خبرگزاری کار ایران

کارگران قند اهواز مقابل ساختمان مرکزی بانک ملت تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۸۱

علاوه بر پرداخت مطالبات معوقه کارگران، آغاز به کار مجدد کارخانه قند و شکر اهواز و ادامه از سر گیری فعالیت تولیدی این کارخانه حائز اهمیت است که از مسئولان می خواهیم به این خواسته کارگران عمل کنند.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که از دو روز پیش درمقابل ساختمان مرکزی بانک ملی ایران(یکی از سهام داران کارخانه) آغاز شده بود، صبح امروز دوشنبه(دوم تیر ماه) در مقابل ساختمان مرکزی بانک ملت(سهامدار دیگر کارخانه) ادامه یافت.

«هوشنگ طاهری»، عضو هیات مدیره شورای اسلامی کار کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که خود در این تجمع حضور دارد، به ایلنا گفت: بانک‌های ملی و ملت بعنوان مالکین اصلی کارخانه، آنطور که باید پیگیر امور کارخانه نیستند و همین مسئله باعثشده تا از چند سال پیش در پرداخت مطالبات حدود ۸۰ کارگر این کارخانه مشکلاتی به وجود آید.

وی ادامه داد: امروز سومین روز متوالی است که حدود ۵۰ کارگر کارخانه قند اهواز برای پیگیری مطالبات معوقه خود در تهران حضور دارند.

به گفته وی، در پی تجمع اعتراضی صبح روز شنبه کارگران کارخانه قند و تصویه شکر اهواز در مقابل ساختمان مرکزی بانک ملی، مدیران این بانک برای پرداخت همه مطالبات کارگران این واحد تولیدی اعلام آمادگی کردند، اما مدیران بانک ملت به عنوان سهامدار دوم کارخانه قند از پذیرش پرداخت مطالبات کارگران تا کنون خود داری کرده اند.

وی با بیان اینکه بر اساس توافقات انجام شده قرار است امروز لیست‌های حقوقی کارگران را برای پرداخت مطالبات معوقه در اختیار واحد مالی دو بانک ملی و ملت قرار دهیم، افزود: کل مطالبات کارگران کارخانه قند اهواز حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که باید این مبلغ با توافق بانک ملی و ملت به حساب کارگران واریز شود.

به گفته طاهری، علاوه بر پرداخت مطالبات معوقه کارگران، آغاز به کار مجدد کارخانه قند و شکر اهواز و ادامه از سر گیری فعالیت تولیدی این کارخانه حائز اهمیت است که از مسئولان می خواهیم به این خواسته کارگران عمل کنند.

نماینده کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز با ابراز امیدواری از حل مشکلات کارگران قند اهواز اظهار داشت: در صورت یاری رساندن مسئولان برای رفع مشکلات کارگران قند اهواز، بخشی از مشکلات کارگری استان مرتفع خواهد شد.

به گفته این کارگر، در سه روزی که از حضور کارگران قند اهواز در تهران می‌گذرد این کارگران شب‌ را در محوطه پارکها سپری کرده‌اند.

گفتنی است نزدیک به ۵۰ نفر از کارگران کارخانه «قند و تصفیه شکر اهواز»، از صبح روز شنبه(۳۱ خرداد ماه) در اعتراض به عدم دریافت ۴۵ ماه حقوق و مزایا به تهران سفر کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز