خبرگزاری کار ایران

حکم اداره کار هم منجر به پرداخت حقوق کارگران «سنگ‌فرش قرمز» نشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۹۰

«از بهمن ماه سال گذشته که شرکت سنگ فرش قرمز تعطیل اعلام شده است، معوقات حقوقی حدود ۲۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه هنوز پرداخت نشده است.»

در پی تعطیلی کارخانه «سنگ‌فرش قرمز» در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یکی از کارگران از پرداخت نشدن مطالبات معوقه حدود ۲۰ کارگر به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی ذکر می‌شود خبر داد.

«عبدالحسن محمد‌زاده» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از بهمن ماه سال گذشته که شرکت سنگ فرش قرمز تعطیل اعلام شده است، معوقات حقوقی حدود ۲۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه هنوز پرداخت نشده است.

او مطالبات معوقه حقوقی کارگران را بین ۲ تا ۸ ماه ذکر کرد و گفت: با وجود آنکه کارگران به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی منطقه ویژه بوشهر شکایت کرده و رای هیئت تشخیص را برای دریافت مطالباتشان دارند، کارفرما راضی به پرداخت بدهی‌های کارگران نمی‌شود.

او گفت: کارفرمای شرکت سنگ فرش قرمز که تولید کننده انواع کف پوشهای بتنی است سال گذشته به بهانه نداشتن منابع مالی حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کرد و اکثر کارگران به دلیل آنکه در آمدی برایشان ایجاد نمی‌شد ناچار می‌شدند محل کار را ترک کنند.

به گفته وی، این وضعیت در حالی در شرکت فرش قرمز ادامه داشت که این واحد در زمینه تولید محصولات کفپوش بتنی در کشور سرآمد بود و درآمد خوبی از فروش این محصولات بدست می‌آورد اما کارگران از سود حاصله بی‌نصیب بودند.

محمد‌زاده همچنین درمورد مشکلات بیمه‌ای کارگران شرکت فرش قرمز نیز گفت: کارفرما من را بیمه نکرده بود اما در مورد سایر کارگران اطلاعی ندارم.

در ادامه «مهدی قول» یکی دیگر از کارگران شرکت فرش قرمز اظهار داشت: تعداد کارگرانی که از این شرکت مطالبه دارند دقیقا مشخص نیست چرا که پیش از ما کارگران دیگری بودند که به دلیل شرایط نامناسب کار در این واحد محل کار را ترک کرده بودند.

این کارگر معوقات حقوقی خود را دو ماه ذکر کرد و گفت: با وجود آنکه من و همکارانم رای هیئت تشخیص اداره کار منطقه ویژه بوشهر را برای دریافت مطالباتمان داریم اما کارفرما از این رای تمکین نمی‌کند و می‌گوید «پولی ندارم که به شما بدهم.»

رفتار عجیب اداره کار
در این رابطه آقای «خضر خلیلی» کارفرمای شرکت فرش قرمز ضمن تایید تعویق حقوق کارگران این واحد در سال گذشته، مشکلات مالی را عامل تاخیر حقوق کارگران ذکر کرد.

او با بیان اینکه این واحد به دلیل نبود سرمایه در گردش از پاییز سال گذشته تعطیل شده است، افزود: سال گذشته تعدادی از کارگران ناچار شدند محل کار خود را ترک کنند و تعدادی نیز به دلیل تخلفات‌شان اخراج شدند.

به گفته وی، اداره کار منطقه ویژه بوشهر قوانین عجیبی دارد و با شکایت کارگران رای عجیبی به نفع آنان صادر کرد. و من در اعتراض به رای اداره کار به اداره مناطق ویژه بوشهر شکایت کرده‌ام که امیدوارم که رسیدگی شود.

خلیلی با بیان اینکه بین شرکت فرش قرمز و کارگران اختلاف حساب وجود دارد افزود: به زودی مطالبات کارگران بر اساس قرار داد کار پرداخت می‌شود.

وی همچنین درباره راه اندازی مجدد شرکت فرش قرمز گفت: این واحد هفته آینده فعالیت تولیدی خود را با ۲۰ کارگر از سر خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز