خبرگزاری کار ایران

داورزنی: نمایندگان مجلس با وزیر پیشنهادی ورزش همکاری کنند/ از رئیس جمهور بابت انتخاب چهره ورزشی برای وزارت متشکرم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۲۷۱

رییس فدراسیون والیبال از انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش حمایت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رادیو ورزش؛ محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در گفت و گویی تلفنی با برنامه صبح و ورزش از گروه مسابقات درباره رقابت های والیبال نوجوانان گفت: با توجه به هماهنگی هایی که با فدراسیون پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا به وجود آمده، تمام اقدامات و تمهیدات لازم را برای این که میزبان این قابت ها باشیم در نظر گرفتیم. از فردا شب اولین تیم به ترتیب وارد تهران می شود. تا روز یکشنبه همه تیم ها در تهران خواهند بود و در هتل مستقر می شوند.

وی با اشاره به حضور مقامات فدراسیون جهانی آسیایی افزود: اعضای کمیته کنترل حضور خواهند داشت ولی تا این لحظه به دلیل محدودیت های کرونایی به صورت قطعی حضورشان مشخص نیست. همه کسانی که قرار هست بیایند باید رعایت پروتکل ها را انجام دهند. سعی شده این مسابقات در شرایط خاص خودش انجام شود و ما این هماهنگی را با فدراسیون جهانی انجام داده و نمایندگان آن ها به ایران خواهند آمد.

داورزنی در پاسخ به این سوال که از حضور گزارشگران و خبرنگاران ممانعت شده؟ گفت: ما یک جلسه آنلاین هم امروز ظهر با فدراسیون جهانی داریم. حتی عوامل اجرایی هم باید در حباب باشند. تیم ها از بدو ورودشان به فرودگاه از آن ها تست گرفته می شود و سپس در هتل مستقر می شوند. از هتل هم اجازه تردد به شهر را ندارند. از هتل به سالن تمرین و از سالن تمرین به هتل و غیر از تردد به این مسیرها حق رفت و امد ندارند. همه شرایطی که در لیگ ملت های ایتالیا انجام شد اینجا هم به همین شکل است. تمام تلاش فدراسیون این است که با رعایت پروتکل ها و اهمیت به سلامتی بازیکنان و عوامل اجرایی، این مسابقات را به بهترین شکل برگزار کند.

رئیس فدراسیون والیبال عملکرد تیم ملی در المپیک 2020 و آسیب شناسی تیم تصریح کرد: از ترکیب 12 نفره تیمف حدود 5 الی 6 نفر آن ها به گروه جوانان اضافه شدند و برای جام ملت هایی که در کشور ژاپن در دهه اول شهریور ماه برگزار خواهد شد آماده می شوند. ما شهریور هم میزبان هستیم و هم باید تیم بزرگسالان خود را به مسابقات آسیایی بفرستیم. این آسیب شناسی را در زمان مناسبی گذاشتیم تا با حضور کارشناسان به راهکارهای مناسبی برسیم.

 

او در خصوص استفاده از مربیان خارجی یا داخلی عنوان کرد: ما مسابقات جام ملت های آسیا را با مربی ایرانی شرکت خواهیم کرد و با حضور بهروز عطایی و کادر ایرانی به این مسابقات می رویم. اما در خصوص تصمیم در این باره تا المپیک بعدی، اجازه دهید بعد از برپایی جلسات کارشناسی به جمع بندی این موضوع برسیم.

محمدرضا داورزنی از انتخاب وزیر ورزش اظهار کرد: باید تشکر کنم از اقای رئیسی بابت معرفی یک چهره ورزشی چرا که در این سال ها همواره از این بابت مشکل داشتیم و از چهره های سیاسی و غیر ورزشی به عنوان وزیر ورزش استفاده کردند. خوشبختانه در این دوره به وعده و قول خود عمل و یک چهره ورزشی را انتخاب کردند که سابقه خوبی را به هم عنوان یک دونده دارند و هم تحصیل کرده ورزش هستند و من بسیار از این اقدام تشکر می کنم. درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که رای اعتماد را بدهند و همکاری کنند.

وی از اقدامات و رویکرد از این وزارت گفت: رویکرد ورزش و جوانان بسیار مهم است. ما در این چهار دهه شرایطی را تجربه کردیم که مبتنی بر نقطه نظرات و سلایق که دوستان با نام وزیر داشتند، بحث را دنبال می کردند. ما باید در حوزه های مختلفی مبتنی بر یک برنامه دراز مدت حرکت کنیم چه در ورزش قهرمانی چه در ورزش همگانی. نقطه ای که مغفول شده بحث ورزش باشگاهی و حرفه ای است که یکی از کلیدی ترین بحث هاست و باید تکلیف وزارت ورزش با فعالیت های باشگاهی مشخص شود و همچنین امکاناتی که برای توسعه ورزش باید انجام دهیم. نزدیک 32 هزار باشگاه فعال داریم اما امکاناتی که برای ورزش حرفه ای و باشگاهی ضروری است را نمی تواند عملا این شرایط فراهم کند. یکی دیگر از نکات، توجه به اصل قانون اساسی است که ورزش را رایگان کرده است. ما در چند سال اخیر از این ناحیه در کشور و استان ها دچار مشکل بودیم و شرایطی در کشور به وجود آمد که اکثریت اماکن ورزشی را به مزایده گذاشتند و از طرفی فشار آن هم به مردم وارد شد. این نکته را باید وزیر ورزش با نمایندگان حل نماید و نباید این فشار بر گردن مردم باشد. نکته دیگر بحث مسئولیت و رسالتی است که شهرداری ها دارند و توجه به ورزش همگانی است. اگر می شود این ماموریت را به شهرداری های کشور واگذار کرد، می توان با هماهنگی های لازمی که انجام می شود با فراغ بال بیشتری به توسعه ورزش همگانی و کسب نتایج بهتر بپردازیم.

شما شنوندگان می توانید برنامه «صبح و ورزش» را از رادیو ورزش موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز بشنوید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز