خبرگزاری کار ایران

افشاگری عباس جدید علیه دو عضو ایرانی اتحادیه جهانی کشتی: خیانت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۸۵۴

عباس جدیدی دو عضو ایرانی اتحادیه جهانی کشتی را به عنوان خائنینی که مانع کسب کرسی آسیایی برای کشتی ایران شدند معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، انتخابات شورای کشتی آسیا چندی پیش برگزار شد و از ایران عباس جدیدی برای کسب کرسی در این شورا نامزد شده بود که رأی نیاورد و موفق نشد به این شورا ورود کند. حالا جدیدی در گفتگویی جنجالی ضمن اعلام اینکه هرکسی جای علیرضا دبیر رئیس فدراسیون بود این کرسی به ایران می‌رسید، از دو کارمند فدراسیون زمان خادم که عضو اتحادیه جهانی کشتی هستند به عنوان خائنینی نام برد که مانع از رسیدن این کرسی به ایران شدند.

جدیدی با حضور در برنامه ورزش بدون ویرایش به موضوع جایگاه روابط بین الملل در ورزش و چگونگی بدست آوردن کرسی‌های بین المللی پرداخت و اظهار کرد: چارچوب مدیریت ورزش کشور به خصوص کشتی هیئتی و مرامی است اما آنچه که در فضای بین الملل رخ می‌دهد بسیار متفاوت و سیستماتیک است. در فرآیند کسب کرسی‌های بین المللی 95 درصد از مسائل و اقدامات پیش از ورود به انتخابات بسته می‌شود یعنی پیش از آن که جلسه تشکیل شود همه می‌دانند چه کسی برگزیده می‌شود.

وی افزود:  رسیدن به این جایگاه، هماهنگی بین دستگاه‌هایی چون وزارت ورزش، کمیته المپیک، فدراسیون‌های مربوطه و در راس تمام این بخش‌ها، وزارت امور خارجه را می‌طلبد یعنی ظرفیت بالای سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف و تخصص بالایی که در اختیار دارند در رسیدن به این هدف موثر است. متاسفانه نماینده‌های ایران پشتیبانی نمی‌شوند و باید با دلارهای سعودی که قدرت بالایی در لابری گری دارند رقابت کنند.

جدیدی ادامه داد: به عقیده من هر شخصی غیر از آقای علیرضا دبیر، به عنوان رئیس فدراسیون کشتی ایران در فضای انتخابات شورای آسیا حضور داشت کسب کرسی برای ایران بسیار راحت‌تر بود. مقصود این نیست که آقای دبیر برای به دست آوردن این جایگاه تلاش نکرده‌اند اما یک اتفاق تلخ در آن روزها رخ داد که مربوط به وطن فروشی و خیانت عده‌ای بود.

پیشکسوت کشتی در صحبت‌هایی جنجالی و دست به افشاگری علیه دو عضو اتحادیه جهانی کشتی زد و گفت: یک روز پیش از انتخابات، آقای عیسی مومنی و خانم فرناز پناهی‌زاده که در فدراسیون آقای خادم عضو موثر و فعال بودند و در اتحادیه جهانی کشتی کارمند هستند، در محل برگزاری حضور یافتند و موبایل‌های خود را به هم نشان دادند و شروع به ایمیل زدن و ارسال پیام صوتی و متنی در واتساپ کردند به طوری که نماینده کشور تاجیکستان که همیشه به ایران رای می‌داد، به سراغ ما آمد و درباره این خیانت سخن گفت. از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور و حراست وزارت ورزش درخواست کردیم این موضوع را پیگیری کنند. به هرجال این موضوعی است که در جریان برگزاری انتخابات به نمایندگان ایران انتقال پیدا کرده است و این افراد باید در محکمه حاضر شوند و از خود دفاع کنند.

جدیدی به محتوای برخی از پیام‌های رد و بدل شده در فضای انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از این پیام‌ها مربوط به گزارش دوپینگ من حدود 30 سال پیش بود که البته در دادگاه فیلا حضور یافتم و درباره این اتهام پاسخ دادم و پرونده بسته شد و من در سال‌های بعد در رقابت‌های جهانی شرکت و مدال کسب کردم.

به گزارش ایلنا، با توجه به این اظهارات جنجالی باید دید واکنش این دو عضو ایرانی اتحادیه جهانی کشتی به اتهامات وارد شده از سوی جدیدی چه خواهد بود.

 

گزارش از: سعید رضی پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز