خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

مبارزه با سن غلات در221 هزار و773 هکتاراز مزارع همدان انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۲۶۸

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: عملیات مبارزه با سن غلات در مزارع استان از ۱۴ فروردین ماه امسال آغاز شد و در این مدت ۲۲۱ هزار و ۷۷۳ هکتار از مزارع استان علیه این سن سمپاشی شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، شهرام پیشه ور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عملیات مبارزه با سن مادر در مزارع استان از ۱۴ فروردین ماه سال جاری از شهرستان اسدآباد آغاز و در۱۴ اردیبهشت در شهرستان رزن خاتمه پیدا کرد.

وی اظهار داشت: در این بازه زمانی از مجموع سطح ۲۲۱ هزار و ۷۷۳ هکتار مبارزه صورت گرفته ،۱۶۷ هزار و ۷۳۷ هزار هکتار مربوط به مزارع گندم و ۵۵ هزار و ۳۶ هزار هکتار مربوط به مزارع جو بوده است که این سطح مبارزه علیه سن مادر در تاریخ استان همدان بی نظیر است.

مدیر حفظ نبات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد: عملیات مبارزه در مرحله پوره سن غلات نیز از یکم خرداد ۱۴۰۲ از شهرستان کبودرآهنگ آغاز شده که تا ششم خردادماه بیش از هفت هزار هکتار از مزارع استان سمپاشی صورت گرفته و تا پایان زمان عملیات مبارزه با دقت، قدرت و سرعت ادامه خواهد یافت.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز