خبرگزاری کار ایران

عبادی پور: امسال برایم فصل پر چالشی بود / آلکنو مربی سرسختی است و روحیه برنده بودن دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۴۹۶

لژیونر والیبال کشورمان می‌گوید سال پرچالشی را تجربه کرده است.

به گزارش ایلنا، امسال بازیکنان ایرانیِ حاضر در لیگ‌های خارجی را می‌توان به دو دستۀ کلی تقسیم کرد. یکی شناخته‌شده‌های باتجربه‌ای که سری توی سرها درآورده‌اند و در محافل والیبالی به اسم صدایشان می‌کنند. یکی هم جوان‌ترهایی که مورد توجه سرمایه‌گذاران و استعدادیابانِ والیبال حرفه‌ای قرار می‌گیرند. تعداد بازیکنان ایرانی شاغل در باشگاه‌های والیبال اروپا رشد چشمگیری داشته است. شاید افزایش قیمت ارزهای خارجی و انحلال تیم متمول بانک سرمایه، دلایل اصلی تمایل بازیکنان به حضور در اروپا باشد.

اما در میان لژیونرهای والیبال، میلاد عبادی‌پور پایدارترین است. بازیکنی که سه سال است به اسکرا بلخاتوف لهستان پیوسته و با عملکرد خوب حضورش در ترکیب این تیم و لیگ معتبر لهستان (پلاس‌لیگا) را استمرار بخشیده است. از همین رو امروز با این والیبالیست خوش اخلاق کشورمان گپی زده ایم که در زیر می‌خوانید.

 

* آقای عبادی پور زندگی در لهستان چطور است؟ چه تفاوتی را در لهستانی ها احساس کردی؟

اوایل زندگی در لهستان برایم کمی متفاوت و سخت بود اما خیلی سریع آداپته شدم چون مردم خوب و خونگرمی دارد. زندگی در لهستان خیلی هم سخت نیست. چون به هر حال آنها هم مثل ما هستند. شاید در یکسری مسائل جزئی با هم تفاوت داشته باشیم اما زیاد فرقی هم با هم نداریم. همان طور که ما زندگی ساده‌ای داریم، آنها هم زندگی ساده‌ای دارند. منظورم از زندگی ساده این است که خیلی زندگی پیچیده‌ای ندارند. در کل من از زندگی در لهستان راضی هستم و در کل باید ببینیم که در آینده چه پیش می‌آید.

 

* از عملکردت در تیم اسکرا راضی هستی؟

امسال برایم فصل پر چالشی بود، باخت های زیادی داشتیم که برای تیم باسابقه و قدیمی مثل اسکرا خوب نیست ولی امیدوارم در ادامه شرایط مان بهتر شود، من هم تمام تلاشم را کردم و امیدوارم که کادر فنی راضی باشد.

 

* چه فرقی بین والیبال لهستان و ایران می بینی؟

خب فکر می کنم اصلی ترین فرقی که در اینجا می تون احساس کرد نظم و سیستم و حرفه ای است که از آن بهره می برند. من همیشه نظر مثبتی درباره والیبال لهستان داشتم و این را از بازی‌های زیادی که با تیم ملی این کشور داشتم به خاطر دارم. والیبال لهستان در جهان اعتبار بالایی دارد و هواداران خیلی به والیبال علاقه دارند.

 

* نگاه لهستانی‌ها به والیبال ایران چطور است؟

همیشه صحبت‌مان با هم تیمی هایم درخصوص بالا رفتن کیفیت والیبال ایران است و از این موضوع آنها نیز بسیار خوشحالند که والیبال ایران طی این سال‌ها تا این حد پیشرفت کرده است. آنها می‌دانند و می‌گویند که بازی بین ایران و لهستان با بازی‌های دیگر کاملاً متفاوت است به این خاطر که تیم ما همیشه با قدرت و انرژی بیشتری به مصاف تیم لهستان می‌رود. آنها ما را یک رقیب خوب و قابل احترام می‌دانند و معتقدند که والیبال ایران بیش از این پیشرفت خواهد کرد. لهستانی‌ها می‌دانند که تیم ایران نسبت به قدیم پیشرفت خوبی داشته و آنها معتقدند که ما همانند یک بازیکن جوان که جا برای پیشرفت دارد، بهتر خواهیم شد. قطعاً ما در مسابقات آینده این موضوع را به همه ثابت خواهیم کرد که ایران خیلی متفاوت‌تر است و حتی والیبال ایران ماه به ماه پیشرفت می‌کند.

عبادی پور: امسال برایم فصل پر چالشی بود / آلکنو مربی سرسختی است و روحیه برنده بودن دارد

* حضور این تعداد لژیونر را در والیبال چطور می‌بینی؟

اتفاق بسیار خوبی است و به نظرم قطعا باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح والیبال مان خواهد شد. حضور بازیکنان در کشورهای دیگر مخصوصا اروپا باعث باتجربه تر شدن آنها می شود و بدون شک تیم ملی سود آن را خواهد برد.

 

* آلکنو به نظرت چطور مربی است؟ خیلی ها معتقدند مربی سخت گیری است و کار کردن با او مشکل است؟

به نظر من مربی سرسختی در والیبال است اما در کل انسان بزرگ و مهربانی است. روحیه برنده بودن دارد که فکر می کنم این خصوصیاتش به تیم ما کمک کند و از حضورش انگیزه خواهیم گرفت.

 

* به نظرت المپیک در سال 2021 برگزار می شود؟ 

شرایط واقعا کمی پیچیده است و نمی‌توان پیش بینی کرد اما امیدوارم برگزار شود، همه بازیکنان دوست دارند حضور در المپیک را تجربه کنند و اینکه این دوره از المپیک به خاطر کرونا عقب می افتد ناراحت کننده است.

 

* فکر می کنی ایران به جمع 4 تیم صعود می‌کند؟ 

همه حریفان ما در المپیک قدر و سخت هستند و در واقع باید با حریفان بزرگی مبارزه کنیم اما به نظر من با تلاش زیاد همه چیز ممکن خواهد شد.

عبادی پور: امسال برایم فصل پر چالشی بود / آلکنو مربی سرسختی است و روحیه برنده بودن دارد

* و در آخر زندگی با کرونا در این یک سال چطور بود؟ 

سال خیلی عجیب و سختی برای همه بود و الان می دانیم که باید قدر لحظه به لحظه زندگی را بدانیم و از کنار هم بودن بیشتر لذت ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز