خبرگزاری کار ایران

نماینده رشت در مجلس بیان کرد:

کارگران «الکتریک رشت» ۱۱ سال گرفتار دور باطل دولت، مجلس و قوه قضائیه

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۸۹

حل مشکلات این کارگران در زمینه حقوق، دستمزد و مسائل مربوط به بازنشستگی‌شان به‌صورت سریال ادامه دارد و در یک دور باطل بین «شورای تامین استان»، «مجلس» و «قوه قضاییه» قرار گرفته است.

نماینده رشت در مجلس از «فقدان اراده قوی در دولت‌ها و قوه قضاییه» برای حل مشکلات قدیمی کارگران کارخانه الکتریک ایران انتقاد کرد.

«جبار کوچکی‌نژاد» در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: کارخانه ایران الکتریک رشت تولیدکننده کلید و پریز برق بود که چهار کارخانه در رشت، شهرک صنعتی، جاده سنگر و کنف‌باف داشت اما در سال ۸۲ پس از واگذاری به بخش خصوصی تعطیل شد و از آن تاریخ تا به امروز ۵۴۰ کارگر این کارخانه مطالباتی در زمینه حقوق و دستمزد دارند و به دلیل مشکلات بیمه‌ای بازنشستگی‌شان نیز به مشکل برخورده است.

نماینده رشت با اشاره به این‌که «شماری از این کارگران فوت شده‌اند اما به حق و حقوق خود دست نیافتند»، ادامه داد:حل مشکلات این کارگران به‌صورت «سریال» ادامه دارد و در یک دور باطل بین «شورای تامین استان»، «مجلس» و «قوه قضاییه» قرار گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تجمعات اعتراضی پی در پی این کارگران گفت: مشکلات کارگران شرکت ایران الکتریک رشت از زمان دولت اصلاحات تاکنون حل نشده و همچنان به قوت خود باقی مانده است.

وی با بیان این‌که حل مشکلات کارگران ایران الکتریک به یک «مانور سیاسی انتخاباتی در رشت» نیز تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: در مبارزات انتخاباتی دولت‌های قبلی هر یک از نامزد‌ها قول حل هر چه سریع‌تر مشکلات صنفی کارگران این کارخانه را داده بودند.

کوچکی‌نژاد در ادامه این موضوع اظهار داشت:حتی احمدی‌نژاد نیز در سفرهای استانی خود دستور صریح حل مشکل این کارگران را صادر کرده بود.

وی افزود: طبق دستور صریح وی، با «مهدی غضنفری» وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت وقت نیز مذاکراتی انجام شد اما به نتیجه قطعی نرسید.

نماینده رشت با بیان این‌که استاندار نیز از انتصاب «نماینده ویژه» برای پیگیری مشکلات صنفی کارگران خبر داده بود، گفت: اما در عمل می‌بینیم مشکلات این کارگران بیکار شده که در شرایط بسیار دشواری از تامین معاش خود و خانواده‌اشان به سر می‌برند، لاینحل باقی‌مانده است.

وی در خاتمه با اشاره به جایگاه نمایندگی خود و دیگر همکارانش گفت: من نیز در مجلس به مشکلات رسیدگی خواهم کرد امانمی‌توانم قول قطعی در این زمینه بدهم؛ زیرا کلاف سردرگمی شده است که شاید هرگز باز نشود.

[اخبار کارگری ایلنا را درfacebook،twitterو+ googleدنبال کنید]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز