خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران:

بازنشستگی کارگران نساجی کاشان مشروط به ابلاغ کتبی دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۱۵

چکیده: مسئولان سازمان تامین اجتماعی در مذاکرات اخیر با نمایندگان کارگران، به ما گفته‌اند تازمانی که دولت دستور پرداخت اعتبارات مالی مربوط به تمدید و اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در کارخانه‌های نساجی را ابلاغ نکند، سازمان تامین اجتماعی باز بازنشستگی حتی یک کارگر نساجی کاشان موافقت نخواهد کرد.

به گفته نماینده کارگران نساجی کاشان، سازمان تامین اجتماعی هرگونه موافقت با درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران این مجموعه صنعتی را مشروط به ابلاغ کتبی دولت کرده‌ است.

«محسن رمضانی» در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی در مذاکرات اخیر با نمایندگان کارگران، به ما گفته‌اند تازمانی که دولت دستور پرداخت اعتبارات مالی مربوط به تمدید و اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در کارخانه‌های نساجی را ابلاغ نکند، سازمان تامین اجتماعی باز بازنشستگی حتی یک کارگر نساجی کاشان موافقت نخواهد کرد.

نماینده کارگران نساجی کاشان افزود: سرگردان شدن کارگران نساجی کاشان برای بازنشستگی پیش از موعد درحالی است که دو هفته پیش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حضور وزیر کار وعده داده بود که در صورت موافقت مجلس و شورای نگهبان با موضوع تمدید شدن امکان بازنشستگی پیش از موعد کارگران کارخانه‌های نساجی برای سال ۹۳، مشکل بازنشستگی کارگران نساجی کاشان تا ۹۰ درصد مرتفع خواهد شد.

وی افزود: اگرچه مجلس و شورای نگهبان هفته گذشته با پیش شرط مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی موافقت کردند، اما سازمان تامین اجتماعی همچنان از موافقت با بازنشستگی حدود یکصد کارگر این واحد صنعتی مخالفت می‌کند.

به گفته رمضانی معطل ماندن درخواست بازنشستگی کارگران نساجی کاشان درحالی ادامه دارد که که بسیاری از این کارگران از ابتدای سال جاری باید بازنشسته می‌شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز