خبرگزاری کار ایران

نوبخت در بندرعباس:

برخی عادت دارند زحمات فرزندان کشور را نادیده بگیرند/استان هرمزگان در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق بوده است

معاون رئیس‌جمهور گفت: برخی عادت دارند تا زحمات فرزندان این کشور را نادیده بگیرند اما مجامع جهانی با رصد وضعیت اقتصادی کشورها، رشد اقتصادی کنونی ایران را تأئید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، محمد باقر نوبخت امشب در حاشیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان برنامه و بودجه ایجاد ارتباط مستمر با مسؤولین در مناطق مختلف کشور است تا بتوان تصمیمات خوبی در زمینه بودجه‌ریزی و خدمت به توسعه کشور اتخاذ کرد.

وی افزود: عموم کشورهای جهان در جستجوی توسعه هستند و میزان توسعه‌یافتگی یکی از شاخص‌های مقایسه دولت‌ها با یکدیگر بخصوص در زمینه رشد تولید ناخالص ملی است و بهترین شاخص در این زمینه در حوزه عملکرد دولت یازدهم در مقایسه با شاخص‌های اقتصاد در دیگر کشورها، ملاک قرار دادن رشد اقتصادی است و رشد بسیار خوبی را در 6 ماهه اول امسال داشتیم.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: مقایسه رشد اقتصادی کنونی کشور با دوره‌های گذشته نشان می‌دهد که ما از منفی 6 در سال 92 به مثبت 6 در سال جاری رسیده‌ایم و کنترل تورم بالای 40 درصدی و رساندن آن به 7.2 درصد در آذرماه اتفاق بزرگی است و گویای حرکت درست کشور در مسیر مناسب است و این حاصل تلاش همه مدیران است.

نوبخت با اشاره به همکاری مجلس با دولت در زمینه مدیریت منابع مالی در کشور اضافه کرد: مجلس با صمیمیت در جهت رفع مشکلات دولت گام برداشته و به دولت کمک‌های خوبی کرده است که جا دارد از تلاش نمایندگان تقدیر کرد.

وی بیان کرد: برخی عادت دارند تا زحمات فرزندان این کشور را نادیده بگیرند اما مجامع جهانی با رصد وضعیت اقتصادی کشورها، رشد اقتصادی کنونی ایران را تأئید می‌کنند.

سخنگوی دولت گفت: ما در ماه گذشته توانسته‌ایم میزان صادرات نفت خام را به 2.8 میلیون بشکه در روز برسانیم و اکنون میزان تولید گندم هم از مرز 11 میلیون تن گذشته است.

نوبخت توضیح داد: در شاخص‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، استان هرمزگان شایسته عمل کرده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص 57 درصدی اعتبارات عمرانی در استان هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: در 28 خردادماه سال قبل و در اوج برنامه‌های مالی دولت، بنده به استاندار هرمزگان تماس گرفتم و تخصیص خوبی به استان اختصاص پیدا کرد و بلاشک تلاش می‌کنم تا با امکانات دولت، میزان تخصیص‌ها را افزایش دهیم تا سرعت رشد و پیشرفت و توسعه هرمزگان افزایش یابد.

نوبخت گفت: اقدام رئیس جمهور در تدوین حقوق شهروندی شایسته تقدیر است و از ظرفیت‌های قانون اساسی کشورمان به عنوان یک منشور مطرح است که به دنیا اعلام می‌کند که ملت ایران از این حقوق برخوردارند.

کد خبر : ۴۴۰۴۱۴