خبرگزاری کار ایران

پلیس راه: همدان نوروز کم حادثه ای را پشت سرگذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۰۲۵

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی این استان طی نوروز امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از همدان، سرهنگ علی فکری اظهار داشت: بر اساس آمار ارایه شده از سوی پزشکی قانونی ۲۶ نفر در سوانح جاده ای نوروز سال گذشته جان باختند که آمار کشته ها در نوروز امسال با ۴۲ درصد کاهش به ۱۵ نفر رسید.

وی اضافه کرد: نیمی از متوفیان سوانح جاده ای استان همدان در نوروز ۱۴۰۲ بومی و مابقی غیر بومی بودند که به علت ناآشنایی با مسیرهای این استان و تردد در حالت خستگی و خواب آلودگی دچار سانحه شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: مهمترین سانحه فوتی این استان مربوط به تصادف جاده غارعلیصدر در نزدیکی سه راهی سوباشی است که بر اثر برخورد وانت نیسان و سواری سه نفر در دم جان باختند.

سرهنگ فکری همچنین بر اثر برخورد سواری پژو و سواری جک در جاده همدان - سنندج و بعد از شهر صالح آباد ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: واژگونی سواری پراید در جاده رزن - دمق به علت تردد با سرعت بالا و بی توجهی به جلو نیز موجب مرگ ۲ سرنشین این وسیله نقلیه شد.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه نوروز امسال بیشترین میزان سوانح فوتی مربوط به سواری پژو بوده است اظهار داشت: تردد با سرعت غیرمجاز، حرکت در حالت خستگی و خواب آلودگی و تجاوز به چپ ناشی از سبقت مهمترین علل بروز سوانح در نوروز سالجاری بوده است.

سرهنگ فکری گفت: طبق بررسی های آماری صورت گرفته بیشترین میزان سوانح در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد که نوروز امسال ۱۰۰ درصد سوانح فوتی این استان در این محدوده بوده است.

وی درباره زمان بروز سوانح فوتی نیز بیان کرد: ۶۰ درصد سوانح حین تاریکی هوا و ۴۰ درصد دیگر هنگام روشن بودن هوا و در طول روز رخ داده است چرا که شب هنگام دید رانندگان کمتر و احتمال خواب آلودگی بیشتر می شود.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه آمار مجروحان سوانح نیز ۲ درصد کاهش داشته است گفت: بخشی از مصدومان بدحال سوانح رانندگی در بیمارستان فوت می کنند بنابراین احتمال افزایش برخی از آمارها وجود دارد.

سرهنگ فکری افزود: پس از پایان نخستین ماه سال نسبت به تجزیه و تحلیل آمارهای موجود بر اساس نوع حادثه، خودروی مقصر در سانحه، نقش راه، راننده و خودرو در بروز سانحه، زمان و مکان بروز تصادف و دیگر مولفه ها اقدام شده تا تدابیر جدید و دقیقی برای کاهش آمار به ویژه در فصل تابستان صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: پیش از نوروز ۱۴۰۲ تیمی نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیز با در نظر گرفتن تعدد حوادث اقدام کرده و روسای راهداری شهرستان ها پیش از سفرهای نوروزی ملزم به ایمن سازی این نقاط شدند که این اقدام در کاهش آمار سوانح نوروز سالجاری بسیار موثر بود.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه آمار سوانح خسارتی نیز در نوروز امسال رو به کاهش بوده است ادامه داد: این در حالیست که به تیم های پلیس تاکید شده بود برای تصادفات با خسارت کم نیز کورکی ترسیم کنند تا مسافران نوروزی سردرگم و معطل دریافت خسارت از شرکت های بیمه گر نشوند.

سرهنگ فکری بیان کرد: ۱۵ میلیون تردد از جاده های این استان در نوروز ۱۴۰۲ ثبت شده که کاهش امار سوانح فوتی، جرحی و خسارتی با وجود افزایش تردد نتیجه تعامل و همسویی نهادهای مسئول در شورای راهبری سوانح و شورای حمل و نقل ترافیک است.

وی گفت: همدان نیازمند ۲ پاسگاه پلیس راه است که هم اینک زمین مورد نیاز برای ساخت یکی از پاسگاه ها در شهرستان تویسرکان توسط فرماندار تامین شده و با آغاز اجرای طرح توسط راهداری تا پایان امسال این پاسگاه احداث می شود.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: همچنین پاسگاهی در محور غارعلیصدر در سه راهی سوباشی باید ایجاد شود که فرمانداری باید نسبت به تهیه زمین و تحویل ان به راهداری اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز