خبرگزاری کار ایران

وعده پرداخت ۴ ماه از مجموع ۸ ماه حقوق معوقه؛

نمایندگان کارگران فولاد زاگرس با کارفرما توافق کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۵۳

چکیده: در ابتدای جلسه امروز، کارفرما و تعدادی از سهام داران با پرداخت معوقات حقوقی کارگران مخالفت کردند اما با تاکید معاونت روابط کار وزارت کار و توضیح این نکته که شروط کارفرما و سهامداران برای بیکاری اجباری کارگران غیر قانونی است، کارفرما قانع به امضاء صورت جلسه شد.

در پی سفر کارگران فولاد زاگرس از کردستان به تهران و تجمع صبح امروز این کارگران در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارفرما مکلف شدتا پایان وقت اداری فردا(دوشنبه) ۴ ماه از مجموع هشت ماه حقوق معوقه کارکران را پرداخت کند.

نماینده کارگران فولاد زاگرس درباره توافق امروز به ایلنا گفت: بر اساس صورت جلسه‌ای که امروز با حضور معاونت روابط کار وزارت کار، ۴ نفر از نمایندگان کارگران و کارفرمای کارخانه فولاد زاگرس در محل اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری برگزار شد، کارفرما مکلف شد۴ ماه حقوق معوقه کارگران تا پایان وقت ادری روز ۲۶ اسفند پرداخت کند.

نماینده کارگران فولاد زاگرس گفت: در ابتدای جلسه امروز، کارفرما و تعدادی از سهام داران با پرداخت معوقات حقوقی کارگران مخالفت کردند اما با تاکید معاونت روابط کار وزارت کار و توضیح این نکته که شروط کارفرما و سهامداران برای بیکاری اجباری کارگران غیر قانونی است، کارفرما قانع به امضاء صورت جلسه شد.

به گفته نماینده کارگران حاضر در جلسه امروز، تعدادی از سهامداران کارخانه بعد از امضاء صورت جلسه پرداخت بخشی از معوقات حقوقی کارگران، تهدید کردند که حداکثر تا چند روز آینده کارخانه فولاد زاگرس را منحل اعلام خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز