خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبرداد؛

استفاده روزانه بیش از یک هزار نفر از کتابخانه مرکزی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۲۴۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: روزانه بیش از یک هزار نفر از سالن‌های مطالعه کتابخانه مرکزی همدان استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا از همدان، عاطفه زارعی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان که با حضور فرماندار شهرستان و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد، گفت: انجمن کتابخانه‌های عمومی اتاق فکری برای تدون راهبردها و سیاست‌های کتابخانه‌ها است، اظهار کرد: از شهردارانی که با کتابخانه‌های عمومی همکاری داشتند باید قدردان کرد و قطعاً در انجمن استان این اقدام را انجام خواهیم داد.

زارعی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در راستای رویکرد جدیدی که در پیش گرفتند نسبت به تقویت مهارت‌ها در حوزه‌ها مختلف به ویژه رونق گرفتن کسب و کارهای خرد و خانگی ورود کردند افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم تا با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه نسبت به تأمین و تجهیز کتابخانه‌ها به منابع مورد نیاز در حوزه کسب و کار اقدام کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه باز طراحی کتابخانه مرکزی همدان به منظور بهسازی و بازنگری فضاها در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: هم اکنون روزانه یک هزار نفر در سالن‌های کتابخانه مرکزی مشغول مطالعه هستند و مراجعه علاقمندان هر روز رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما بهسازی کتابخانه قدیمی است، ادامه داد: کتابخانه‌های آزادی، مدرس و سی مهر نیاز به توسعه و بهسازی دارند و تقاضا داریم که بودجه لازمه از محل تملک دارایی از سوی فرمانداری برای این کتابخانه‌ها دیده شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه 27 کتابخانه با 48 کتابدار در شهرستان همدان در حال خدمات رسانی هستند، اظهار داشت: توسعه کتابخانه‌های عمومی به اشکال مختلف با همکاری دولت و خیرین در شهرستان همدان در حال انجام است.

 سید علی‌اصغر طباطبایی گفت: کلنگ احداث کتابخانه عمومی در روستاهای کوزره و دهپیاز توسط بانک پاسارگاد زده شده است که ابتدا قرار بود هر یک 130 متر مربع باشند و بر اساس درخواست اهالی و نگاه مدیرعامل بانک پاسارگاد هر کدام به ترتیبا به 207 و 260 متر مربع افزایش یافتند. به همین دلیل نقشه‌های جدید در حال طراحی بوده و عملیات احداث به زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای پر کردن اوقات فراغت برای اعضای کتابخانه‌های عمومی برنامه ریزی و پیش بینی شده است، افزود: کارگاه‌های مختلف ادبی، دینی، مهارتی و آموزشی در نظر گرفته شده که در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان و کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود. همچنین کارگاههای مشاوره و مهارت‌های اجتماعی در طول تابستان در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‎شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز