خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

۱۸ شهر جدید در سطح کشور احداثمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۷۸

۱۸ شهر جدید در کل کشوراحداثمی‌شود که این شهر‌ها به ۱۲ شهر جدید موجود در کشور افزوده خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از احداث۱۸ شهر جدید در کل کشور خبرداد و گفت: این شهر‌ها به ۱۲ شهر جدید موجود در کشور افزوده خواهند شد.

به گزارش ایلنا، محسن نریمان در بازدید از شهر جدید حوراء در استان همدان با بیان اینکه شهرهای جدید با اشتغال‌زایی بزرگ مبشر زندگی بر‌تر در کنار شهرهای تاریخی و کهن مانند همدان هستند، افزود: شهر جدید حوراء در ۶ هزار هکتار مساحت و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در نسل نوشهرهای جدید تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، پویایی در استان همدان اتفاق می‌افتد چرا که ساختن یک شهر جدید مجموعه اشتغالزایی بزرگی را به همراه دارد.

معاون وزیر افزود: در احداثشهر جدید حوراء طرح‌های زیربنایی وروبنایی با بهره گیری از ابتکارات جدید شهر سازی، استانداردهای جهانی ویا الگوهای ایرانی - اسلامی اجرای خواهد شد.

نریمان در ادامه هدف از این بازدید را بررسی مجدد طرح شهر جدید حوراء بیان کرد و گفت: این بازنگری شامل پیگیری مسئولان استانی در ایجاد خدمات زیربنایی شهری، نداشتن معارض برای اراضی طرح وتصویب آن در شورای برنامه ریزی استان است که با بررسی و تصویب نهایی طرح اعتبارات اولیه برای احداثشهر جدید حوراء به استان همدان اختصاص می‌یابد.

استاندارهمدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در طراحی شهر جدید حوراء از الگوهای ایرانی اسلامی بهره گرفته شده تا به عنوان پایلوت در سطح کشور مطرح شود.

محمدناصر نیکبخت کمبود زمین و قیمت بالای زمین‌های مسکونی درهمدان، سرریز جمعیت به شهرهمدان و افزایش ترافیک را از ضرورت‌های ایجاد شهر جدید حوراء در همدان بیان کردوگفت: این شهردر ۴۰ کیلومتری همدان با پیش بینی ۱۲۰ شهر نفر جمعیت احداثخواهد شد.

وی افزود: شهر جدید حوراء یک مزیت برای استان محسوب می‌شود اما علت تاخیر در احداثاین شهررا از دهه ۷۰ تاکنون به درستی نمی‌دانیم.

استاندار همدان اظهار امیدواری کرد با تلاش وپیگیری مسئولان و تخصیص اعتبارات مناسب و رفع مشکلات موجود شهر جدید حوراء بزودی احداثشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز