خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک:

بادام کوهى در بستک به گل نشست

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۶۵۹

رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک از آغاز گل‌دهى درختچه بادام کوهى در شهرستان بستک خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حامد احمدپور اظهارکرد: درختچه بادام کوهى درختچه‌اى پرشاخه با شاخه تَرکه‌اى و راست است که برگ‌هاى آن بیشتر در بهار دیده مى‌شود و گل دهى آن از اوایل بهمن‌ ماه آغاز و تا اواخر اسفندماه ادامه دارد.

وی افزود: در شهرستان بستک این گونه گیاهی در ارتفاعات لومه‌ای، بُر، پَرزویه، گاوبست و ... پراکنش دارد.  

جنگلدار بستک عنوان کرد: از هر درختچه بادام کوهى حدود ٣ کیلوگرم محصول برداشت مى‌شود که مزه‌اى تلخ دارد و پس از فراورى و شیرین‌سازى به عنوان خشکبار مصرف مى‌شود.

8 هکتار از اراضی ملی در شهرستان سیریک رفع تصرف شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیریک از رفع تصرف 8 هکتار از اراضی ملی روستای گوجگ این شهرستان خبرداد.

اصغر بیژنی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده از سوی یگان حفاظت در جهت مبارزه با زمین خواری و به استناد تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور از سری احکام له اداره میزان 8 هکتار از اراضی ملی روستای گوجگ در بخش مرکزی این شهرستان که توسط افراد سودجو و فرصت طلب تصرف شده بود به استناد دستور مقام قضایی،رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.  

وی اضافه کرد: مجموعه اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان سیریک که متولی حفاظت از اراضی ملی می باشد در پاسداری از انفال و اراضی ملی بعنوان ودیعه الهی در اختیار حکومت اسلامی قرار دارند از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد که در راستای سیاست های کلان سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور به جد و قاطعانه با متخلفان عرصه های منابع طبیعی برخورد خواهد شد.

بیژنی بیان کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش‌سوزی، قطع درختان جنگلی و مسائل مربوط به منابع طبیعی را به شماره تلفن رایگان 1504 امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز