خبرگزاری کار ایران

مشکل بازنشستگی کارگران ابرصنعتی قزوین ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۰۱

«در زمان تعطیلی کارخانه ابر صنعتی ۲۳ کارگر در این واحد صنعتی که مشغول به کار بودند که تعداد ۱۲ نفر از آن‌ها در‌‌ همان زمان بین ۲۰ تا ۲۸ سال سابقه کار داشتند که به دلیل مشکل پرداخت معوقات بیمه‌ای هنوز امکان بازنشستگی آن‌ها مهیا نشده‌است».

۲۳کارگر رسمی کارخانه ابر صنعتی ایران، که ازاواخر سال ۸۹ با تعطیلی این کارخانه در بلاتکلیفی به سر می‌برند، از مسئولان استانی خواستند به رفع مشکلات بازنشستگی آن‌ها کمک کنند.

یکی از کارگران کارخانه ابر صنعتی قزوین به ایلنا گفت: تعطیلی ۵ ساله این واحد تولیدی در حالی است که کارفرما بابت مطالبت جاری و معوقه هنوز با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

به گفته این کارگر کارخانه ابر صنعتی گزارش دادند کارفرمای این کارخانه از سال ۸۹ تا اکنون به دلیل آنچه که کمبود منابع مالی عنوان می‌شود از پرداخت حقوق، سنوات، پاداش، عیدی و سایر مطالبات قانونی کارگران امتناع کرده است.

بر این اساس در زمان تعطیلی کارخانه ابر صنعتی ۲۳ کارگر در این واحد صنعتی که مشغول به کار بودند که تعداد ۱۲ نفر از آن‌ها در‌‌ همان زمان بین ۲۰ تا ۲۸ سال سابقه کار داشتند که به دلیل مشکل پرداخت معوقات بیمه‌ای هنوز امکان بازنشستگی آن‌ها مهیا نشده‌است.

همچنین به گفته یکی از کارگران ابر صنعتی در سال ۹۰، کارگران طلبکار این واحد صنعتی توانستند تا بابت معوقات مزدی خود از دادگاه حکم قضایی توقیف اموال کارخانه را دریافت کنند اما از قرار معلوم ماشین آلات کارخانه به جای دیگری منتقل شده‌است.

به گفته این کارگر از سوی دیگر به دلیل دردسترس نبودن کارفرمای ابر صنعتی قزوین، کارگران این واحد تولیدی برای روشن شدن وضعیت خود روزدر مقابل درب ورودی کارخانه تجمع می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز