خبرگزاری کار ایران

طرح محراب سبز، الگویی کم نظیر در غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۴۱

آیین اختتامیه طرح محراب سبز در مجتمع فرهنگی و هنری عین القضات برگزار شد. دراین مراسم از برگزار کنندگان نماز جماعت در بوستان های شهر در فصل تابستان تجلیل شد.

طرح محراب سبز با هدف معنوی سازی بوستان‌های شهر همدان، اقامه نماز جماعت، ارائه مشاوره های اعتقادی ومذهبی، پاسداشت وترویج فرهنگ نورانی اهل بیت، برگزاری مراسم اعیاد وسوگواریهای مذهبی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آیین اختتامیه طرح محراب سبز در مجتمع فرهنگی و هنری عین القضات برگزار شد دراین مراسم از برگزار کنندگان نماز جماعت در بوستان های شهر در فصل تابستان تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان درآیین اختتامیه طرح محراب سبز با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در اماکن عمومی از راهکارهای تبلیغ این فریضه الهی است، گفت: برای تبلیغ نماز بهتر است در مراکز تفریحی نماز جماعت برگزار شود تا همه شاهد برپایی نماز باشند.

آیت ا… غیاثالدین طه محمدی با بیان اینکه رسانه های غربی با تبلیغات شوم خود فرهنگ ها را هدف گرفته اند، گفت: برگزاری نمازهای جماعت، موجب وحدت و انسجام و همبستگی می شود و نماز نقش کلیدی و اساسی در زندگی اجتماعی دارد.

طه محمدی از شهردار خواست فضای فرهنگی بیشتری را برای انجام کار های فرهنگی ایجاد کند و اظهارداشت: همدان که دارالمومنین و دارالمجاهدین است فقط نباید دراسم باشد بلکه دارالمومنین بودن را در عمل ثابت کرد.

شهردار همدان نیز دراین مراسم با بیان اینکه برگزاری کارهای فرهنگی همکاری و همیاری می طلبد، افزود: در کانون های فرهنگی برنامه های خوبی انجام شده است که پیش بینی برگزاری برنامه های فرهنگی بیشتری طی سال جاری دراستان همدان می شود.

سید مصطفی رسولی از احداثبزرگترین کانون فرهنگی شهر تحت عنوان ولایت در منطقه خضر خبر داد و گفت: این مرکز فرهنگی در فاز نخست در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر احداثمی شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان نیز در ابتدای این مراسم گفت: طرح برگزاری نماز جماعت در بوستان های همدان از سال ۸۵ آغازشده است، وهر سال با استقبال بیشتر شهروندان همدانی و مسافرین روبه رو شده است.

محمدرضا بیاناتی ضمن تقدیر از تمام متولیان برپایی نماز جماعت گفت: امسال برگزاری نماز جماعت در ۲۰ بوستان سطح شهر با همکاری برخی دستگاه ها بخصوص دفتر امام جمعه وگروه فرهنگی سراج با انسجام بیشتری برگزار شد.

مسئول گروه فرهنگی سراج حجت الاسلام والمسلمین ناصر نقوی نیز دراین مراسم با بیان اینکه طرح محراب سبز امسال با بهره گیری از ۳۵روحانی جوان که همگی دارای تحصیلات سطح سه حوزه باسواد وفاضل هستند برگزار شد، گفت: در کنار روحانیون بیش از ۱۰۰ جوان بسیجی نیز کارهای اجرایی برگزاری نماز جماعت در بوستان ها را برعهده داشتند.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام مرتضی عزیزی، حجت الاسلام حسن فلاح، محمد حسین رسولی، محمد مهدی ولدی، یاسر پرزاد، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی، هادی رنجبران، ناصر اکبری، حسین خانی، حجت الاسلام جعفر بلندی به عنوان فعالان برگزاری نماز جماعت در بوستان در قالب طرح محراب سبز با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز