خبرگزاری کار ایران

نگرانی ۱۰۰ کارگر «نورد و پروفیل گل‌نرده» از اخراج پایان سال / ۸ نفر در بهمن‌ماه تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۲۷

«کارفرما اخیرا تولید‌ات این کارخانه را با حداقل رسانده است. در ادامه این رویه در بهمن‌ماه ۸ نفر از کارگران قرارداد موقت این واحد تولیدی بعد از اتمام قرارداد کاری‌شان با سوابق یک تا ۱۰ سال تعدیل شده‌اند. همچنین حدود ۲۵ نفر از کارگران قرار دادی نیز از تاریخ ۲۵ بهمن ماه تا پایان قرادادکاری‌شان در ۱۵ اسفند به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.»

منابع کارگری ایلنا در کارخانه «نورد و پروفیل گل‌نرده» از کاهش امنیت شغلی‌ بیش از ۱۰۰ کارگر قرار موقت این واحد تولید کننده لوله و پروفیل‌های فولادی در شهرستان ری خبر می‌دهند.

کارگران این کارخانه به ایلنا گفته‌اند کارفرما اخیرا تولید‌ات این کارخانه را با حداقل رسانده است. در ادامه این رویه در بهمن‌ماه ۸ نفر از کارگران قرارداد موقت این واحد تولیدی بعد از اتمام قرارداد کاری‌شان با سوابق یک تا ۱۰ سال تعدیل شده‌اند. همچنین حدود ۲۵ نفر از کارگران قرار دادی نیز از تاریخ ۲۵ بهمن ماه تا پایان قرادادکاری‌شان در ۱۵ اسفند به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.

کارگران این واحد صنعتی می‌گویند با وجود آنکه کارفرمای این کارخانه دستمزد کارگران را به موقع پرداخت می‌کند اما کارگران با قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه کار می‌کنند و در پایان هر ماه نگران از دست دادن شغلشان هستند.

به گفته کارگران، پیش از این قرار داد کاری همه کارگران یکساله تمدید می‌شد، بعد از آن کارفرما به تدریج مدت قرار داد کارگران را به شش ماه، سه ماه و در ‌‌نهایت یک ماهه کاهش داد.

کارگران در ادامه می‌گویند کارفرما به کارگران ساده که حدود ۸۰ نفر هستند هشدار داده در صورت رفع نشدن مشکلات کارخانه ناچار است پایان سال جاری قرارداد کارگران را تمدید نکند.

کارگران لوله و پرفیل گل نرده در ادامه با بیان اینکه کارفرما ۱۵ روز اول هر سال را با کارگران قرارداد امضا نمی‌کند افزود: به همین دلیل کارگران در فروردین ماه هر سال در صورت تمدید قرار داد کاریشان حقوق نیمی از ماه را دریافت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز