خبرگزاری کار ایران

کارگران فولاد سازان فرآیند بابت بخشی از مطالبات سال ۹۲ طلبکار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۲۰

«در کارخانه فولاد سازان فرآیند که سازنده مخازن تحت فشار مواد سوختی نفت و گاز در منطقه صفا دشت شهریار است، ۶۰ کارگر رسمی و ۲۰ کارگر قراردادی حقوق ماهای بهمن و اسفند و عیدی و پاداش سال گذشته را نگرفته‌اند».

یکی از کارگر کارخانه «فولاد سازان فرآیند» در صفا دشت شهریار از تأخیر در پرداخت ۲ ماه دستمزد و حق عیدی سال گذشته، ۸۰ نفر از همکارانش خبر داد.
این کارگر که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: در کارخانه فولاد سازان فرآیند که سازنده مخازن تحت فشار مواد سوختی نفت و گاز در منطقه صفا دشت شهریار است، ۶۰ کارگر رسمی و ۲۰ کارگر قراردادی حقوق ماههای بهمن و اسفند و عیدی و پاداش سال گذشته را نگرفته‌اند.

او با افزود: علاوه‌ بر این حق بیمه مربوط به ماههای آبان، دی واسفند این کارگران هنوز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

این کارگر با ذکر سوابق ۱۶ ساله کارگران کارخانه فولاد سازان فرآیند، افزود: کارفرما در پاسخ به واکنش کارگران در مورد پرداخت نشدن معوقات حقوقیشان می‌گوید که فولاد سازان فرآیند وضعیت مالی مناسبی ندارد و با وضعیت موجود نمی‌تواند با نیروی کار رسمی ادامه بدهد.

وی به نقل از کارفرما افزود: کارگرانی که از وضعیت پیش آمده رضایت ندارند می‌توانند به اداره کار شکایت کنند.

این کارگر در خاتمه اظهار داشت: هرچند کارگران این کارخانه تاکنون بار‌ها برای پیگیری مشکلات صنفی خود از جمله به تاخیر افتادن مطالباتشان به سازمان‌های مختلف دولتی همچون ادارات کار و فرمانداری مراجعه کرده‌اند اما تاکنون هیچ مرجعی پاسخگوی آن‌ها نبوده است.

بدهی به کارگران نداریم

در این زمینه، «مهدی‌زاده» مدیر عامل کارخانه «فولاد سازان فرآیند» با تکذیب تعویق حقوق کارگران این کارخانه گفت: کارخانه فولاد سازان فرآیند هیچ مشکلی مالی ندارد.

به گفته وی، این واحد یک ماه از حقوق کارگران خود را همانند سایر واحد‌های صنعتی و تولیدی طبق قرار داد بوده و از این بابت تاخیر در پرداخت حقوق صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز