خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان همدان:

حمایت و هدایت هدفمند از صادرات کالا با رعایت استانداردها

کد خبر : ۱۸۰۳۴۱

رعایت استانداردهای تولید و خدمات مهمترین راهکار حمایتی و هدایتی هدفمند برای توسعه صادرات محسوب می شود.

مدیر کل استاندارد همدان گفت: توجه به کیفیت در زنجیره تولید و بسته بندی کالا باعثایجاد ارزش افزوده بیشتر کالاهای صادراتی می گردد.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد تیموری افزود: بررسی استانداردهای مورد پذیرش کشورهای هدف و میزان انطباق استانداردهای ملی کشور با آنها و همچنین شناخت از سلایق و نیازهای مشتریان سایر جوامع می تواند زمینه ساز توسعه بازارهای موجود و ایجاد ظرفیتهای جدید صادرات کالاهای داخلی باشد.

وی با بیان اینکه تسهیل تجارت و مدیریت واردات با وضع و یا رفع موانع فنی امکان پذیر است، گفت: امروزه کشورهای توسعه یافته با تعیین استانداردهای ملاک عمل خود واردات کالا به کشور خود را مدیریت می نمایند و با استفاده از این ابزار ضمن اینکه تولیدکنندگان داخلی خود را در رقابت با سایر تولیدکنندگان حمایت می نمایند برای مصرف کنندگان داخلی خود نیز زمینه برخورداری از کالاهای با کیفیت را ایجاد می نمایند.

مدیر کل استاندارد استان همدان تصریح کرد: هر قدر سیاست تسهیل مقررات و برقراری مشوقها حول محور رعایت استانداردهای تولید و خدمات متمرکز شود می توان شاهد حمایت و هدایت هدفمند از صادرات کالا بود و بالطبع آن ارز آوری بیشتری نصیب اقتصاد کشور کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز