خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان همدان عنوان کرد؛

کمیت ۴۵۸ کالا در بازار استان بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۸۳

در طول مدت شش ماه اول سالجاری تعداد ۴۵۸ کالای عرضه شده موجود در بازار استان مورد آزمون کمی قرار گرفت که تعداد ۱۲ قلم کالا دارای اشکال و نقص کمی شناسایی شد.

مدیر کل استاندارد استان همدان، ضمن بیان این خبر اظهار داشت: این اداره کل در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان نسبت به بررسی وضعیت کمی کالاهای عرضه شده در بازار از حیثمیزان وزن، حجم، تعداد و مکاتبت آن با میزان درج شده بر روی محصول اقدام کرد.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد تیموری افزود: واحدهای تولیدی موظفند به صورتی اطلاعات وزن و حجم کالا را بر روی محصولات خود درج کنند که با واقعیت‌ها مطابقت داشته باشد تا از مصادیق کم فروشی کالا محسوب نشود.

وی بیان داشت: اداره کل استاندارد همدان در طول مدت شش ماه اول سال جاری تعداد ۴۵۸ کالای عرضه شده موجود در بازار استان را مورد آزمون کمی قرار داد که تعداد ۱۲ قلم کالا دارای اشکال و نقص کمی شناسایی شد.

تیموری افزود: کالاهای بررسی شده شامل محصولات مختلف غذایی، بهداشتی، شیمیایی و بسته بندی است.

تیموری تاکید کرد: اداره کل استاندارد به واحدهای تولیدی استان متذکر شده است که دقت لازم و کافی را در رعایت وزن و حجم کالاهایی که به بازار عرضه می‌‌کنند، داشته باشند.

وی با بیان اینکه در غیر این صورت برخورد قانونی اداره کل استاندارد با واحدهای متخلف اجتناب ناپذیر خواهد بود، تصریح کرد: شهروندان به هنگام خرید اجناس باید به وزن و حجم کالای مورد نظر و علامت نشان استاندارد توجه کنند و در صورت مشاهده نواقص در کالا موضوع را به اداره استاندارد گزارش داده و خود را بازرس استاندارد بدانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز