خبرگزاری کار ایران

شوکت در همایش بزرگداشت مقام کارگر در قم:

کارگران به دست درازی به صندوق درمانی تامین اجتماعی رضایت نمی دهند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۵۴

کارگران تشکل های کارگری را تقویت کنند / کارگران نباید بعد از ۲۵ سال کار با حداقل حقوق بازنشست شوند / در دولت قبل، افرادی، سازمان تأمین اجتماعی را مورد تاخت و تاز قرار داده بودند و اموال کارگران را به یغما می بردند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور تأکید کرد: امروز عده ای قصد دارند، بخش درمان را از سازمان تأمین اجتماعی گرفته و به وزارت بهداشت بدهند در حالی که اموال سازمان تأمین اجتماعی برای کارگران بوده و حکم حق الناس دارد و کارگران به هیچ عنوان، به دست درازی به اموال شان رضایت نمی دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «اکبر شوکت» در همایش بزرگداشت مقام کارگر که با حضور بیش از هزار کارگر استان قم و برخی از مسئولین استانی در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه امروز نمایندگان اقشار مختلف کارگری، در صحنه حضور داشته و مسائل و مشکلات آن ها را پیگیری می کنند.

وی افزود: می توان گفت امروز و در شرایط فعلی، در یکی از حساس ترین مراحل برای جامعه کارگری واقع شدیم و باید از این شرایط به نفع جامعه کارگری استفاده کرد.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری استان قم گفت: جناب آقای دکتر علی ربیعی وزیر کار دولت تدبیر و امید، خوشبختانه از دل جامعه کارگری بوده و از این رو امید جامعه کارگری هستند؛ ایشان از اعتصابیون کارگری زمان شاه و از مبارزین انقلابی زمان طاغوت بوده و همواره همراه و در کنار دیگر کارگران بوده است.

شوکت افزود: همچنین باید گفت که آقای دکتر ربیعی در جبهه های ۸ سال دفاع مقدس از میهن اسلامی و موارد دیگری، در خانه کارگر و تشکلات کارگری منشأ خیر بودند و از این جهت می توان امید داشت که ایشان مشکلات جامعه کارگری را به حداقل برسانند.

وی خاطرنشان کرد: انتظاری که جامعه کارگری از وزیر کار دولت تدبیر و امید دارد، از وزیران کار قبلی نداشته است، چرا که کارگران آقای ربیعی را از جنس کارگران می دانند؛ متاسفانه در دوره های قبل و دولت های قبلی، روالی بود که افرادی وزیر کار می شدند که هیچ آشناییتی با جامعه کارگری نداشتند و این امر خوشایند جامعه کارگری نبود.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کل کشور، گفت: من بارها با معاونین وزرای قبلی کار صحبت می کردم و واقعا باید گفت که آنها نمی توانستند خواسته های تشکل های کارگری و کارفرمایی را به پیش ببرند چرا که نمی دانستند اصولا تشکل های کارگری و کارفرمایی چیست.

شوکت با بیان این که فرصت خدمت به مردم فرصت بسیار ارزشمندی است، گفت: امروز انتظاری که جامعه کارگری از وزیر کار دولت تدبیر دارد، مسلما انتظار به حق و به جایی است و البته بسیاری از جامعه کارگری از نزدیک شاهد تلاش های ایشان هستند.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از وضعیت سازمان تأمین اجتماعی در دولت قبل، گفت: در دولت قبل وضعیت بسیار بدی بر سازمان تأمین اجتماعی کشور حاکم بود.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور، افزود: در دولت قبل، افرادی، سازمان تأمین اجتماعی را مورد تاخت و تاز قرار داده بودند و اموال کارگران را به یغما می بردند.

شوکت تأکید کرد: موردی که امروز برای ما کارگران مهم است، این که، عده ای قصد دارند با شیوه و روش های مختلف، دوباره روال گذشته را به پیش ببرند و درمان را از سازمان تأمین اجتماعی گرفته و به وزارت بهداشت بدهند در حالی که اموال سازمان تأمین اجتماعی برای کارگران بوده و حکم حق الناس دارد و کارگران به هیچ عنوان، به دست درازی به اموال شان رضایت نمی دهند.

وی خطاب به کارگران گفت: از نمایندگان مجلس که با آن ها ارتباط دارید، بخواهید جلوی این کار را بگیرند چرا که با انجام این کار ضربات سختی بر پیکر سازمان تأمین اجتماعی که متعلق به کارگران است وارد خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کل کشور، خاطرنشان کرد: امروز در حالی عده ای می خواهند درمان را از تامین اجتماعی جدا کرده و به وزارت بهداشت بسپارند که در تاریخ سال های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران، این طرح یک بار اجرا و شکت خورده بود و به همین علت دوباره درمان به جایگاه اصلی خود یعنی سازمان تأمین اجتماعی بازگشت.

شوکت اضافه کرد: به هر حال این روندی که توسط عده ای برای جدا کردن بخش درمان از سازمان تأمین اجتماعی به راه افتاده، روال خطرناکی است که کارگران را تهدید می کند؛ از همین رو از نمایندگان محترم مجلس و شوراهای اسلامی انجمن های صنفی کارگری می خواهیم به شدت دربرابر این کار بایستند، چرا که اگر موفق شوند بخش درمان را از سازمان تأمین اجتماعی جدا کنند، به بقیه اموال سازمان تأمین اجتماعی هم رحم نمی کنند.

وی با بیان این که انتقال درمان سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت طرحی از پیش شکست خورده است، افزود: یک بار نیز صندوق سازمان بازنشتگی تأمین اجتماعی به سمت دولتی شدن رفت که در نهایت همه دیدیم که به سمت ورشکستگی حرکت کرد.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور، با بیان این که در حال حاضر دولت به سازمان تدمین اجتماعی بدهکار است، گفت: نه تنها پولی نگرفتیم، حتی پول کلانی از دولتی‌ها طلب داریم اما متأسفانه می بینیم که عده ای به اموال کارگران در سازمان تأمین اجتماعی چشم دوخته اند.

شوکت با بیان این که کارگران به جداسازی درمان از سازمان تأمین اجتماعی و دست درازی به اموال خود در این سازمان را بر نمی تابند، گفت: قطعا وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای ربیعی در مقابل تحرک این افراد مقاومت خواهد کرد و شما کارگران نیز با گوشزدهایی که به نمایندگان محترم مجلس می کنید، انشاالله نخواهید گذاشت این اتفاق بد بیافتد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اکثر کارفرمایان واقعا از افرادی هستند که به موقع حق بیمه را به پرداخت می کنند، گفت: فقط تعداد معدودی کارفرمایان هستند که حق بیمه را به موقع پرداخت نمی کنند که امیدواریم با فرهنگ سازی و اقدامات اساسی، این رویه نیز اصلاح شود.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با بیان این که نباید شرایط به گونه ای باشد که کارگران بعد از ۲۵ سال کار که قانونا باید سال به سال شرایط بهتری پیدا کنند،، با همان حداقل حقوق بازنشسته شوند، گفت: متأسفانه امروز ۶۵ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی با حداقل حقوق بازنشسته می شوند و همین امر آسیب‌های اجتماعی در آینده برای جامعه کارگری و بازنشستگی خواهد داشت.

شوکت تأکید کرد: اگر همین قانون کار به معنای واقعی رعایت شود، برای سال های آینده قشر کارگری نیز مفید خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت تشکل های کارگری تأکید کرد و گفت: با کمک تشکل‌های کارگری، خواسته کارگران با جدیت و کیفیت بیشتری دنبال خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های کارگران ساختمانی کشور، در پایان گفت: باید آگاهی های تشکل های کارگری از حق و حقوق کارگران افزایش یافته و آن ها با آگاهی از این حق و حقوق، مطالبات جامعه کارگری را با سرعت و کیفیت بیشتری دنبال کنند تا انشاالله روز به روز جامعه کارگری را به سطح بالای زندگی و معیشتی برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز