خبرگزاری کار ایران

جهاددانشگاهی در کنار دانشگاه به عنوان نهادی همکار، یاریگر دانشگاه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۳۵

با همفکری و همکاری جهاددانشگاهی می توان گامهای مثبتی برای انجام فعالیتهای فرهنگی برداشت و دانشجویان را برای ورود به جامعه و حرکت در مسیر آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده کرد.

دکتر " منصور غلامی " در نشستی با حضور رئیس و معاونان جهاددانشگاهی همدان که در دفتر ریاست دانشگاه بوعلی برگزار شد، با مثبت ارزیابی کردن کارهای انجام شده توسط جهاددانشگاهی همدان در بخشهای مختلف، اظهار کرد: علاوه بر اعتقاد به فعالیتهای جهاددانشگاهی نسبت به این نهاد انقلابی علاقه خاصی داشته و مدتی در جهاد فعالیت داشته ام.

به گزارش ایلنا از همدان؛ وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت بسط و گسترش فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها خاطرنشان کرد: ما در مقابل دانشجویی که مشغول تحصیل است مسئولیم، باید سعی شود که در فعالیتهای فرهنگی عموم دانشجویان در نظر گرفته شوند به طوریکه همه دانشجویان بتوانند از فعالیتهای فرهنگی در دوران تحصیل بهره مند شوند.

دکتر غلامی از حضور مجدد جهاددانشگاهی در شورای فرهنگی دانشگاه استقبال و اضافه کرد: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه بوعلی باید گسترش یابد و ما آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را داریم.

وی با استقبال از همکاری مشترک جهاددانشگاهی و دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: معاون پژوهشی، پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه را به همکاری در پروژه های پژوهشی جهاددانشگاهی و کمک در فعالیتهای پژوهشی این نهاد توصیه می کنم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: با توجه به امکانات دانشگاه و پتانسیلهای جهاددانشگاهی می توان زمینه فعالیتهای پژوهشی مشترک و همکاری دو جانبه را فراهم کرد.

دکتر غلامی در حوزه آموزشی نیز همکاری دانشگاه و جهاددانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: جهاددانشگاهی می تواند در کنار دانشگاه به عنوان نهادی همکار، یاریگر دانشگاه باشد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز در ابتدای نشست با ارائه گزارشی از فعالیتهای این واحد گفت: جهاددانشگاهی با پیشینه ای که در حوزه فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه دارد می تواند برنامه های اثرگذاری برای دانشجویان برگزار کند.

" اکبر اسدی " درباره اهمیت فعالیتهای فرهنگی جهاددانشگاهی برای دانشجویان اظهار کرد: برنامه های فرهنگی جهاد همانند کارگاهی برای دانشجویان است که آنها را در دوره دانشجویی برای ورود به جامعه آماده کرده و مباحثعلمی را به صورت عملی برای آنها به نمایش می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان با فعالیت در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در دوره تحصیل، روحیه مطالبه گری را در خود پرورش داده و اعتماد به نفس خود را تقویت می کنند.

اسدی درباره فعالیت مرکز افکارسنجی نیز تصریح کرد: دانشجویان رشته های علوم انسانی با فعالیت در این مرکز با لایه های مختلف جامعه آشنایی پیدا می کنند و با مباحثتئوری علوم اجتماعی به صورت عملی آشنا می شوند.

وی به فعالیت مرکز امام و انقلاب اسلامی در حوزه فعالیتهای فرهنگی جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ضامن بقاء انقلاب است و در این مرکز با برگزاری ویژه برنامه هایی سعی شده دانشجویان که آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند با اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب مانوس شوند.

اسدی ادامه داد: گسترش فعالیتهای پژوهشی نیز در دستور کار جهاددانشگاهی قرار دارد و علاوه بر فعالیتهای تخصصی نظیر آزمایشگاه تشخیص طبی، مرکز خون بند ناف و طب کار ایجاد گروههای مختلف پژوهشی متناسب با ظرفیتهای بومی استان را در برنامه های خود لحاظ کرده است.

وی درباره مرکز آموزشهای کوتاه مدت نیز گفت: این مرکز در نظر دارد آموزشهای تخصصی به متقاضیان ارائه کرده و آموزشهای عمومی را کاهش دهد و در این راستا توانسته دوره هایی مانند آشنایی با گیاهان دارویی، عکاسی و تکنسین داروخانه را برپا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز