خبرگزاری کار ایران

رییس موسسه آموزش عالی عمران و توسعه و رییس اسبق دانشگاه بوعلی سینا:

پیشنهاد رئیس‌جمهوری خنثی‌کننده تبلیغات تخریبی علیه ایران اسلامی است

کد خبر : ۱۳۲۶۸۴

ارایه پیشنهاد جهان بدون خشونت و افراطی‌گری از سوی رییس جمهوری ایران و تصویب آن توسط کشورهای جهان خنثی کننده تبلیغات گسترده کشورهای سلطه طلب در دهه‌های اخیرعلیه ایران و به طور عام مسلمان است.

ایلنا: رییس موسسه آموزش عالی عمران و توسعه و رییس اسبق دانشگاه بوعلی سینا گفت: ارایه پیشنهاد جهان بدون خشونت و افراطی‌گری از سوی رییس جمهوری ایران و تصویب آن توسط کشورهای جهان خنثی کننده تبلیغات گسترده کشورهای سلطه طلب در دهه‌های اخیرعلیه ایران و به طور عام مسلمان است.
به گزارش ایلنا، منصور غلامی د باره اهمیت تصویب پیشنهاد رییس جمهوری کشورمان در سازمان ملل متحد مبنی بر جهان بدون خشونت و افراطی‌گری اظهار کرد: تصویب این قطعنامه با رای اکثریت اعضای سازمان ملل متحد این پیام را برای جهان دارد که ایران اسلامی با داشتن یک نظام اسلامی منادی صلح و دوستی بوده و به دنبال جنگ و خشونت نیست.
وی ادامه داد: تصویب این قطعنامه خنثی کننده تبلیغات سلطه طلبان جهان و دروغ گویی‌هایی است که آنان علیه ایران اسلامی برای انحراف افکار عمومی جهان در عرصه‌های مختلف بیان کرده و ترویج می‌کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان تأکید کرد: تصویب این قطعنامه پیام مهمی را نیز به سیاستمداران داخلی کشور دارد که باید با افکار عمومی جهان تا حد ممکن با زبان صلح و دوستی صحبت کرد و نه تهدید.
غلامی ادامه داد: امروز در جهان، تبلیغات گسترده‌ای با هدف اسلام ستیزی و القا اسلام هراسی در حال انجام است و برخی از گروه‌های افراطی مسلمان در خارج از کشور نیز به آن دامن می‌زنند اما پیشنهاد و تصویب این قطعنامه به جهانیان خواهد گفت که افراطی‌گری‌ها نشان دهنده چهره واقعی اسلام نیست.
وی تأکید کرد: بلکه دین اسلام و سیاستمداران مومن و متعهد مسلمان حامل پیام دوستی و رحمت از طرف اسلام و مسلمانان هستند.
این استاد دانشگاه تشریح کرد: جایگاه ایران به عنوان رییس مجموعه کشورهای غیر متعهد موقعیت بسیار خوبی را برای طرح و تبلیغ این قطعنامه بین کشورهای عضو که به طور معمول از استقلال نسبی بیشتری برخوردار هستند ایجاد کرده و در مرحله بعدی طرح موضوع را بین ملل جهان آسان‌تر کرده است.
غلامی تصریح کرد: تصویب این قطعنامه اثر مثبتی در تحکیم توافقات مربوط به تنش زدایی و کاهش فشارهای جهانی علیه ایران خواهد داشت چرا که کشورهای قدرتمند و استکباری دنیا برای پیشبرد اهداف خود سعی خواهند کرد افکار عمومی ملل جهان را با خود همراه کنند و این پیشنهاد خلل بزرگی در سر راه آنان خواهد بود.
وی درباره مخالفت رژیم صهیونیستی با تصویب این پیشنهاد گفت: رژیم اشغالگر قدس بقای خود را در ایجاد تنش و دشمنی با کشورهای دیگر می‌بیند و همواره با مظلوم نمایی ودشمن تراشی منابع تسحیلاتی و مالی از امریکا و کشورهای دیگر دریافت می‌کند که به نوعی به رانت خواری وسیع تبدیل شده است.
رییس موسسه آموزش عالی عمران و توسعه استان همدان تصریح کرد: به همین دلیل اسراییل هرگز علاقمند نیست که این وضعیت در دنیا تغییر کند چرا که بهانه‌ای برای مظلوم نمایی و یا حفظ خود به عنوان حافظ منافع کشورهای سلطه طلب در منطقه نخواهد داشت.
غلامی ادامه داد: تصویب این قطعنامه به تلطیف فضا در همه کشور‌ها به ویژه کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد و برای مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز