خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری برق منطقه‌ای هرمزگان خبر داد:

نیروگاه کاوه قشم با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۱۱

این شرکت در زمینه سرویس و نگهداری پست‌ها و خطوط تنها شرکتی است که از توان پرسنل تحت سرپرستی خود استفاده می‌کند و فعالیت‌های این بخش به جایی واگذار نشده است.

نیروگاه کاوه با ظرفیت اسمی ۵۰ مگاوات در قشم آماده بهره برداری است. همچنین پروژه پست ۴۰۰ کیلو ولت بلافصل نیروگاه ایسین نیز افتتاح می‌شود.

معاون بهره برداری برق منطقه‌ای هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ایلنا از کاهش ۲۶ درصدی حوادثدر خطوط انتقال و فوق توزیع خبر داد و اظهار داشت: با بروز حوادثطبیعی از جمله طوفان همیشه شاهد حوادثدر بخش‌های مختلف برق استان هستیم که خوشبختانه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۲۶ درصدی این حوادثبوده‌ایم.

عبدالرسول محمودی ادامه داد: در برق هرمزگان کلیه حوادثی که رخ می‌دهد چه منجر به خاموشی شود یا نه، همه به صورت اتوماتیک ضبط و ثبت می‌شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد تا با مشخص شدن منشا حادثه جهت رفع آن برنامه ریزی شود.

وی از افتتاح نیروگاه کاوه در قشم با حضور وزیر نیرو خبر داد و گفت: این نیروگاه با ظرفیت اسمی ۵۰ مگاوات در قشم آماده بهره برداری است همچنین پروژه پست ۴۰۰ کیلو ولت بلافصل نیروگاه ایسین نیز افتتاح می‌شود که می‌تواند انرژی نیروگاه را به بیرون انتقال دهد.

معاون بهره برداری برق منطقه‌ای هرمزگان تصریح کرد: ظرفیت نصب شده استان ۲ هزار و ۷۴۷ می‌باشد که ۲ هزار و ۱۰۰ مگاوات تولید واقعی نیروگاه‌ها است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در ۵ ماه گذشته تولید نیروگاه‌های استان از جمله نیروگاه قلعه قاضی، واحد‌های بخار بندرعباس، نیروگاه‌های دیزلی و نیروگاه ایسین ۵ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۰۸ مگاوات می‌باشد که در این مدت جمع انرژی مصرفی در بخش‌های انتقال و فوق توزیع به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۲۱۹ مگاوات رسیده است.

محمودی گفت: در روز پیک(۲۳/۴ / ۹۳) مصرف کل استان ۲ هزار و ۴۱۹ مگاوات بوده است که بندرعباس و حومه بیشترین مصرف را با هزار و ۳۹۸ مگاوات و شهرستان حاجی آباد با ۵۵ مگاوات کمترین مصرف کننده در زمان پیک به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بهره برداری برق منطقه‌ای هرمزگان افزود: همچنین مصرف(در روز پیک) در بخش توزیع هزار و ۷۸۳ مگاوات و بخش صنایع ۶۱۴ مگاوات بوده است.

وی بیان کرد: در استان ۱۳۵ دستگاه پست فشار قوی وجود دارد که از این تعداد پست‌های انتقال شامل ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلو ولت و فوق توزیع، پست‌های ۱۳۲ و ۶۳ کیلوو لتی را در بر می‌گیرد که ظرفیت این ۱۳۵ پست فشار قوی ۱۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۸۷۸ مگاوات آمپر است.

محمودی با بیان اینکه در شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان، کامل‌ترین و پیچیده‌ترین شبکه ارتباطی وجود دارد، اظهار داشت: ابزاری چون بی‌سیم، طیف گسترده، فیبر نوری، PLC، تلفن و تلفن ماهواره‌ای وجود دارد که کامل‌ترین شبکه فیبر نوری در استان در اختیار این شرکت است که بعضا خدمات آن حتی به شرکت مخابرات نیز ارائه می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: این شرکت در زمینه سرویس و نگهداری پست‌ها و خطوط تنها شرکتی است که از توان پرسنل تحت سرپرستی خود استفاده می‌کند و فعالیت‌های این بخش به جایی واگذار نشده است.

محمودی در پایان افزود: این امر طبق برنامهٔ از پیش تعیین شده با اخذ مجوز از دیسپاچینگ ملی می‌سر شده و نظارت عالیه توسط شرکت توانیر صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز