خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان خبر داد:

پیشرفت مطلوب پروژه سایت بازیافت زباله همدان

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۶۹

روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه سایت بازیافت زباله و تولید کود کمپوست در همدان مطلوب ارزیابی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به همراه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در بازدید از روند اجرایی پروژه سایت بازیافت زباله و تولید کود کمپوست با اعلام این خبر، اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح از لحاظ زمانبندی نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ کامران گردان با اشاره به اینکه سایت بازیافت زباله با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریالی با مشارکت بخش خصوصی بصورت B. O. T احداثمی شود، افزود: این سایت در مساحت ۶ هکتاری از مکان اصلی دفن زباله در حال اجرا است که در حال حاضر فونداسیونهای سوله های سایت اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداثسایت بازیافت زباله یکی از مصوبات مهم شورای اسلامی شهر همدان است که با تلاش شهردار و مدیر عامل سازمان پسماند تمامی موانع اجرایی آن رفع شده است، اضافه کرد: تعهدات شهردار در قبال پیمانکار اجرایی شده و همزمان نیز دستگاههای مورد نیاز برای تولید کمپوست و کود گرائوله در حال ساخت است که پس از آماده شدن سوله ها بلافاصله دستگاهها نصب می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری همدان ادامه داد: در مرحله نخست راه اندازی سایت روزانه ۲۵۰ تن زباله به کمپوست تبدیل می شود و امکان افزایش تا ۵۰۰ تن نیز وجود دارد.

کامران گردان با اشاره به اینکه تا زمان شروع بکار سایت بازیافت، زباله ها به صورت بهداشتی دفن می شود، افزود: روزانه ۳۵۰ تن زباله در شهر همدان جمع آوری و به سایت منتقل می شود و شهر های اطراف نیز ۱۵۰ تن زباله به این سایت انتقال می‌دهند.

گردان اضافه کرد: پس از شروع بکار سایت بازیافت زباله علاوه بر جلوگیری از تخریب محیط زیست و استفاده بهینه از زباله ها برای تولید کود کمپوست، زمینه اشتغال مستقیم ۵۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز