، بحث سخت‌افزار مربوط به این سیستم مثل اتاق مخصوص به VAR، فیبرنوری، اینترنت با شرایط خاص و مواردی از این دست بود. همه این موارد را پیش‌بینی کرده و در ورزشگاه آزادی مستقر کردیم. آماده‌سازی‌ها انجام شد اما روز گذشته نامه‌ای دریافت کردیم که در آن اعلام شده بود با توجه به تحریمهای ظالمانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده، شرکت همکار فیفا و AFC نمی‌تواند تجهیزات را به تهران ارسال کند. 

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: همین امر مسئله‌ای شد تا اگر رقابت‌های پیش‌رو در تهران برگزار شود، مشکل VAR داشته و این سیستم را در اختیار نداشته باشیم. البته حسن کامرانی‌فر هم اعلام کرد الزام استفاده از این تکنولوژی را نداریم و مشکل ما اکنون بحث حق پخش است. 

شریفی در مورد اینکه باید در مورد حق پخش چه فعل و انفعالاتی صورت بگیرد، توضیح داد: طبق صحبت‌هایی که این هفته با همکاران و دوستانمان در صدا و سیما داشتیم و جلسه‌ای را با شهریاری و فروغی برگزار کردیم، به جمع‌بندی های قابل قبولی رسیدیم، اما آنچه اتفاق افتاده این است باید مجموعه صدا و سیما و رسانه ملی کنترل حق پخش بازی‌ها را بپذیرد و آنها طبق سنوات گذشته این موضوع را می‌پذیرند. مشکل خاصی هم نیست. تصویربرداری مسابقات هم باید طبق استانداردهای فیفا و AFC در زمان پخش دارند انجام شود که این هم مشکل خاصی نیست. اما آنچه ما را نگران می‌کند بحث تحریم‌هاست که به نوعی در این موضوع دخیل می‌شود. 

وی تصریح کرد: بدهی‌هایی از گذشته وجود دارد. هم در اختلاف قیمت مواردی دارند و هم باید حق پخش جدید بازی‌ها را لحاظ کنند، نمی‌گوییم این موارد خیلی ساده است اما چندان هم هم پیچیده نیست. فدراسیون فوتبال باید تضمین‌هایی بدهد و  البته برخی اتفاقات بر دوش صدا و سیماست و باید آنها را بپذیرد. البته ارائه تضمین و تعهدات بر عهده فدراسیون فوتبال است.  امیدوارم موضوع حق پخش هر چه سریع‌تر حل شود و صداو سیما فدراسیون فوتبال در این راه پیشگام باشد تا میزبانی را به خاطر حق پخش از دست ندهیم. 

شریفی در پاسخ به آخرین وضعیت آماده‌سازی تیم ملی فوتبال کشورمان قبل از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و برگزاری مینی کمپ از تاریخ 3 شهریور گفت:‌در مورد مینی‌کمپ تیم ملی، خورشیدی سرپرست این تیم صحبت خواهد کرد. طبق اطلاعات من روز گذشته کادرفنی و مدیریتی تیم ملی جلسه‌ای برگزار کردند و امروز هم احتمال  دارد جلسه جمع‌بندی برگزار شود. خورشیدی در این مورد صحبت‌های کافی و لازم را انجام می‌دهد و اطلاع‌رسانی دقیق صورت خواهد گرفت.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال افزود: می‌گویند عراق اردوهایش را آغاز کرده اما باید شرایط خودمان را با این تیم مقایسه کنیم. باید دید عراق چند بازیکن داخل لیگ کشور خودش دارد و ما چند بازیکن. شرایط برای لیگ این کشور به چه شکلی بوده و برای ما چگونه؟ در شرایطی با هم صحبت می‌کنیم که 9 روز از فینال جام حذفی کشورمان گذشته و بازیکنان ما به عنوان عنصر کلیدی تا 9 روز قبل درگیر این رقابت سنگین بودند. دوستان اصرار دارند عراق در بحث آماده‌سازی بهتر از ما عمل می‌کند اما شرایط دو تیم خیلی متفاوت است. 

شریفی در مورد نگرانی مردم از اضافه شدن لژیونر‌ها به اردوی تیم ملی 72 ساعت قبل از دیدار با عراق گفت: دو نکته را فراموش نکنید. ابتدا قواعد و قوانین بین‌المللی است که اجازه نمی‌دهد بازیکن بیشتر از 72 ساعت قبل از بازی رسمی در اختیار تیم ملی باشد. بحث دوم که در دور گذشته هم آن را ثابت کردیم، فراهم کردن بهترین شرایط و امکانات برای این تیم است. اکنون هم شرایط مثل قبل است. عزیزی خادم و سایر افراد فدراسیون فوتبال سعی کردند بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کرده و با بهترین امکانات این تیم پا به آوردگاه مقدماتی جام جهانی بگذارد. 

وی توضیح داد: اکنون تیم ما در شرایط کرونایی دغدغه‌ پرواز ندارد و فدراسیون نمی‌گوید در مورد پرواز چه کاری باید انجام ندهیم تا بازیکن در شرایط کرونایی و ترانسفر از این فرودگاه تا آن فرودگاه به کووید مبتلا شود. طبق پیگیری‌های عزیزی خادم و تلاش‌های شرکت اسپانسر پروازها، تیم ملی در بهترین شرایط پروازی به کشورهای مختلف می‌رود و بازمی‌گردد.

شریفی در خصوص حاشیه‌های  ایجاد شده درباره غیبت مهرداد سراجی و وحید شمسایی در جلسه کمیته فوتسال عنوان کرد: شمسایی با یک برنامه تلویزیونی قرارداد دارد، باید در زمان برگزاری جلسه کمیته فوتسال، طبق تعهداتش در استادیوی برنامه تلویزیونی شرکت می‌کرد. وی روز گذشته هم  جلسه بسیار خوبی با عزیزی خادم برگزار کرد و همچنان کنار مجموعه فوتسال حضور دارد. سراجی هم به دلیل شرایط خاص باشگاه سایپا نتوانست در آن جلسه شرکت کند اما همچنان به عنوان رئیس کمیته فوتسال کارش را ادامه می‌دهد. 

وی درباره حواشی انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان  و بحث درگیری در کمیته بانوان تصریح کرد: درباره اختلاف نظر برای انتخاب سرمربی تیم فوتسال بانوان باید بگویم این بحث همه جا وجود دارد. کمیته بانوان در این مورد کامل بررسی‌هایش را انجام داده، گزینه‌های مختلف و متعددی هم در نظر هستند که آنها را لحاظ خواهد کرد. باید شرایط آن گزینه‌ها بررسی شود. طبق اطلاعات من، شهرزاد مظفر جزو گزینه‌ها نیست، به این دلیل که تحت قرارداد کشور کویت است. به همین خاطر نمی‌توانیم وی را جزو گزینه‌ها قرار بدهیم اما بررسی در مورد سایر نفرات انجام می‌شود. اگر نیاز باشد دوستان دعوت خواهند شد تا در یک جلسه برنامه‌هایشان را ارائه بدهند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: همه چیز طبق روال عادی پیش می‌رود. برخی مسائل منتشر شده غیردقیق است و نمی‌دانیم دوستان روی چه تصوری چنین اخباری منتشر می‌کنند. برای ما هم اینگونه خبرها محلی از اعراب ندارند. کاری به شایعات نداریم و مکلف نیستیم به این مسائل پاسخ بدهیم اما سعی داریم به شکل شفاف مسائل را از طریق رسانه‌های فدراسیون اطلاع‌رسانی می‌کنیم. دوستان من در مجموعه کمیته بانوان و دپارتمان بانوان خیلی شفاف در این مسائل اطلاع‌رسانی می‌کنند و توضیحات لازم را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز