خبرگزاری کار ایران

در مقابل استانداری کردستان انجام شد:

تجمع کارگران اخراجی فولاد زاگرس برای دومین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۱۳۱

«سایر کارگرانی که دارای سوابق کاری بین ۱۰ تا ۲۳ سال هستند، نگران‌اند بعد از سپری شدن دوران دریافت مقرری بیمه بیکاری در این شرایط سنی و مخصوصا در اوضاع اقتصادی فعلی که بسیاری از جوانان بیکارند، امکان یافتن شغل دیگری را نیابند.»

صبح امروز حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس از شهرستان قروه با سفر به مرکز استان کردستان و تجمع در مقابل استانداری، برای دومین روز متوالی به انحلال این واحد تولیدی و بیکاری ۲۷۴ کارگر واکنش نشان دادند.

«علی اکبر هدایتی» نماینده کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس که در این تجمع حضور داشت، به خبرنگار ایلنا گفت که تجمع امروز(۱۷ فروردین) پس از آن صورت گرفت که مقامات دولتی شهرستان قروه پاسخ قانع کننده‌ای به تجمع اعتراضی روز گذشته کارگران ندادند.

به گفته نماینده کارگران فولاد زاگرس، این کارگران روز گذشته در اولین روز کاری پس از تعطیلات سال نو، در مقابل اداره کار شهرستان قروه تجمع کردند و رئیس اداره کار از معرفی ۲۵۱ نفر از مجموع ۲۷۴ کارگر این کارخانه برای دریافت مقرری بیمه بیکاری خبر داد.

هدایتی با بیان اینکه کارفرما قصد دارد مابقی کارگران را برای محافظت از کارخانه حفظ کند، افزود: سایر کارگرانی که دارای سوابق کاری بین ۱۰ تا ۲۳ سال هستند، نگران‌اند بعد از سپری شدن دوران دریافت مقرری بیمه بیکاری در این شرایط سنی و مخصوصا در اوضاع اقتصادی فعلی که بسیاری از جوانان بیکارند، امکان یافتن شغل دیگری را نیابند.

نماینده کارگران فولاد زاگرس با اشاره به پیشینه مشکلات نیروهای کار این واحد تولیدی، گفت: از سال ۸۶ با واگذاری بخشی از فعالیت کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به شرکت پیمانکار نیروی انسانی «خوان گل»، مشکلات کارگران آغاز شد.

گفتنی است در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۲، سهامداران و هیأت مدیره کارخانه فولاد زاگرس اقدام به درج آگهی انحلال این واحد تولیدی در روزنامه‌های کثیرالانتشار کردند.

پیش از این، در تاریخ ۲۵ اسفندماه در پی سفر کارگران فولاد زاگرس از کردستان به تهران و تجمع در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با برگزاری جلسه‌ای از جانب وزارت کار، کارفرما مکلف شده بود ۴ ماه از مجموع هشت ماه حقوق معوقه کارکران را پرداخت کند.

به گفته نماینده کارگران حاضر در جلسه مذکور، تعدادی از سهامداران کارخانه بعد از امضاء صورت جلسه پرداخت بخشی از معوقات حقوقی کارگران، گفته بودند که حداکثر تا چند روز آینده کارخانه فولاد زاگرس را منحل اعلام خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز