خبرگزاری کار ایران

دکتر حسن میرزایی: یک پایگاه اورژانس شبانه روزی در مرکز ملی فوتبال دایر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۰۵۲

رئیس دپارتمان پزشکی فدراسیون در خصوص تجهیز مرکز ملی فوتبال به آمبولانس توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا، دکتر بهار حسن میرزایی، رئیس دپارتمان پزشکی در این باره عنوان کرد:  از زمانی که کمپ تیم های ملی دایر شد، خدمات پزشکی به بازیکنان ملی و اعضای جامعه فوتبال ارائه می شود. طی این سالها این مرکز ارتقا پیدا کرد و زیر نظر استانداردهای فیفا ایفمارک به عنوان مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران شناخته شد.

وی در ادامه افزود: در کنار این مرکز پزشکی همیشه حضور آمبولانس و داشتن اورژانس شبانه روزی یکی از  دغدغه هایی کمیته پزشکی بود. طی سالهای گذشته چندین نوبت تلاش کردیم با همکاری اورژانس پایگاه اورژانس را  در مرکز ملی مستقر کنیم ولی با توجه به ضوابط که اورژانس دارد، هر گاه ماموریت برای شان پیش می آمد موظف به ترک مرکز ملی بودند، چرا که وظیفه اصلی آنها خدمات به آحاد مردم است. در همین راستا تمام وقت در اختیار ما نبود. آنچه مسلم است در سنوات گذشته نسبت به عقد قرارداد آمبولانس خصوصی یا حتی سابقه اجاره آن را زمان هایی که اردوهای تیم های ملی یا مسابقات انجام می شد، را داشتیم.

دکتر حسن میرزایی با اشاره به تجهیز شدن آمبولانس در مرکز ملی فوتبال، گفت: با پیگیری و تلاش های فراوان عزیزی خادم و دکتر نوروزی و همچنین مساعدت وزارت بهداشت، یک آمبولانس کاملا اختصاصی تجهیز شده در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و مجددا با رایزنی فدراسیون فوتبال در نهایت در اختیار کمیته پزشکی قرار گرفت. خوشبختانه خیالمان راحت شد که پس از آموزش تکنسین های اورژانس می توانیم پایگاه اورژانس دایمی و شبانه روزی مختص مرکز ملی فوتبال را راه اندازی کنیم. آنچه مسلم است برای اردوهای شبانه روزی تیم های ملی، مسابقات، دوره های آموزشی و همایش ها یک پایگاه دائمی و خدمات رسانی پزشکی برای اهالی فوتبال در کنار مرکز پزشکی مستقر در مرکز ملی فوتبال وجود خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به عنوان متولی پزشکی فوتبال کشور، هر اقدامی که در راستای حفاظت از سلامت و ارتقا سطح آن برای فوتبال انجام می گیرد، قدم ارزشمندی است که در راستای همسان سازی و ارتقا خدمات پزشکی در فوتبال ایران معادل سطح جهانی انجام می گیرد و امیدوارم با تداوم این تلاش ها، قادر به گسترش این سطح از خدمات تا دورترین نقاط و پایه ای ترین سطوح فوتبال در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز