خبرگزاری کار ایران

درهای کارخانه «لوله صفا» به روی کارگران معترض باز شد / آغاز مجدد تولید با وعده‌ کارفرما

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۰۱

«کارگران لوله و نورد صفا صبح امروز(شنبه ۱۷ آبان) با باز شدن درهای کارخانه و در پی وعده‌های کارفرما به اعتراض صنفی‌شان پایان داده و به کار بازگشته‌اند.»

درهای کارخانه لوله و نورد صفا در ساوه بعد از گذشت ۱۸ روز به روی نزدیک به یکهزار کارگر اعتصابی این واحد تولیدی باز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران لوله و نورد صفا صبح امروز(شنبه ۱۷ آبان) با باز شدن درهای کارخانه و در پی وعده‌های کارفرما به اعتراض صنفی‌شان پایان داده و به کار بازگشته‌اند.

بر اساس این گزارش، کارفرما وعده داده است حقوق کارگران را از این پس در روز پنجم هر ماه پرداخت کند. او در عین حال وعده داده که سه ماه حقوق معوقه کارگران را به شرط افزایش ظرفیت تولید کارخانه به بالای ۵۰ درصد و ۱۸ ماه بیمه معوقه آنان را از طریق رایزنی با سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

گفتنی است کارفرما چهارشنبه هفته گذشته(۱۴ آبان) حقوق تیر ماه کارگران پرداخت کرده بود اما کارگران همچنان حقوق ماه‌های مرداد، شهریور و مهر را طلبکارند.

به گفته منابع کارگری ایلنا، مشکلات کارگران لوله و نورد صفا فقط به تعویق حقوق و بیمه خلاصه نمی‌شود و کارفرما بیش از دو سال است که از ارائه کفش و لباس کار به کارگران خودداری می کند.

لازم به ذکر است بیش از یکهزار کارگر لوله و نورد صفا از تاریخ ۲۷ مهر در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق و ۱۸ ماه بیمه دست از کار کشیده بودند. کارفرما در واکنش به تشدید اعتراضات از دو روز بعد از آغاز اعتصاب درهای کارخانه را به روی کارگران بسته بود.

یکی از کارگران در آن زمان به ایلنا گفته بود: علاوه بر تعویق حقوق کارگران در ماهای تیر، مرداد و شهریور بیمه کارگران نیز از سال گذشته واریز نشده است. از طرفی کارفرما در سال ۹۲ فقط ۳۰ درصد از بیمه کارگران را در سه ماه اردیبهشت، خرداد و تیر به تامین اجتماعی پرداخت کرده است و در سال جاری به جز دادن یک فقره چک بابت بیمه تیر ماه، بیمه مابقی ماهای سالهای ۹۲ و ۹۳ را به تامین اجتماعی بدهکار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز