خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های شترک مشهد:

سکونت‌گاه کارگران کوره‌پز‌خانه سرویس بهداشتی استاندارد ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۰۶

چکیده: «فشار وارد بر کارگر کوره پزخانه‌ها باید با ریشه یابی سنجیده شود و سپس نسبت به تعیین مزدشان اقدام شود / هم اکنون مزد کارگران کوره پزخانه‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی کار و توافق صنوف کارگری و کارفرمایی تعیین می‌شود / در سکونت‌گاه این کارگران حتی استاندارهای سرویس بهداشتی و فضای سبز هم رعایت نمی‌شود».

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های منطقه شترک مشهد از دستمزد ناکافی کارگران کوره پزخانه‌ها انتقاد کرد.

«علی توانا» در این باره به ایلنا گفت: در ابتدا می‌بایست فشار وارد شده بر کارگر کوره پزخانه‌ها با کارسنجی و ریشه یابی سنجیده شود و سپس نسبت به تعیین مزدشان اقدام شود اما مزد کارگران کوره پزخانه‌ها در حال حاضر بر اساس مصوبه شورای عالی کار و توافق صنوف کارگری و کارفرمایی تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: برای هر یک هزار قالب خشت خامی که کارگران کوره پزخانه‌ها تولید می‌کنند ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان مزد به آن‌ها پرداخت می‌شود.

این فعال صنفی در ادامه با انتقاد از بهداشت نامطلوب سکونت گاه‌های کوره پزخانه‌های شترک مشهد افزود: بهداشت این سکونت‌گاه‌ها، حداقل‌هایی را که در قانون پیش بینی شده، ندارد. قانون می‌گوید به ازای هر ۴ خانوار باید یک سرویس بهداشتی و حمام وجود داشته باشد اما در محل اقامت کارگران کوره پز خانه اینگونه نیست.

به گفتهٔ آقای توانا، سکونت‌گاه‌ها باید فضای سبز داشته باشند، یک نفر در محل نظافت را انجام دهد و زباله‌ها باید دفن شوند اما هیچ یک از این موارد در سکونت‌گاه‌های این کارگران رعایت نمی‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های منطقه شترک مشهد در پایان اظهار داشت: کارگران کوره پزخانه ۳۰ سال کار می‌کنند اما زمانی که برای بازنشستگی به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند مشاهده می‌کنند ۱۰ سال بیمه شده‌اند زیرا کارفرما بیمه آن‌ها را به طور کامل رد نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز