خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات همدان در گفت‌وگو با ایلنا:

اختصاص 1261 شعبه اخذ رأی در سطح حوزه‌های انتخابیه همدان

رئیس ستاد انتخابات همدان از اختصاص 504 شعبه شهری و 757 شعبه روستایی در سطح استان خبر داد که از این تعداد 343 شعبه سیار و 918 شعبه ثابت هستند.

محمد ابراهیم الهی تبار، رئیس ستاد انتخابات استان همدان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شرکت در انتخابات اعتماد عمومی و اعتماد بین دولت و ملت را فراهم می‌کند و سرمایه اجتماعی کشور را نشان می‌دهد.

الهی تبار با بیان اینکه با هر تفکر که باشیم حضور در انتخابات در راستای حفظ کلیت نظام و ماندگاری آن است، گفت: صحنه انتخابات بر معادلات مختلف کشور اثرگذار است و شرکت مردم در انتخابات پشتوانه محکمی در دفاع از منافع نظام است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر به طور مستقیم درگیر مسائل اجرایی انتخابات هستند و عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی و بازرسی انتخابات و دستگاه‌ها و نهاد‌ها همه تسهیلات لازم را برای روز اخذ رأی فراهم کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: مراحل مختلف گذرانده و ثبت نام‌ها انجام شد و از ۱۴ نفری که برای مجلس خبرگان در استان همدان ثبت نام کرده بودند، چهار نفر تایید شدند و برای مجلس شورای اسلامی نیز ۲۹۶ نفر ثبت نام کردند که در ‌‌نهایت ۲۰۳ نفر در عرصه انتخابات وارد رقابت شدند که با توجه به انصرافی‌ها و انتقالی‌ها تا امروز ۱۶۲ نفر داوطلب عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

الهی تبار اظهار داشت: ۴۷ نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ۴۲ نفر در ملایر، ۱۶ نفر در نهاوند، ۱۰ نفر در تویسرکان، ۲۴ نفر در حوزه انتخابیه کبودرآهنگ و بهار، ۱۵ نفر در رزن و هشت نفر در اسد آباد کاندیدای نمایندگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶۲ داوطلب نمایندگی مجلس در استان همدان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: در مجموع ۵۶ نفر انصراف دادند و چهار نفر به حوزه انتخابیه استان وارد و چهار نفر خارج شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۱۲۶۱ شعبه اخذ رأی در سطح حوزه‌های انتخابیه تعیین شده است، افزود: ۵۰۴ شعبه شهری و ۷۵۷ شعبه روستایی در سطح استان پیش‎بینی شده است که از این تعداد ۳۴۳ شعبه سیار و ۹۱۸ شعبه ثابت هستند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۷۶ نفر واجد شرایط رأی دادن در استان همدان وجود دارد، افزود: براساس آمار افراد واجد شرایط رأی که از سوی ثبت‎احوال استان همدان اعلام شده است ۷۵ درصد جمعیت استان می‌‎توانند رأی دهند.

الهی‎تبار با تأکید بر اینکه هنگام رأی‌گیری از افراد همراه داشتن شناسنامه الزامی است، اظهار داشت: با درج کد ملی افراد واجد شرایط رأی از وقوع تخلفات انتخاباتی شامل تکرار رأی و جعل شناسنامه جلوگیری می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با تأکید بر اینکه تمام مقدمات کار برای انتخابات ۸ صبح هفتم اسفند آماده است، گفت: زمان رأی‎گیری انتخابات از ۸ صبح روز جمعه تا ۶ بعدازظهر به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد و تمدید زمان رأی‎گیری با دستور وزیر کشور و درخواست استان‌‌ها اعلام می‌شود.

کد خبر : ۳۵۰۳۱۲