خبرگزاری کار ایران

صبح امروز

تجمع ۶۰ نفر از کارگران پارسیلون در مقابل تامین اجتماعی خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۶۲۸

«جمعی از کارگران کارخانهٔ پارسیلون خرم آباد که مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هستند صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حق بیمه ویژه‌ای سخت و زیان آور بودن مشاغل آنهاست در مقابل اداره تامین اجتماعی خرم‌آباد تجمع کردند».

جمعی از کارگران کارخانهٔ پارسیلون خرم آباد که مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هستند صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حق بیمه ویژه‌ای سخت و زیان آور بودن مشاغل آنهاست در مقابل اداره تامین اجتماعی خرم‌آباد تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان در گفتگوبا ایلنا عدم واریز ۴درصد حق بیمه توسط کارفرما شرکت پارسیلون به تامین اجتماعی و سرگردانی کارگران بازنشستهٔ این شرکت را دلیل این تجمع عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۸۰ نفر از کارگران کارخانهٔ پارسیلون که دارای مشاغل سخت و زیان آور هستند در مرحلهٔ بازنشستگی قرار دارند اما به دلیل پرداخت نشدن ۴ درصد حق بیمهٔ‌ ‌ای که کارفرما ملزم به پرداخت آن است هنوز تکلیف آن‌ها مشخص نیست.

وی گفت: قرار بود با صدور آیین نامه جدید تامین اجتماعی مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد کارگران در مشاغل سخت و زیان آور اوضاع بهتر شود اما عملا برای کارگران پارسیلون این اتفاق نیفتاد.

این کارگرگفت: ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی تصریح می‌کند که اساسا کارگر نباید پیگیر پرداخت شدن حق بیمه خود به سازمان تامین اجتماعی باشد چرا که قانون از یکسو کارفرما را ملزم به پرداخت حق بیمه کرده و از سوی دیگر به سازمان اختیار داده است که واریز شدن حق بیمه کارگران را مطالبه کند.

وی اضافه کرد: با این حال تامین اجتماعی با این دستگاه عریض و طویل از کارگر می‌خواهد که خودش برود و حقش را از کارفرما بگیرد، این در حالیست که هر گونه اعتراضی به کارفرما ممکن است به اخراج کارگران منجر شود. به همین دلیل ما در اینجا تجمع کرده‌ایم تا به تامین اجتماعی بگوییم فکر ی به حال ما کند و خودش پیگیر مطالباتمان باشد.

این کارگر افزود: مدتهاست که علی رغم پیگیری‌های انجام شده، در کارخانه پارسیلون کارگران مشمول بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور بین شرکت و تامین اجتماعی سرگردان هستند چرا که از یکسو کارفرما حاضر به پرداخت ۴ درصد حق بیمه اضافی نیست و از سوی مقابل سازمان تامین اجتماعی نیز برای وصول این طلب هیچ اقدامی نمی‌کند.

به گفتهٔ این کارگران، چندی پیش جلسه‌ای در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که در آن رییس سازمان تامین اجتماعی خرم آباد متعهد شد تا در ازای دریافت سند مالی معتبر از کارفرمای پارسیلون با بازنشستگی پیش از موعد ۷۰ کارگر مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور موافقت کند.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون سازمان تامین اجتماعی تنها با بازنشستگی ۱۰ تا ۱۲ کارگر مشمول موافقت کرده است و سایر کارگران همچنان سرگردان هستند.

ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی تاکید می‌کند که تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود، همچنین به موجب آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور کارفرمایان مشمول موظف هستند تا بابت بازنشستگی پیش از موعد کارگران مشمول ۴ درصد حق بیمه اضافی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز