خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

دانشجویان افسران جنگ نرم در سنگر علم و دانش هستند

کد خبر : ۱۲۶۸۸۲

دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان افسران جنگ نرم در سنگر علم و دانش هستند و کار و تلاش آن‌ها مورد توجه خواهد بود.

ایلنا: دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان افسران جنگ نرم در سنگر علم و دانش هستند و کار و تلاش آن‌ها مورد توجه خواهد بود.
به گزارش ایلنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ضمن تبریک فرارسیدن شانزدهم آذرماه، که یادآور رشادت‌ها و ایستادگی‌های جوانان دانشجو علیه گارد رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۳۲ است افزود: دانشجویان دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی، علوم فنی، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه تهران بعد از آنکه متوجه ایجاد نفاق و تفرقه میان ملت توسط استبداد شدند با نشان دادن اعتراض خود موجب ورود ماموران گارد به دانشگاه و به خاک و خون کشیده شدن دانشگاه تهران شدند.
محمد جواد زمردیان در ادامه ابراز داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز اقشار و گروه‌های مختلفی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به صورت داوطلبانه حضور داشتند که دانشجویان در این بین نقش ویژه‌ای را ایفا کردند.
وی با بیان اینکه بردباری و رشادت از شاخص‌ترین ویژگی‌های دانشجویان بسیجی در تاریخ دفاع مقدس است اضافه کرد: شهیدان احدی، وحیدیان، موسیوند، ساکی، حاتمی، عراقچی و… از جمله دانشجویان بسیجی بودند که به داشتن این شهدا در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس افتخار می‌کنیم چرا که هر آنچه که امروز داریم همه و همه مرهون از خودگذشتگی این جوانان دلاور است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه مبحثبصیرت افزایی در مردم را مهم خواند و خاطر نشان کرد: امروز یکی از وظایف مهم دانشجویان رسالت این قشر در بصیرت افزایی به مردم است.
محمد جواد زمردیان گفت: جنگی که امروز شاهد آن هستیم جنگ نرم بوده و بدون شک جنگ نرم از جنگ تحمیلی بسیار سخت‌تر است چرا که دشمن در جنگ نرم به افکار و فرهنگ مردم حمله می‌کند.
وی همچنین تاکید کرد: دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان افسران جنگ نرم در سنگر علم و دانش هستند و اهمیت کار و تلاش آن‌ها در این خصوص مورد توجه خواهد بود.
وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاد اندیشی نیز اشاره داشت و تاکید کرد: اجرای منویات مقام معظم رهبری در بحثکرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها بسیار بوده و بدون شک چراغ روشنی برای ادامه راه انقلاب اسلامی است.
زمردیان یادآور شد: سبک زندگی نیز یکی دیگر از نکاتی است که دانشجویان و قشر جوان باید نگاه خاص و ویژه‌ای به آن داشته باشند و همگان بیش از پیش باید به دنبال اشاعهٔ فرهنگ آن در جامعه باشند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان همچنین اظهار داشت: شهدا علی الخصوص شهدای دانشجوی هشت سال دوران دفاع مقدس می‌توانند الگوی بسیار خوبی برای جوانان به ویژه دانشجویان باشند.
محمد جواد زمردیان در پایان گفت، تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها را خوب ارزیابی کرد و اضافه نمود: امیدوارم دانشجویان و دانشگاهیان با استقبال از این درس با تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان دانشجو در آن زمان بیش از پیش آشنا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز