خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان؛

همایش وقف و رسانه در همدان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۸۱

همایش وقف و رسانه روز ۲۵ آذرماه در آستانه هفته وقف در همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری همایش " وقف و رسانه " در آستانه هفته وقف در همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال هفته وقف ۲۹ آذر ماه آغاز می‌شود، گفت: همایش وقف و رسانه در روز ۲۵ آذر ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها همیشه اوقاف را همراهی کرده‌اند، افزود: رسانه از مهمترین ابزار ترویج و توسعه وقف در جامعه است و در این زمینه نقشی پر رنگ ایفا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان درباره اینکه امسال چهارمین سال برگزاری همایش وقف و رسانه است، عنوان کرد: این همایش روز سه شنبه در باغ موزه همدان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی همچنین دیدار با آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان را از دیگر برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد و افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در همه شهرستانهای استان همدان نیز در برنامه است.

وی از افتتاح ایستگاه‌های " همه واقف باشیم " در اداره‌های تابعه و مراکز معرفی شده مشاوره وقف جدید خبر داد و گفت: کارشناسان مسلط به امور وقفی در ایستگاه‌های " همه واقف باشیم " حضور دارند و به خیرین و واقفان مشاوره می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه سنت حسنه وقف یکی از مهمترین مظاهر احسان و نیکوکاری و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور اجتماعی و اقتصادی است که نام نیک را ماندگار می‌کند، بیان کرد: هفته وقف بهترین فرصت برای وحدت و یکپارچه‌سازی همه اقشار مردم در احیای سنت وقف است.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه همایش " لیبک یا رسول الله " همزمان با سراسر کشور در بقاع شاخص استان همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این برنامه به طور شاخص در مسجد جامع شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش " لبیک یا رسول الله " با هدف لبیک گویی به پیامبر خیر و رحمت برگزار می‌شود، بیان کرد: همچنین در روز رحلت پیامبر گرامی اسلام در بقاع شاخص استان همدان زیارت اربعین قرائت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه نشست تخصصی با مدیران حوزه‌های علمیه استان همدان نیز در برنامه است، بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه نیز جزو موقوفات هستند، از همین رو نشست مربوط به منظور استفاده از ظرفیت طلاب حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ وقف صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قرائت زیارت نامه امام رضا در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان همدان انجام خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی از برگزاری همایش یاوران وقف با حضور مدیران و مسئولان استان همدان در تالار معلم همدان خبر داد و یادآورشد: دستیابی به هدفهای مشخص شده در هر کاری برنامه و طرحی منسجم و هدفمند لازم دارد.

وی با بیان اینکه در هفته وقف خانه‌هایی به زوجین جوان در شهرک مدنی همدان واگذار می‌شود، عنوان کرد: همچنین نشست‌های صنفی با حضور اصناف مختلف در سراسر استان برگزار می‌شود و برای هر صنف یک زمان جدا تعیین شده تا به صورت مجزا نشستها را برگزار کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه فواید حاصل از موقوفات به همه افراد جامعه تعلق دارد بنابراین همه مردم و مسئولان در گسترش این سنت حسنه مسئول هستند، بیان کرد: برگزاری نشست با واقفان و خیران نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف استان در هفته وقف است و این برنامه به منظور استفاده حداکثری از مشارکت و همفکری واقفان و خیرین در افزایش موقوفات صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز