خبرگزاری کار ایران

سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

بیش از ۳ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۲۳۲

بیش از ۳ هزار برنامه در سطح استان همدان در بزرگداشت هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خلیل الهی‌تبار در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه ۳۴ برنامه در سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس طراحی شده و به فرمانداران ابلاغ شد، تصریح کرد: امسال سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس باشعار محوری ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا با ر‍ژه نیروهای مسلح آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، الهی تبار از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت سالروز گرامیداشت عملیات ثامن الائمه خبر داد و افزود: برگزاری شب خاطره با اجرای آب نما از شب ۳۱ شهریور ماه آغاز شده و در باغ موزه دفاع مقدس اجرا برنامه برای همه اقشار مردم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام هفته دفاع مقدس بازدید از باغ موزه نیم بها می‌شود، افزود: سوم مهر ماه در مزار شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس همدان مراسم باشکوه زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

فیلم‌های جشنواره فیلم مقاومت همزمان با سراسر کشور در همدان اکران می‌شود

الهی تبار با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوع دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان عنوان کرد: برگزاری مسابقات متنوع و مختلف ورزشی از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه خلبان امیر انصاری، از خلبانان دوران دفاع مقدس سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان خواهد بود، بیان کرد: پخش برنامه‌هایی از باغ موزه به صورت شبانه از شبکه همدان نیز در راستای اطلاع رسانی به مردم جزو برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان برپایی نمایشگاه عکس در سراسر استان، برگزاری مراسم عصر شعر و شب خاطره در سراسر استان، اکران فیلم‌های جشنواره فیلم مقاومت همزمان با سراسر کشوردر همدان، غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده ایثارگران و شاهد و تقدیر از سربازان نمونه نیروهای مسلح را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی یکی از اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس را مردم محور و مسجد محور بودن عنوان کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس در بین نماز ظهر و عصر ادارات و محلات از ایثارگران و خانواده‌های شهدا تقدیر می‌کنند.

الهی تبار از برگزاری همایش سنگرسازان بی‌سنگر در تجلیل از جهادگران خبر داد و افزود: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح برای تجدید بیعت با آرمان‌های دفاع مقدس ۳۱ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در سال‌های دفاع مقدس نقش محوری از خود به جای گذاشته است، گفت: استان همدان پس از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه فعالیت‌های فرهنگی نقش موثری داشته و پیشتاز است.

سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ادامه به عملکرد باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باغ موزه دفاع مقدس کار خلاقانه با ظرافت هنری و نگاه تاریخی بود که در استان شکل گرفت و امروز به عنوان ایده بر‌تر در سطح کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار فاز از ۶ فاز باغ موزه طراحی و انجام شده است، بیان کرد: تاکنون ۵۰۰ هزار نفر از باغ موزه همدان بازدید کرده‌اند که این مرکز فرهنگی می‌تواند به عنوان قطب گردشگری ارزشمند خودنمایی کند.

سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه برای اجرای فاز ۵ و ۶ باغ موزه اعتبار ۱۷ میلیاردی مورد نیاز است، گفت: با تملک باغ مجاور باغ موزه، احداثمسجد و حسینیه که از نیازهای اساسی بزرگ باغ موزه است، آغاز می‌شود.

الهی تبار با اشاره به طرح‌های اجرایی در فاز پنجم باغ موزه تصریح کرد: ایجاد قرارگاه زیرزمینی با فرم و سازهای دفاع مقدس در طول ۱۰۰ متر و ۹ غرفه و ساخت پادگان مرزی برای نمایش نقش نیروی انتظامید سالهای جنگ که به نوعی موزه ناجاست، در این فاز طراحی و انجام می‌شود.

وی بخش دیگر فاز پنجم باغ موزه را نمایش تقابل جنگ تن با تانک عنوان کرد و گفت: در این مرحله غربت و مظلومیت سال‌های ابتدایی جنگ به نمایش در می‌آید و حسین فهمیده و شهر خرمشهر از نمادهای این مهم به شمار می‌رود.

سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ساخت موزه پانومارست را از بخش‌های فاز ششم این باغ موزه دانست و گفت: این مرحله که طراحی و مطالعات ان انجام شده و در انتظار تزریق اعتبارات ملی به میزان ۱۰ میلیارد تومان است در صورت عدم تحقق اعتبار از بخش خصوصی بهره گرفته می‌شود.

الهی تبار با بیان اینکه ۸۵ هزار نفر از ابتدای سال تاکنون از باغ موزه بازدید کرده‌اند، بیان کرد: ۲۰ هزار نفرا بازدیدکنندگان به صورت رایگان پذیرش شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز